Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@15:49:54 GMT

مساجد باز است، اما برپایی نماز جماعت ممنوع!

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۶۳۰۱

مساجد باز است، اما برپایی نماز جماعت ممنوع!

مخاطبان مطالبه بازگشایی مساجد برای برپایی نماز جماعت را دارند، اما مسئولین متولی مساجد می‌گویند تابع تصمیمات ستاد کرونا هستند و مسئولین وزارت بهداشت نیز می‌گویند تغییری در تصمیمات گذشته ندادیم.

به گزارش مشرق، کمپینی در سامانه فارس من منتشر شده است که مردم درخواست بازگشایی مساجد از سوی ستاد ملی کرونا را دارند که در این سوژه آمده است:

« اجتماع بازار یا اجتماع مسجد مسئله این است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از صحبت حضرت آقا در مورد اجتماع ماه رمضان عوامل پشت پرده سریعا مساجد را تا ۱۵ اردیبهشت تعطیل کردند. علت آن شاید ایجاد حاشیه امن برای دولت و مجلس فعلی از امان ماندن در مقابل انتقادات مسلمین و ائمه جمعه‌ها بود. ابتدا باید معنی اجتماع را درست بفهمیم، اگر مسجدی با جمعیت ۳۰ نفره با حداقل زمان ممکن برای نماز و با حفظ حدود شرعی و رعایت نکات بهداشتی نماز جماعت برگزار کند آیا این امر اجتماع محسوب می شود یا نمی‌شود؟ اگر اجتماع محسوب می‌شود پس چرا اجتماع چند ساعته مردم در بازار و اتوبوس و مترو اجتماع محسوب نمی‌شود؟ و اگر اجتماع در مسجد با شرایط فوق اجتماع نیست چرا مساجد باید تعطیل باشند؟ نکند که دشمن قصد دارد دین را به حاشیه ببرد؟ اجتماع اربعین را کنسل کند و....»

نماز جماعت جزو گروه ۴ مشاغل است

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا هم‌اکنون در کشور شهر قرمز نداریم و شهرها در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند که در این شهرها نیز به ترتیب گروه مشاغل ۱، ۲ و ۳ و در وضعیت نارنجی نیز گروه مشاغل ۱ و ۲ فعالیت می‌توانند فعالیت داشته باشند. براین اساس برگزاری نماز جماعت در مساجد جزو گروه ۴ به حساب می‌آید که همچنان برگزاری آن مجاز اعلام نشده است.

محدودیت‌ها، مشابه قبل است

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: روند محدودیت‌ها براساس رنگ شهرها تغییری نکرده است و همان محدودیت‌های گذشته کماکان ادامه دارد.

نماز جماعت در برخی مساجد به خصوص تهران دایر است

مسؤولان امور مساجد در تهران و سایر شهرهای کشور نیز برگزاری و بازگشایی نماز جماعت در مساجد را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا می‌دانند، این در حالی است که هم اینک در بسیاری از مساجد به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

مساجد برای غیر نماز باز است

البته مساجد کشور این روزها برای خدمات اجتماعی مختلف باز است و صحنه جمع‌آوری پول و تهیه بسته ارزاق برای نیازمندان و یا تولید ماسک و تهیه آبمیوه و سوپ برای کادر درمان فعال هستند. همچنین اقامه نماز به صورت فرادی نیز در مساجد بلامانع است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی کرونا ماه رمضان نماز جماعت مساجد ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا مشرق نماز جماعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع محفل قرآنی امام حسنی‌ها

اجتماع محفل قرآنی امام حسنی‌ها

دیگر خبرها

  • ستاره فوتبال امام جماعت شد!
  • برپایی سه میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • فیلم| ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد!
  • برپایی سفره های افطاری با حضور گروه های مختلف مردم در مساجد رامیان
  • آنچه از ما دریغ شده است خود ماییم/جغرافیا و جماعت تصوری ما چیست؟
  • برپایی مراسم احیاء شب‌های قدر در ۴ هزار نقطه استان کرمان
  • ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد! (+فیلم)
  • (ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد!
  • برپایی سفره های افطاری ساده در مساجد دامغان
  • اجتماع محفل قرآنی امام حسنی‌ها