Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و دبیر کل بنیاد هابیلیان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

احمد حسین فلاحی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در رابطه با کمبود مدارس سمپاد و شناسایی استعدادهای درخشان نیز مباحثی مطرح شد.

وی با اشاره به حضور  جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در جلسه کمیسیون گفت که این گزارش بیشتر معطوف به حوزه آموزشی و پرورشی بود که خواستار توجه بیشتر به ویژه در ‌ بودجه‌ سالیانه شدند.

فلاحی در پایان گفت که کمیسیون آموزش در دستور دیگری با حضور دبیر کل بنیاد هابیلیان به بررسی محتوای کتب درسی دانش آموزان با محوریت موضوع شهدای ترور با حضور دبیرکل پرداخت؛ با توجه به وجود ۱۷ هزار شهید ترور لازم است آموزش‌ها و یادآوری‌های لازم در این خصوص به دانش آموزان داده شود و مظلومیت شهدای ترور و جایگاه تروریسم برای آن‌ها ترسیم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بسیج مستضعفین كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس سازمان پرورش استعدادهای درخشان استعدادهای درخشان کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت الاسلام علی نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همکاری اثربخش بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تاکیدات رهبر معظلم انقلاب و وزیر آموزش و پرورش است، گفت: همکاری و وحدت زمانی محقق می‌شود که بتوانیم نقاط مثبت حوزه و آموزش و پرورش را با یکدیگر تلفیق کنیم که با چنین رویکردی وحدت رویه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و حوزه هردو به این همکاری نیاز دارند، یادآور شد: حوزه علمیه باتوجه به عقبه فاخری که دارد می‌تواند در تمام عرصه‌های سند تحول آموزش و پرورش نقش آفرینی داشته باشد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس امیدهای ایمانی مردم شکل گرفت، گفت: امید ایمانی رمز اساسی موفقیت در  حوزه‌های شغلی اجتماعی و سازمانی است و اگر نتوانیم خود را در بعد ایمانی و اعتقادی تقویت کنیم نمیتوانیم در حوزه تربیتی مروج و تاثیرگذار باشیم.

طلبه‌ها سهمیه استخدامی ویژه ندارند/ بعد از آزمون استخدامی متوجه شدیم 3500 معلم روحانی داریم

حجت الاسلام نیکزاد ادامه داد: امید ایمانی می‌گوید معنویت را حفظ و تلاش کن، خدا بهترین‌ها را برای شما رقم می‌زند همان کاری که حاج قاسم کرد و این امید ایمانی بود که حاج قاسم را در جامعه جهانی و بین المللی مشهور و اثرگذار کرد.

وی ادامه داد: اگر در بین دانش‌آموزان مشکلات اخلاقی و اعتقادی وجود دارد باید ریشه این مشکلات را در رفتارهای خودمان ریشه یابی و اقدام به رفع آن کنیم.

5 طرح حوزه علمیه برای تقویت اعتقادات  دانش‌آموزان

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: طرح‌های امین، روشنا، محراب، سفیرآسمانی و معراج از جمله برنامه‌های اجرایی در مدارس است که در راستای تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نیکزاد گفت: گسترش دامنه همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در نظام آموزشی و تربیت دانش‌آموزان، نیاز امروز است به گونه‌ای که  پیوند بین مدرسه و مسجد از مواردی است که با جدیت در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

مناظره میان معلمان و روحانیون افزایش یابد

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: عرصه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش متنوع است و باید ساز وکارها مشخص و از ظرفیت همه معلمان و مربیان استفاده شود.

وی با تاکید بر ارتباط گسترده بین معلمان و روحانیون گفت: باید جلسات گفت و گو و مناظره بین معلمان و روحانیون افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام نیکزاد در پایان عنوان کرد: با اجرای طرح‌هایی همچون "روشنا" و با حضور روحانیت در مدارس تیزهوشان به دنبال این هستیم تا مسائل اعتقادی و شرعی را در نخبگان تقویت کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک در آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۷
  • اردوگاه فرهنگی منشاد به آموزش و پرورش واگذار شود
  • درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • آزمون شبه نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم در استان اصفهان
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان