Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:36:25 GMT

توزیع آرد در کردستان عادلانه است؟

تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۳۲۵۱

توزیع آرد در کردستان عادلانه است؟

ایسنا/کردستان رئیس سازمان صنعت و معدن استان کردستان گفت: متاسفانە آمار جمعیتی دقیقی در استان وجود ندارد تا براساس آن سهمیە‌بندی درست آرد صورت بگیرد.

محمد دروزمی امروز (۹دی) در جلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان کردستان در خصوص بحث میزان سهمیە آرد استان و شهرستان‌ها اظهار کرد: ۱٥هزار و ۲۰ تن آرد در آذر ماە توزیع شدە کە این توزیع آرد در استان بستە بە هر شهرستان متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص عدم آمار جمعیتی درست در خصوص شهرستان‌ها، عنوان کرد: شهرستان‌های بانە و مریوان جدای از جمعیت خود شهرستان از جمعیت مهمان برخوردارند کە سهمی در مصارف نان شهرستان دارند اما متاسفانە این آمار در آمار جمعیتی این شهرستان‌ها لحاظ نشدە است.

دروزمی اذعان کرد: از سال ۹٥ تاکنون آمار رشد جمعیتی استان افزایش چشمگیری داشتە کە این آمار در برخی از شهرستان‌های استان بیشتر بودە است اما متاسفانە این آمار در سهمیە آرد شهرستان‌ها در نظرگرفتە نشدە است.

وی خاطرنشان کرد: باید در خصوص آمار جمعیتی و توزیع عادلانە سهمیە آرد در شهرستان‌ها پیگیری‌های لازم انجام شود و چنانچە تا بە امروز روند کار نادرست بودە و حقی از شهرستان‌ها ضایع شدە است، این مسئلە اصلاح شود.

دروزمی در پایان بر تشدید نظارت‌ها در استان تاکید و یادآور شد: لازم است همە نهادها و ارگان‌های مرتبط باهم همکاری و پیگیری داشتەباشند تا از عرضە خارج از شبکە جلوگیری شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان در ادامه با اشارە بە اینکە این جلسات بە منظور ایجاد تحول در استان برگزار می‌شود؛ گفت: در همە جلسات برگزار شدە کم و کاستی‌ها در استان کشف می‌شوند اما متاسفانە بسیاری از مصوباتی کە در این جلسات اعلام می‌شود بە مرحلە اجرایی نمی‌رسد.

سید نجیم حسینی در خصوص آرد خام در استان اظهار کرد: بیش از یک هزار ٦۰۰ تن آرد در روستاها توزیع می‌شود کە بیشتر این سهمیەها بە نان تبدیل نمی‌شود و اطلاع دقیقی از نحوە مصرف آن در دست نیست.

وی در خصوص کیفیت آرد و نان و گندم استان عنوان کرد: آنچە کە برای مردم حائز اهمیت است کیفیت نان پختە شدە است که کیفیت آرد و گندم توسط مسئولان و متولیان بررسی می‌شود و باید نظارت آن توسط ارگان‌ها و نهادهای مرتبط بربحث کیفیت آرد و گندم استان صورت گیرد.

حسینی در ادامە با اشارە بە بحث واردات آرد از خارج از استان افزود: استان کردستان در حال حاضر ظرفیت تولید گندم و آرد را در استان کردستان دارند و لازم است کە سهمیە وارداتی آرد بە استان کردستان قطع شود.

وی بیان کرد: ما در سازمان صمت با ضعف نیروی نظارتی مواجە هستیم و در حال حاضر ۳٥ نانوایی غیرمجاز در سطح شهر سنندج مشغول بە کار هستند کە هزینەهای خود را ازجیب مردم کمتربرخوردار استان تامین می‌کنند کە این امر بر عهدە اماکن است کە فعالیت‌ آن‌ها را مهار و متوقف کند.

حسینی اشارە کرد: چنانچە نانوایی در ساعت و روزهای کاری خود تعطیل باشد مردم موظف هستند با شمارەگیری سامانە ۱۲٤ و ۱۳٥ اینگونە نانوایی‌ها را گزارش دهند تا سهمیە روزانە آن‌ها قطع شود.

وی در خصوص بحث نایلون فروشی نانوایی‌ها خاطرنشان کرد: جدای از بحث محیط زیستی آن بحث گران‌فروشی نانوایی‌ها در بحث نایلون است کە باید قیمت مصوب آن بە نانوایی‌ها ابلاغ شود و از گران فروشی آنها باید جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آرد و نان استانی اقتصادی استان کردستان آمار جمعیتی نانوایی ها شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا کریمیان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و داوطلبان تا فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان برای مشاهده و پرینت کارت خود اقدام کنند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور از دریافت بیش از ۷۲۰ هزار کارت ورود به جلسه توسط داوطلبان نوبت اول کنکور خبر داد و افزود: داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند، دارای دو کارت هستند.

کریمیان تاکید کرد: برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه‌مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

وی گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • سهم ۲۵ درصدی بخش کشاورزی از مصرف نفت‌گاز استان کردستان
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر نفتگاز کشاورزی استان کردستان
  • تامین و توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی استان کردستان