Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@14:28:39 GMT

آخرین جزئیات از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۰۸۹۲۲

آخرین جزئیات از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برخی بازنشستگان به دلیل تأخیر در پرداخت‌ها نگران شده‌اند که طرح همسان‌سازی متوقف شود این موضوع را رد کرد و به بازنشستگان اطمینان داد نگران تداوم همسان‌سازی نباشند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری در نشست مجازی رؤسای کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ اظهار کرد: تأمین منابع پرداخت حقوق حدود یک و نیم میلیون بازنشسته کشوری پس از اجرای طرح همسان‌سازی کار پیچیده و سختی است که البته، با حمایت دولت محترم ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بار بزرگی بر دوش صندوق بازنشستگی کشوری قرار گرفته است ادامه داد: شرایط اقتصادی کنونی کشور، تداوم تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا از اواخر سال گذشته، تأمین منابع مالی را بسیار دشوار کرده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری بدون یک حمایت جدی بالادستی در سطح دولت نمی‌توانست این کار را اجرایی کند؛ اما با پیگیری جدی وزیر محترم، کار پیش رفت و بخش‌های مختلف دولت با این طرح بزرگ که هزینه مالی سنگینی هم با خود داشت، همراه شدند.

افتخاری با اشاره به اینکه مدیریت صندوق همواره سعی داشته حقوق بازنشستگان را در بیست و پنجمین روز ماه پرداخت کند، اضافه کرد: حقوق آبان‌ماه در روز سی‌ام و حقوق آذرماه در روزهای سی‌ام آذر و اول آبان پرداخت شد که دلیل آن، به همین دشواری شرایط تکمیل منابع برای پرداخت‌ها برمی‌گشت.

وی با بیان اینکه برخی بازنشستگان به دلیل تأخیر در پرداخت‌ها نگران شده‌اند که طرح همسان‌سازی متوقف شود این موضوع را رد کرد و به بازنشستگان اطمینان داد نگران تداوم همسان‌سازی نباشند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: ما اگر منابع پرداخت حقوق، بیست و پنجم هر ماه تأمین شود؛ همان روز پرداخت خواهیم کرد و به‌هیچ‌وجه، نیت توقف پول در بانک و یا تأخیر در پرداخت‌ها را نداریم.

تأخیر پرداخت به بیمه تکمیلی ناشی از کمبود منابع است

افتخاری در ادامه به انتقادات متعدد بازنشستگان از وضعیت بیمه تکمیلی و پرداخت نشدن بدهی‌های صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: تا شهریورماه، ما چندان تأخیری در این زمینه نداشتیم؛ اما قبول دارم که در سه ماه گذشته و به دلیل کمبود منابع مالی و اجرای طرح همسان‌سازی در پرداخت به بیمه‌گذار تأخیر داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه با رفع مشکلات کمبود منابع، پرداخت‌های خود به بیمه تکمیلی را به روز خواهیم کرد اظهار کرد: روند بهبود پوشش‌های بیمه تکمیلی هم ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به امضای توافقنامه بیمه دندانپزشکی با شرکت بیمه ملت گفت: در نظر داریم با تعریف فرمول‌هایی به سمتی برویم که با خرید عمده خدمات دندانپزشکی، هزینه‌های آن را تا ۴۰ درصد کاهش دهیم.

افتخاری با بیان اینکه بخشی از نقدها و ایرادها به کیفیت خدمات بیمه تکمیلی صندوق و شرکت بیمه‌گذار مورد قبول است، درعین‌حال، تغییر شرکت بیمه‌گذار را با توجه به رقم حق پرداختی بیمه برای هر بازنشسته را دارای ریسک بالایی دانست و گفت: به‌عنوان کسی که سابقه مدیریت در صنعت بیمه دارم و از شرکت بیمه ایران به صندوق بازنشستگی کشوری آمدم؛ معتقدم مدل کنونی (صندوقی) به نفع بازنشستگان است و دست مدیریت صندوق را برای افزایش پوشش‌های بیمه‌ای بیشتر باز می‌گذارد.

وی در این زمینه به مواردی چون تأمین پوشش بیمه‌ای برای واکسن آنفلوانزا و عینک اشاره کرد و یادآور شد: در مدل‌های معمول، شرکت‌های بیمه به این سادگی افزایش پوشش را در وسط دوران قرارداد نمی‌پذیرند.

محصولات و سود شرکت‌های صندوق برای بازنشستگان است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به اجرای بسته‌های مختلف «طرح یاری» با هدف افزایش قدرت خرید بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در چارچوب این طرح، همه شرکت‌های وابسته به صندوق که دارای محصول یا خدماتی هستند که به مصرف‌کننده نهایی ارائه می‌شود (مانند: کفش ملی، لبنیات پگاه، هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی و بیمه ملت)، محصولات و خدمات خود را با تخفیف و تقسیط به بازنشستگان عرضه می‌کنند.

افتخاری تصریح کرد: با ادامه روند موجود در فعالیت‌های اقتصادی صندوق، هیچ شرکتی در مجموعه ما نخواهد بود که خدمات خود را با تخفیف و تقسیط به بازنشستگان ندهد و یا سودآوری آن در سبد منابع پرداختی به بازنشستگان قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه سودآوری ۱۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های وابسته به صندوق در سال جاری، مستقیماً در بودجه افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: امسال هم، بخشی از منابع اجرای همسان‌سازی و یا گسترش پوشش‌های بیمه تکمیلی از محل همین درآمدها تأمین شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه «یک ریال از منابع صندوق و یا سود شرکت‌ها را در طرح یاری هزینه نکرده‌ایم»، توضیح داد: در بسته‌های طرح یاری، شرکت‌هایی مانند فروشگاه رفاه یا گروه انتخاب از اعتبارات خود هزینه می‌کنند و حمایت بانک عامل هم، ارتباطی به اعتبارات صندوق در بانک صادرات ندارد.

افتخاری بر این اساس تاکید کرد: منابع مالی صندوق یا بانک عامل که به پرداخت حقوق بازنشستگان اختصاص دارد، در طرح یاری هزینه نشده است و اگر بازنشستگان از خدمات و محصولات ارائه شده در این بسته‌ها ناراضی هستند؛ اجباری در استفاده از آنها ندارند.

باید از مدل سنتی گواهی کسر از حقوق بیرون می‌آمدیم

وی در ادامه به انتقاد برخی از بازنشستگان درباره الکترونیکی شدن خدمات صدور گواهی کسر از حقوق و انتقال آن از ادارات به صندوق پاسخ داد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: ذی‌حسابی‌های دستگاه‌های اجرایی بارها به صندوق بازنشستگی نامه زده بودند و خواستار تعیین تکلیف و الکترونیکی شدن روند صدور گواهی کسر از حقوق شده بودند و در این زمینه، از صندوق تعهداتی گرفته بودند. مساله بعدی این بود که بازنشستگان ساکن در شهرهای خارج از مراکز استان برای اخذ گواهی باید به تهران مراجعه می‌کردند؛ به‌طوری که ماهانه بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از شهرهای مختلف به ستاد مرکزی صندوق می‌آمدند.

افتخاری با بیان اینکه پس از الکترونیکی شدن، بیش از ۴۰ هزار گواهی کسر از حقوق طی دو ماه صادر کرده‌ایم خاطرنشان کرد: ادامه روند سنتی نه مورد پذیرش ذی‌حسابی‌ها بود و نه مراجعه به مرکز برای بازنشستگان مخصوصاً در شرایط شیوع کرونا، امکان داشت.

وی در پایان درباره برنامه‌های جدید صندوق برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بازنشستگان، اشتغالزایی برای فرزندان بازنشستگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ارتقای کارت دریافت حقوق به کارت هویتی و خدماتی و اصلاح ایرادات اجرایی طرح همسان‌سازی توضیحاتی ارائه کرد.

کد خبر 465241

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بازنشستگان بازنشستگان کشوری حقوق بازنشستگان همسان سازی حقوق بازنشستگان مطالبات بازنشستگان بازنشستگان لشکری بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان حقوق بازنشستگان کشوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گواهی کسر از حقوق حقوق بازنشستگان طرح همسان سازی بیمه تکمیلی پرداخت ها شرکت بیمه طرح یاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان بخوانند | این گروه از بازنشستگان از همسان‌سازی حقوق معاف می‌شوند؟

عیدعلی کریمی در انتقاد از افزایشِ ۳۵درصدیِ دستمزد کارگران گفت: مصوبه‌ی مزد امسال نشان داد که دولت دیواری کوتاه‌تر از دیوارِ کارگران پیدا نکرده است. ابلاغِ مصوبه یک جانبه مزد، بدونِ امضای نمایندگانِ کارگری نقطه عطف تاریکی در عملکرد وزارت کار است و امیدوارم هر چه زودتر در این تصمیم تجدیدنظر شود.

وی در گفتگو با ما گفت: دولت و نمایندگان کارفرمایی دائم از حل مشکلات اقتصادی و افزایش تولید صحبت می‌کنند، غافل از اینکه مهم‌ترین مولفه برای رسیدن به این هدف، کارگران هستند. بدونِ تأمین حداقل معیشت کارگران و در حالیکه کارگران از کارخانه فراری هستند، چگونه می‌توان برای تولید این کشور برنامه‌ریزی کرد؟

کریمی بیان کرد: از مجلس می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر از وزیر کار طرح سوال کنند. ایشان چطور می‌توانند در شرایطی که همه‌ی قیمت‌ها چند برابر شده، بازهم از افزایش ۳۵درصدی حقوق حمایت کنند؟

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از کارگران تمایل به کار در بخش خدمات دارند و خیلی‌ها هم برای گذران زندگی به سمت مشاغل کاذب و دلالی می‌روند. کارگری کردن در بخش صنعتی و تولید با این حقوق پایین، طالب کمی دارد، در حالیکه اگر بخواهیم به سمت افزایش تولید برویم این نسبت باید تغییر کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: سال قبل برخی از واحد‌های صنعتی به اجبار چندین بار افزایش حقوق دادند تا کارگران خود را از دست ندهند؛ اینها باید مبنایِ مذاکرات شورایعالی کار قرار می‌گرفت، نه اینکه با تورمی دانستن حقوق کارگر باز به سیاست سرکوب مزد دامن بزنند.

این فعال کارگری گفت: پیش از سال نو، نمایندگان کارگری می‌گفتند حقوق باید به ۱۵ میلیون تومان برسد و کمتر از این رقم، معیشتِ کارگران را دچار مشکلات بسیار می‌کند. اما واقعیت این است که حتی حقوق ۱۵ میلیون تومانی هم کفاف زندگی را نمی‌دهد و دریافتیِ زیر ۲۵میلیون تومان کارگران را با مشکلاتِ معیشتی مواجه می‌کند.

کریمی بیان کرد: از نمایندگانِ مجلس می‌خواهیم در صورتِ عدم به نتیجه رسیدن نشست مجدد شورایعالی کار و تجدیدنظر در مزد ۱۴۰۳ کارگران، وزیر کار را استیضاح کنند و اجازه ندهند رویه به حاشیه راندن و بی‌اهمیت کردن اظهارات نمایندگان کارگری ادامه پیدا کند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: ۵۰۰ هزار تومان حق عائله‌مندی برای کارگران متاهل در نظر گرفته‌اند و فکر می‌کنند برای معیشت کارگران اقدام اساسی انجام داده‌اند، در حالی که این اقدامات بیشتر نمایشی است. با این دستمزد‌ها یک کارگر حتی اگر بخواهد تشکیل خانواده بدهد به مشکل برمی‌خورد.

کریمی بیان کرد: قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است و این افزایش تا پایان سال ادامه پیدا می‌کند، در حالی که دستمزد کارگران یک بار در سال تعیین می‌شود که آن هم با تورمِ رسمی فاصله بسیار دارد. یعنی دستمزد یکبار از تورمِ آخر سال جا می‌ماند و چندین بار از نرخ‌های چند باره افزایش تورم در سال.

این فعال کارگری همچنین به معیشت بازنشستگان اشاره کرد و گفت: اگر اوضاع بازنشستگان بدتر از کارگران نباشد، بهتر نیست. آنها سال‌ها کار کرده‌اند و حالا نیز برای گذران زندگی باید در سن پیری کار کنند. سفره‌ی بازنشستگان روز به روز کوچکتر می‌شود. نه از درمان رایگان بهره‌ای برده‌اند و نه از افزایش حقوق متناسب با حداقل هزینه‌های زندگی. با افزایش سرسام‌آور هزینه‌های درمان بخش قابلِ توجهی از درآمد خود را باید صرف درمان کنند و بیمه‌ی پایه و تکمیلی هم به دادشان نمی‌رسد.

کریمی گفت: مشخص نیست همسان‌سازیِ بازنشستگان تامین اجتماعی چگونه قرار است اجرا شود. امیدواریم به بهانه نبود بودجه بازنشتسگان تامین اجتماعی را از همسان سازی حقوق معاف نکنند که بازنشستگان تامین اجتماعی اوضاع معیشتِ بسیار بدی دارند. ضمن اینکه آنها از مزایای مزدی هم بی‌بهره هستند.

منبع: ایلنا

tags # بازنشستگان سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد
  • پذیرش اسناد درمانی بازنشستگان و صدور معرفی‌نامه بیمه تکمیلی تا پایان اردیبهشت
  • حقوق فروردین بازنشستگان فولاد امروز واریز می‌شود + درصد افزایش
  • توضیحات صندوق بازنشستگی درباره بیمه‌ تکمیلی بازنشستگان
  • این گروه از بازنشستگان از همسان‌سازی حقوق معاف می‌شوند؟
  • توضیحات صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص «بیمه تکمیلی» بازنشستگان
  • بازنشستگان بخوانند | این گروه از بازنشستگان از همسان‌سازی حقوق معاف می‌شوند؟
  • خبر مهم از اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با تغییرات جدید
  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟