Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، معضلی که بارها در نشست های مختلف بویژه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و نیز ساماندهی فاضلاب های خانگی شهرستان چالوس مطرح و راهکارهای مختلفی برای حل آنها به تصویب رسید اما بر اساس گزارش ها تاکنون گام اساسی در جهت رسیدگی و یا برخورد با متخلفان آلاینده های زیست محیطی برداشته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری چالوس از مجموع ۱۳۰ واحد پذیرایی ، رفاهی و اقامتی در جاده کندوان تنها حدود ۴۰ درصد از این واحدها به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز هستند.

همچنین طرح ملی آبرسانی به چهار شهر مرزن آباد،  چالوس ، هچیرود ،نوشهر و ۱۲۹ روستا از ۲ سال گذشته در مرزن آباد آغاز شده و قرار است با ساخت سد در بالادست مرزن آباد و استقرار تجهیزات آب این شهرها و روستاها پس از تصفیه از آب رودخانه چالوس تامین شود.

سیداصغر مطهری  عصر سه شنبه در نشست ساماندهی فاضلاب های خانگی در فرمانداری چالوس افزود :  در صورت عدم جلوگیری از سرریز و هدایت فاضلاب مراکز پذیرایی حاشیه محور کندوان به رودخانه چالوس طبیعتا  آبی که از این رودخانه در قالب طرح ملی تامین خواهد شد، آلوده می شود.

این مسئول اظهار داشت :  آنچه گزارش شده خیلی از صاحبان این مرکز پذیرایی متخلف به تعهداتشان برای رفع این معضل اقدام نکرده اند و حتی پرونده آنها نیز در دستگاه های فضایی موجود است که باید به جد این موضوع پیگیری شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالوس با اعلام اینکه در ساخت اغلب این  واحدهای پذیرایی حریم کمی و کیفی رودخانه چالوس مراعات نشده است ، پیشنهاد داد : از این پس هیچ مجوزی به متقاضیان بابت احداث سازه در قالب احداث واحدهای پذیرایی در حاشیه این رودخانه داده نشود تا بتوان مشکلات ساماندهی مابقی واحدهای بدون مجوز را کاهش داد.

معاون فرماندار چالوس هم در این نشست گفت که در گام نخست باید پیگیری کرد که چرا و به چه علت این تعداد واحدهای پذیرایی نسبت تعهداتشان برای احداث سیستم تصفیه فاضلاب که موجب آلایندگی زیست محیطی می شود ، اقدام نکردند.

حمید محمدی فیروز افزود : مورد دیگر آنکه بیائیم برای این واحدها کدگذاری و رنگ بندی کنیم به بیان دیگر آن دسته از واحدهای پذیرایی بدون مجوز که موازین زیست محیطی و بهداشتی را بیشتر رعایت می کنند  مجوز  صادر شود و بقیه واحدهای پذیرایی که دارای پرونده در دستگاه قضایی هستند ، پیگیری شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست چالوس آب و فاضلاب جاده کندوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست چالوس آب و فاضلاب سازمان حفاظت محیط زیست چالوس آب و فاضلاب جاده کندوان اخبار کنکور واحدهای پذیرایی رودخانه چالوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: هر ساله در فصل زمستان به دلیل بارش‌های سنگین برف به‌طور موقت پاسگاه محیط بانی دریاچه تار تعطیل و در فصل بهار مجدد بازگشایی می‌شود و به فعالیت خود در جهت حفظ و حراست از این منطقه ارزشمند ادامه می‌دهد.

وی افزود: این پاسگاه امروز بازگشایی شد و محیط بانان در محل مستقر شدند و به دلیل نامساعد بودن مسیر و خطرات احتمالی همچنان به استناد مصوبات ستاد بحران فرمانداری شهرستان، بازدید از منطقه برای طبیعت‌گردان و گردشگران ممنوع است و از ورود به منطقه جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان دماوند دارای دو پاسگاه محیط بانی کوه سفید و دریاچه تار است و امیدواریم در سال جاری پاسگاه رودافشان هم احداث و فعال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ورود دادستان قائم شهر برای حل معضل زیست محیطی (شیرآبه زباله)
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار