Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه ایران، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۵ با گزارش مرگ مرموز زنی میانسال در یکی از بیمارستان‌های تهران آغاز شد. مأموران حراست درباره مشاهدات خود به مأموران گفتند: این زن با آثار کبودی و سوختگی روی بدنش به بیمارستان آورده شد و پس از بررسی کادر درمان مشخص شد که به سرش نیز ضربه‌ای وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مأموران تحقیقات خودشان را در خصوص علت مرگ نسرین شروع کردند؛ در ابتدا پسر نسرین مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: پدرم اسماعیل مادرم را به این روز انداخت. آنها سال‌های زیادی با هم اختلاف داشتند و مدام دعوا می‌کردند. پدرم به مادرم شک داشت و می‌گفت که مبلغ ۸۰۰ هزار تومان از پولش را دزدیده و بااین بهانه مدام او را کتک می‌زد. بار آخری که به خانه‌مان رفتم، دیدم بخشی از بدن مادرم سوخته و پدرم هم برایش پماد سوختگی خریده و روی زخم‌هایش پماد می‌زد. وقتی از مادرم پرسیدم چه اتفاقی افتاده، گفت پدرت این بلا را سرم آورده است‌.

او ادامه داد: دو هفته از این موضوع گذشت تا اینکه متوجه شدم حال مادرم بد شده و از حال رفته ‌است. بلافاصله با پدرم که سر کار بود، تماس گرفتم. پدرم به خانه آمد و با اورژانس تماس گرفتیم و مادرم را به بیمارستان رساندیم، اما چند روز بعد فوت کرد.

پس ‌از اظهارات پسر نسرین، پلیس اسماعیل ۷۰ساله را به اتهام قتل عمد بازداشت کرد. او در بازجویی به مأموران گفت: من همسرم را نکشتم. نسرین به ماده مخدر کراک اعتیاد داشت. البته من هرگز ندیده بودم که او مواد مصرف کند اما حس می‌کردم که برادرزنم برایش مواد می‌آورد و او مخفیانه مصرف می‌کند. یک بار هم از من ۸۰۰ هزار تومان پول دزدی کرد. او وسایل خانه را هم به سرقت می‌برد. به همین خاطر با او برخورد می‌کردم و گاهی هم کتکش می‌زدم.

متهم درباره آخرین برخوردی که با همسرش داشت، گفت: چند روز قبل از فوت همسرم با هم دعوا کردیم و من یک لگد به پایش زدم، اما چون در پای نسرین به‌خاطر تصادفی که سال گذشته کرده بود، پلاتین گذاشته بودند، ضربه من باعث شد پای او متورم شود، بعد به خاطر دردی که داشت، او را به حمام بردم تا با آب گرم دردش را آرام کنم اما آب جوش بود و پایش سوخت. می‌خواستم او را به داخل اتاق بیاورم که سرش به دیوار حمام خورد و از حال رفت. این را هم بگویم که نسرین اضافه وزن داشت و جابه‌جا کردن او کار خیلی سختی بود. شب نسرین تب کرد و من اصلاً متوجه نشدم که بدنش عفونت کرده است. تا اینکه یک روز پسرم زنگ زد و گفت مادرش بیهوش شده و من بلافاصله به خانه آمدم و همسرم را به بیمارستان رساندیم.

اما تحقیقات میدانی نشان داد که این مرد همسرش را از مدت‌ها قبل کتک می‌زد و یکی از همسایه‌ها که با مقتول رابطه نزدیکی داشت، به پلیس گفت: نسرین همسرش را دوست نداشت. به‌همین خاطر می‌گفت که انگیزه‌ای در زندگی ندارد و فقط به‌خاطر فرزندانش حاضر به ادامه زندگی با اسماعیل شده است. او مرد بدبینی بود و مدام نسرین را کتک می‌زد. من هیچ وقت ندیدم که او مواد مخدر مصرف کند ولی شوهرش همیشه ادعا می‌کرد که او معتاد است.

بعد از گفته‌های زن همسایه و با توجه به شکایت اولیای‌ دم کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۸ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
در جلسه دادگاه فرزندان و پدر و مادر مقتول برای متهم درخواست مجازات قصاص کردند. سپس نوبت به متهم رسید و وی ضمن انکار اتهام قتل عمد، اظهاراتش در بازجویی را تکرار کرد.

بعد از دفاعیات متهم، هیأت قضات او را به قصاص محکوم کردند که حکم صادرشده با اعتراض متهم همراه شد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت. قضات دیوان عالی کشور اعتراض متهم را مورد بررسی قرار دادند و عنوان کردند برای قتل عمد باید قصد قتل وجود داشته باشد و عمل هم باید کشنده باشد. از آنجا که متهم قصد قتل نداشت و عملش هم مستقیم باعث مرگ نشده، به نظر نمی‌رسد قتل عمد محسوب شود. ضمن اینکه پزشکی قانونی علت مرگ را عفونت در خون مقتول اعلام کرده است. این عفونت ناشی از عدم رسیدگی بموقع به زخم‌ها بوده ‌است.

به این ترتیب رأی صادره نقض و پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده شد تا متهم بار دیگر محاکمه شود.

کد خبر 576591 برچسب‌ها قتل - قاتل حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قتل قاتل حوادث ایران قتل عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتلان اجاره‌ای

قاتلانی که برای قتل همسر کارمند بانک از سوی این مرد اجیر شده بودند، در گورستان دستگیر شدند.

به گزارش سایت جنایی، پیش از این مردی که نقشه قتل همسرش را طراحی کرده بود پس از آنکه نتوانست راز قتل را برای مدت زیادی مخفی کند، دستگیر شد و در اعترافاتش گفت از زیاده خواهی همسرش خسته شده بود، برای همین تصمیم به کشتن او گرفت و با اجیر کردن دو آدمکش نقشه‌اش را عملی کرد.

ماجرای این پرونده جنایی زمانی روی میز کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که عصر بیست و پنجم بهمن سال گذشته جسد زنی میانسال در حالی‌که خفه شده بود در اتاق خواب خانه‌اش پیدا شد.

در آن روز زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و از قتل همسایه خود با روسری خبر داد و گفت: ما در محله نواب زندگی می‌کنیم. وقتی به خانه همسایه آمدم، زن همسایه را در حالی دیدم که روسری دور گردنش پیچیده و انگار خفه شده است.

به این ترتیب تیم تحقیقات جنایی در جریان قرار گرفت و کارشناسان پزشکی قانونی پس از معاینات اولیه اعلام کردند ۸ ساعت از مرگ زن گذشته است.

این در حالی بود که شوهر مقتول در حالی که تحقیقات مقدماتی در جریان بود خود را به خانه رساند و در پاسخ به سوالات کارآگاهان و بازپرس کشیک قتل گفت: کارمند بانک هستم. امروز بعد از اینکه سر کار رفتم، چند بار به همسرم زنگ زدم، اما به هیچ‌کدام از تماس‌های من جواب نداد. از آنجایی که سابقه نداشت همسرم جواب ندهد نگران شدم و از زن همسایه خواستم به خانه ما برود.

در مراحل بعدی تحقیقات معلوم شد مقتول و همسرش با سه فرزند خود زندگی می‌کردند و در زمان قتل بچه‌ها مدرسه بودند و شوهرش هم سر کار بوده است. همچین دیگر یافته‌ها حکایت از آن داشت این زوج با هم اختلافاتی داشتند و حتی یکبار طلاق گرفته، اما به خاطر بچه‌ها دوباره ازدواج کرده بودند، ولی اختلافاتشان تمامی نداشت. همین باعث شد که شوهر به عنوان مظنون اصلی در این قتل بازداشت شود.

در ادامه تحقیقات یکی از همکاران مظنون پرونده به ماموران پلیس گفت: مدتی دنبال آدمکش برای قتل همسرش بود بعد هم که من از او در مورد ماجرا پرسیدم گفت شوخی کرده و ارتباطش با همسرش خیلی هم خوب است.

در ادامه تحقیقات با تمرکز بر پدر خانواده ادامه یافت و هر چه تحقیقات جلوتر می‌رفت او بیشتر از قبل از مظنون به متهم تبدیل می‌شد تا اینکه سرانجام این مرد در جریان تحقیقات گفت: من هر چه داشتم در اختیار همسرم قرار داده بودم. حتی وام ۲۰۰ میلیون تومانی هم از بانک برایش گرفته بودم و او نمی‌خواست آن را پس بدهد. به همین خاطر مجبور بودم خودم اقساطش را بپردازم. همسرم حتی حاضر نمی‌شد اموالی را که به نامش زده بودم، به من پس دهد. همین باعث شده بود اختلاف و درگیری‌هایمان بیشتر شود. از یک سال پیش بود که تصمیم به قتل همسرم گرفته بودم.

این مرد ادامه داد: اول می‌خواستم خودم قرص بخرمم و همسرم را بکشمش، اما ترسیدم لو بروم و قصاصم کنند به همین خاطر دنبال آدمکش گشتم تا برای قتل همسرم اجیر کنم. سه ماه قبل موضوع را به یکی از دوستانم گفتم و او برایم دو مرد را که می‌گفت خلافکاران هستند و هر کاری را به خاطر پول انجام می‌دهند، پیدا کرد. بعد از توافق سر مبلغ، نشانی خانه و کلید را به آن‌ها دادم تا کار را تمام کنند.

متهم ادامه داد: آن دو نفر در روز قتل تلفنی جزئیات کار را اطلاع می‌دادند. آن‌ها در تماس آخر به من گفتند زنم را با روسری خودش خفه کردند و طلاهایش را هم که ارزشش ۴۰۰ میلیون بود برداشتند. بعد آن‌ها را در خیابان ملاقات کردم و ۳۰ میلیون تومان به آن‌ها دادم. بعد هم از دو آدمکش خبر ندارم.

به این ترتیب بازپرس موسی رضا زاده از شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران دستور داد تحقیقات برای دستگیری دو مردی که متهم مدعی است آن‌ها را اجیر کرده ادامه یابد.

این در حالی بود که با اعتراف کارمند بانک کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ابتدا دوست او را که دو مرد آدمکش را معرفی کرده بود بازداشت کردند. دومین متهم دستگیر شده در این پرونده گفت: وقتی دوستم برای اجیر کردن آدمکش سراغم آمد به ذهنم رسید بهتر است آدمکش‌ها غیر ایرانی باشند تا ردی از باقی نماند. به همین دلیل دو افغان را به او معرفی کردم.

بررسی‌های بعدی ماموران نشان داد دو نفری که مرتکب قتل شده‌اند گورکن هستند. هر دو نفر مدتی قبل به صورت غیرقانونی وارد ایران شده بودند و در قبرستان‌های تهران و حوالی تهران گورکنی می‌کردند. سرانجام کارآگاهان پلیس آگاهی با دنبال کردن سرنخ‌ها دو آدمکش را در مخفیگاهشان به دام انداختند.

متهمان این قتل که هر دو کمتر از ۳۰ سال دارند، صبح دیروز برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شده بودند. هر دو متهم به جرم خود اقرار کردند. یکی از متهمان گفت: وقتی شوهر مقتول برای قتل همسرش سراغ ما آمد، گفت برای قتل همسرش دستمزد خوبی می‌دهد و در نهایت قرار شد ۴۰۰ میلیون تومان به ما دستمزد بدهد. ۳۰۰ میلیون طلا‌های همسرش بود و صد میلیون هم قرار شد نقدی بدهد. ما هم قبول کردیم. او آدرس خانه‌اش را به ما داد و عکس همسرش را هم به ما نشان داد. گفت زمان قتل فرزندانش مدرسه هستند و همسرش در خانه است. روز حادثه در پیدا کردن آدرس مشکل داشتیم برای همین تلفنی به او خبر دادیم آدرس را پیدا نمی‌کنیم. او خواست نزدیک خانه‌اش بمانیم، بعد خودش را به ما رساند و ما را تا نزدیکی خانه برد و رفت. ما بلافاصله صورتمان را با پارچه پوشاندیم، بعد با کلیدی که به ما داده بود داخل خانه رفتیم. وقتی در را باز کردیم مقتول از ترس شوکه شد، اما ما دو نفری دهانش را گرفتیم و با روسری را خفه‌اش کردیم و چند روزی به شهر اسلامشهر رفتیم. فکر کردیم آب‌ها از آسیاب افتاده، از طرفی، چون صورتمان را پوشانده بودیم گمان نمی‌کردیم شناسایی شویم برای همین دوباره سر کار رفتیم و مشغول گورکنی بودیم که ماموران پلیس ما را بازداشت کردند. می‌خواستیم مدتی بگذرد، طلا‌های مقتول را بفروشیم و از ایران خارج شویم.

در حال حاضر هر چهار متهم پرونده در بازداشت هستند و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • بدگویی‌های پدرم تحریکم کرد، مادرم را کشتم!
  • قتل دلخراش مادر ۴۵ ساله به دست پسرش
  • مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد
  • قتل دلخراش مادر ۴۵ ساله به دست پسرش/ «پدرم حرف‌های بدی درباره مادرم می‌زد، آنقدر گفت تا باور کردم»
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • قتل دلخراش مادر جوان به دست پسرش | پدرم آنقدر بدگویی کرد که باور کردم مادرم...
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • قتل مادر در اثر بدگویی‌های پدر معتاد
  • دستگیری قاتلان اجاره‌ای
  • فروش خانه پدری برای نجات پسر از قصاص