Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حسین محمدی  روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: کلانشهر کرج  در مسیر ارتباطی بیش از ۱۴ استان کشور با پایتخت قرار دارد و بدین سبب وسایل نقلیه مختلف شخصی، عمومی، سبک و سنگین از آن گذر می‌کنند که همه این‌ها می‌تواند به افزایش آلودگی هوای شهر منجر شود.

وی با بیان اینکه کرج در فصل پاییز  به لحاظ کیفیت هوا  ۲۲ روز ناسالم برای گروه های حساس  و ۱۴ روز ناسالم برای تمام گروه ها پشت سر گذاشت ، گفت: در بخش سنجش میزان آلاینده‌های هوا با توجه به فرسودگی چهار ایستگاه متعلق به اداره کل حفاظت محیط‌زیست نیاز به افزایش تعداد ایستگاه‌ها و آنالیزورهای موجود در آن‌ها و افزایش تعداد نمایشگرهای شهری جهت اطلاع‌رسانی صحیح احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی بیان داشت:  نوسازی ناوگان حمل ‌و نقل عمومی، نصب کاتالیست و فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون‌شهری، به نتیجه رسیدن و راه‌اندازی پروژه مترو، راه‌اندازی خطوط «بی.آر.تی» و طرح‌های تشویقی مانند عرضه موتورسیکلت‌های برقی و خودروهای هیبریدی، افزایش پیاده راه‌ها و مسیر دوچرخه نیز می‌تواند در این خصوص مؤثر باشد.

وی  گفت: بدون استثنا، در تمام  روزهای ناسالم  شهر کرج ، آلاینده ذرات معلق کوچکتر  از ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) آلاینده شاخص شهرستان کرج بوده است که این آلاینده بیشتر ناشی از احتراق سوخت‌های فسیلی است

رییس  کمیسیون محیط‌زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: بر اساس آخرین آمار  انتشار یافته توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست، خودروها اعم از خودروهای شخصی و خودروهای دیزلی باری و حمل‌ونقل عمومی و صنایع داخل و مجاور شهر کرج را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین منابع تولیدکننده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) به شمار آورد.

محمدی گفت: استفاده از فیلتر دوده برای ناوگان دیزل، کنترل سوخت مصرفی در صنایع به ویژه نیروگاه‌ها، کنترل جدی معاینه فنی خودروهای سواری و باری و گسترش و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی از  مهمترین  راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهر کرج است که تاکنون به آن‌ها توجه نشده است.

این عضو شورای شهر کرج اظهار داشت : بر اساس آخرین نتایج تحقیقاتی انجام شده که توسط سازمان حفاظت محیط زیست  برای کلانشهر کرج  تهیه شده ، بیش از ۴۴ درصد از ذرات معلق اگزوزی منتشرشده از وسایل نقلیه به آلایندگی اتوبوس‌های درون‌شهری اختصاص دارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی نقش بالایی در انتشار آلودگی هوای کلان‌شهر کرج دارد، ازاین‌رو اختصاص بودجه مناسب جهت نوسازی ناوگان فرسوده و یا حتی بهسازی ناوگان و تجهیز آن به فیلتر دوده می‌تواند نقش قابل‌ملاحظه‌ای در بهبود کیفیت هوای کرج داشته باشد.

وی ادامه داد: به همین سبب ۳۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا یورو چهار با اعتباری بالغ‌ بر ۴۸۰ میلیارد ریال برای شهر کرج خریداری شده ضمن آنکه  قرارداد  ۵۶ دستگاه اتوبوس از نوع اسکانیا یورو چهار مجهز به فیلتر کاتالیست DPF با اعتباری بالغ ‌بر ۹۰۰ میلیارد ریال در دستور کار مدیریت شهری کرج قرارگرفته است.

کلانشهر کرج دارای حدود ۵۵۰ دستگاه اتوبوس درون شهری است .

برچسب‌ها شورای شهر شهرداری کرج البرز تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری کرج البرز شورای شهر شهرداری کرج البرز تخریب محیط زیست اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟

در ۳۱ ماه گذشته که از فعالیت زاکانی به عنوان شهردار تهران می‌گذرد، تعداد اتوبوس‌‌ها از ۱۸۰۰ به بیش از ۳۰۰۰ دستگاه افزایش یافت، این در حالی است که با قراردادهای در دست اجرا، تا پایان سال به تدریج ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز وارد این ناوگان خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، از 31 ماه پیش که علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران فعالیت خود را آغاز کرد، شهروندان در انتظار بودند تا روند تغییر و تحول در شهر به‌ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی که وضعیت بحرانی را سپری می‌کرد آغاز شود. 

در همین راستا به تدریج اقداماتی برای بهبود وضعیت این حوزه صورت گرفت تا زخم‌های کهنه حمل و نقل عمومی به‌ویژه اتوبوسرانی التیام پیدا کند. 

برای اینکه شهر تهران در حوزه اتوبوسرانی با مشکل مواجه نباشد حداقل به 7 تا 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد و دوره پنجم مدیریت شهری، اتوبوسرانی را با حدود 1800 دستگاه به مدیریت فعلی تحویل داد بنابراین مدیریت شهری، شرایط دشواری برای جبران این عقب ماندگی در پیش داشت. 

با این حال با عقد قراردادهایی نسبت به تولید و اورهال اتوبوس‌ها اقدام شد و مدیریت شهری توانست در 31 ماه گذشته 826 دستگاه اتوبوس نو وارد خطوط کند و 428 دستگاه اتوبوس را اورهال کند؛ این در حالی است که اورهال 113 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دست انجام است. 

2500 اتوبوس در نیمه اول 1403 وارد ناوگان تهران می‌شود

بدین ترتیب تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر تهران به بیش از 3000 دستگاه اتوبوس رسید، این در حالی است که سال جاری، سال طلایی در حوزه حمل و نقل به ویژه در حوزه اتوبوسرانی خواهد بود و شهروندان تا پایان سال، به صورت ملموس اتوبوس‌های برقی را در شهر مشاهده خواهند کرد چراکه 2500 دستگاه اتوبوس برقی از محل قرارداد مذکور به تدریج وارد ناوگان اتوبوسرانی خواهد شد.

علاوه براین،  طبق قراردادی که با تولیدکنندگان داخلی منعقد شده، 2500 دستگاه اتوبوس نیز از این طریق وارد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران می‌شود بنابراین با اتوبوس‌های چینی جمعاً 5000 دستگاه اتوبوس به اتوبوس‌های تهران اضافه می‌شود و شهروندان می‌توانند یک نفس راحت در حوزه اتوبوسرانی بکشند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امسال تعداد اتوبوس‌های تهران به ۸۰۰۰ دستگاه می‌رسد؟
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • بیش از ۸۹۱ هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده اند
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین درآذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • افزایش چشم گیر تردد مسافر و ناوگان باری از تمرچین پیرانشهر
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد