Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:15:26 GMT

قیمت میلگرد و تأثیر آن بر رونق بازار ساختمان

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۶۵۳۰

قیمت میلگرد و تأثیر آن بر رونق بازار ساختمان

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بازار آهن‌آلات در سال ۹۹ سوار بر موج افزایش نرخ دلار و شیوع کرونا دچار تغییر و تحول شد. شرایط جدیدی که به واسطه این دو عامل در بازار به وجود آمد، به افزایش بی‌رویه قیمت میلگرد و تمام مقاطع فولادی دامن زد. در این بین صنایعی که از میلگرد استفاده می‌کنند مثل ساختمان‌سازی، تحت تأثیر این افزایش قیمت قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع افزایش قیمت مسکن در سال جاری تحت تأثیر افزایش قیمت مصالح اولیه مثل میلگرد، توجیه‌پذیر است.

در شرایطی که بازار آهن شرایط جدید و غیر قابل پیش‌بینی را تجربه می‌کند، احتیاط در خرید اهمیت دوچندانی می‌یابد. بنابراین بهترین کار مشورت با افراد باتجربه و مسلط در این حوزه است. در این زمینه فروشگاه آهن‌آلات آیرومارت با در اختیار داشتن تجربه سال‌ها همکاری با برندهای معتبر، خدمات ارزنده‌ای در تأمین آهن آلات به مشتریان خود عرضه می‌کند.

سایه کرونا بر سر قیمت میلگرد

گرچه تعیین قیمت آهن‌آلات با دخالت مجموعه‌ای از عوامل مختلف انجام می‌شود، اما در سال ۹۹ کرونا و دلار را به عنوان لیدرهای بازار آهن می‌توان معرفی کرد. تقریباً یک سال از ورود میهمان ناخوانده به نام کرونا به دنیا می‌گذرد. شیوع ویروس کرونا دنیا را در شرایط جدیدی قرارداد. تحت تأثیر این مسئله تمام بازارهای جهانی به ویژه بازار آهن‌آلات دچار نوسان شد. ممنوعیت‌های ترددی که به واسطه شیوع این ویروس اجرا شد، باعث اختلال در واردات و صادرات مواد اولیه و مقاطع فولادی شد.

تأثیر ویروس کرونا بر بازار آهن‌آلات و به طور خاص میلگرد از چند منظر قابل بررسی است. اول اینکه با از رونق افتادن کسب و کارهای مرتبط با آهن، بازار با کاهش شدید تقاضا مواجه شد. صنعت ساخت و ساز را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین مشتری میلگرد معرفی کرد. تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی و تأخیر در اجرای پروژه، تأمین مواد اولیه آهنی را به تعویق انداخت. علاوه‌بر آن، مشتریان به دلیل سردرگمی و عدم ثبات شرایط از خرید میلگرد خودداری کردند.

از سوی دیگر اختلال در مسیرهای بازرگانی برای بازاری مثل آهن که معاملات برون‌مرزی گسترده‌ای دارد، از همه تاثیرگذارتر است. از تهیه ماده‌اولیه و تجهیزات تولید تا مبادله میلگردهای تولیدی تماماً از طریق مسیرهای بازرگانی صورت می‌گیرد. به همین دلیل تأخیر در تعهدات معاملاتی باعث به تعویق‌افتادن پروژه‌ها شد.

دلار بازیگر بازار میلگرد

پس از آغاز سال ۹۹، شرایط اقتصادی ایران و قرارگرفتن در سایه تحریم‌ها همگی دست‌به دست هم داد تا رشد قیمت دلار جان تازه‌ای بگیرد. شوک قیمتی دلار به تمام بازارها اعم‌از آهن‌آلات، موجب ایجاد وضعیت نابسامانی شد. این مسئله به راحتی با بررسی قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی در نیمه اول سال کاملاً قابل درک است.

تاثیرپذیری بازار آهن‌آلات از نرخ دلار، تقریباً بر هیچکس پوشیده‌نیست. چرا که قطعاً در یک بخش از فرایند تهیه و تولید مقاطع فولادی به معامله بر پایه دلار برخورد خواهید کرد. این مسئله موجب می‌شود تا مشتریان به هنگام خرید قیمت روز دلار را پیگیری کنند.

به دلیل تأثیر بالایی که نرخ دلار بر قیمت میلگرد و آهن‌آلات دارد، قیمت میلگرد در سال جاری در کانال صعودی قرار گرفت. افزایش قیمت باورنکردنی مقاطع و ثبات نداشتن قیمت‌ها نیز عامل دیگری بود تا خریداران از خرید میلگرد امتناع کنند. این مسئله را می‌توان به نوعی دیگر نیز تعبیر کرد. در واقع خریداران با امتناع از خرید و کم کردن تقاضا، انتظار کاهش قیمت‌ها را داشتند که این اتفاق نیفتاد.

با آغاز نیمه دوم سال، التهاب ناشی از انتخابات آمریکا با افزایش قیمت دلار مواجه بودیم. این مسئله حکایت از اهمیت انتخابات آمریکا بر بازارهای جهانی داشت. میلگرد نیز به دنبال این شرایط هم‌چنان با افزایش قیمت مواجه بود. البته که پس از مشخص شدن بایدن به عنوان پیروز انتخابات دلار آرام گرفت تا بازار برای مدتی هرچند کوتاه، کمی سکون پیدا کند.

عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد

تا اینجا از تأثیر کرونا و دلار بر قیمت روز میلگرد در بازار آهن، صحبت کردیم. اما برای قیمت‌گذاری مقاطع فولادی عوامل بسیاری در نظر گرفته می‌شود. هزینه تأمین ماده اولیه، تولید و حمل ونقل از جمله مهم‌ترین عوامل موثربر قیمت هرگونه مقطع تولیدی است. هرچند که نباید از تأثیر کیفیت، برند، میزان عرضه و تقاضا و شرایط سیاسی و اجتماعی روز غافل شد.

از میان تمامی این موارد، قیمت میلگرد برپایه ماده اولیه تعیین می‌شود. انواع شمش فولادی به عنوان ماده اولیه در تولید میلگرد کاربرد دارد. تأمین شمش اولیه معمولاً به دو صورت انجام می‌پذیرد. یا کارخانه توانایی تولید آن را دارد و تولید شمش را برعهده می‌گیرد و یا به دلیل نداشتن تجهیزات ماده اولیه را از سایر کارخانه‌ها خریداری می‌کند. دلار در زمینه تهیه ماده اولیه نیز مداخله دارد و می‌تواند در تولید میلگرد اختلال ایجاد کند.

راهنمای خرید میلگرد

پیش از اینکه برای خرید میلگرد اقدام کنید، لازم است از نوع و مقدار نیاز واقعی خود به میلگرد اطمینان حاصل کنید. همان‌طور که می‌دانید میلگرد در دو نوع آجدار و ساده توسط برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. از سوی دیگر با برندهای مختلف میلگرد وارداتی نیز در بازار روبه رو هستیم. گستردگی و تنوع بازار میلگرد می‌تواند موجب سردرگمی خریدار شود. به همین خاطر باید مقطع مورد نیاز خود را به خوبی بشناسید تا دچار گمراهی در خرید نشوید.

از آنجا که میلگرد در بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی کاربرد گسترده‌ای دارد، بر ایمنی سازه تأثیر به‌سزایی دارد. به همین خاطر کیفیت میلگرد نیز از جمله مواردی است که به هنگام خرید باید به آن توجه داشت. کارخانه‌های ذوب آهن اصفهان، کویر کاشان، خراسان، میانه، آناهیتا گیلان و روهینا از جمله تولیدکنندگان برتر میلگرد در ایران هستند که به دلیل کیفیت محصولات تولیدی خود، بر سر زبان‌ها افتاده‌اند.

استعلام قیمت میلگرد از آیرومارت

بازار آهن آلات بسیار حساس و از طرفی بسیار حائز اهمیت است. حساسیت این بازار به نحوی است که حتی با یک شایعه نیز دچار دگرگونی می‌شود. به همین‌خاطر انجام معامله در این بازار با ریسک همراه خواهد بود. در نتیجه بهره‌مندی از راهنمایی‌های افراد باتجربه بسیار حائز اهمیت است. برای اینکه در شرایط حساس کنونی از خرید انواع میلگرد و سایر مقاطع احساس رضایت داشته باشید، از طریق شماره ۴۵۳۰۶-۰۲۱ با کارشناسان میلگرد فروشگاه آنلاین آهن آلات آیرومارت تماس حاصل فرمائید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5107777

منبع: مهر

کلیدواژه: اهن الات میلگرد بازار آهن کسب و کار فروشگاه زنجیره ای گروه صنعتی ایران خودرو فولاد کسب و کارهای اینترنتی بازاریابی شبکه ای تبلیغات مالیات لپ تاپ روانشناسی حج تمتع بورس فنی حرفه ای بانک تجارت بازار آهن آلات قیمت میلگرد مقاطع فولادی خرید میلگرد افزایش قیمت ماده اولیه بر قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۶۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت دلار در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،بازار ارز و طلای تهران در روز دوشنبه نوسانات چشم‌گیری را تجربه نکرد. پس از گذشت چند هفته نوسانی، روز گذشته نرخ قطعات مختلف سکه طلا تغییری نداشت و شاخص‌های ارزی نیز عمدتا با روندهای اصلاحی در بازه ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان نوسان کردند. به عقیده تحلیلگران با توجه به عدم وجود ریسک سیاسی جدید، احتمال شروع دوره آرامش بازارها وجود دارد. بررسی‌های به‌عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران گویای آن است که نرخ دلار آزاد برای کاهش قیمت‌های بیشتر با حمایت معامله‌گران روبه‌رو شده است.
دنیای اقتصاد نوشت: قیمت شاخص ارزی در راستای روند کاهشی اخیر خود در بازار روز دوشنبه به نیمه کانال 64 هزار تومانی رسید، اما پس از برخورد به کف 64 هزار و 500 تومان روند نرخ این ارز تغییر کرد و افزایشی شد. البته این افزایش به میزانی نبود که تغییر کانال قیمتی صورت بگیرد. به عقیده برخی از فعالان بازار این تغییر روند نشانگر تمایل دلار به کریدورسازی در سطوح قیمتی 64 هزار تومانی است. البته در مقابل برخی دیگر نیز بر این باورند که رشد قیمت مذکور روند اصلاح نرخ بوده و پس از اتمام فرآیند اصلاح مجددا بازار کاهشی خواهد شد. در نهایت می‌توان نتیجه گرفت که بازار در حال بازیابی آرامش خود است و با توجه به عدم وجود تقاضای چشمگیر، بازارساز در صورت تمایل می‌تواند با حمایت از طرف عرضه سبب کاهش نرخ‌های ‌بیشتر شود.

دیروز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه روند نرخ دلار آزاد در معاملات بازار تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین فعالیت خود در بازار صبح روز گذشته را با حدود 400 تومان رشد نسبت به نرخ روز گذشته در رقم 64 هزار و 900 تومان آغاز کرد. در ادامه بازار دیروز بخشی از رشد قیمت صبحگاهی جبران شد و نرخ نقدی در حوالی رقم 64 هزار و 750 تومان (با اختلاف افزایشی 250 تومانی نسبت به نرخ روز یکشنبه) به تعادل رسید. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد روند معاملات فردایی این ارز تغییر چشمگیری نسبت به نرخ ابتدای روز نداشت و دلار فردایی عصر دوشنبه در بازه 54 هزار و 800 تا 64 هزار و 900 تومان قیمت خورد. روند افزایشی اسکناس یورو از دلار ضعیف‌تر بود. هر برگ اسکناس یورو آزاد در بازار روز گذشته با رشد اندک 50 تومانی در رقم 69 هزار و 250تومان معامله شد.

در این میان نرخ پول‌های خارجی در معاملات رسمی بازار ارز تهران نیز در دو روز گذشته نوسان‌هایی را تجربه کرده است. در حالی که قیمت دلار در معاملات مرکز مبادله ارز و طلا برای مدت نسبتا طولانی در رقم 43هزار و 567 تومان معامله می‌شد در بازار روزهای اخیر نرخ شاخص مذکور با نوسانی حدودا 150 تومانی به پله‌های خروجی کانال 43 نزدیک شد و در رقم 53 هزار و 725تومان به فروش رسید.

ایست قیمتی خانواده سکه
قیمت قطعات مختلف سکه طلا در بازار روز گذشته بدون نوسان بود. در حالی که نرخ هر گرم طلای 18عیار در بازار دیروز حدود 10 هزار تومان افت کرد، ربع، نیم و تمام سکه طلای طرح جدید در عصر روز گذشته بدون تغییر نسبت به نرخ روز یکشنبه دادوستد شدند. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید در روز گذشته 43 میلیون و 300 هزار تومان، نیم سکه 25 میلیون و 400 هزار تومان و ربع سکه نیز در رقم 15میلیون و 500 هزار تومان ثبت شد. گفتنی است که نرخ حباب سکه طلا طرح جدید که اختلاف میان ارزش ذاتی و بهای معامله شده آن در بازار را به نمایش می‌گذارد نیز در روز گذشته حوالی رقم 7 میلیون و 300 هزار تومان محاسبه شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898509

دیگر خبرها

  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • پشت پرده رکوردزنی قیمت طلا
  • چرا قیمت میلگرد آجدار در سایت فروش آهن مختلف، متفاوت است؟
  • تقاضای چین؛ عامل اصلی رکوردزنی قیمت جهانی طلا؟
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟