Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمدی گفت: آلودگی هوای شهر کرج در فصل پائیز 22 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 14 روز ناسالم برای تمام گروه‌ها را به ارمغان داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج امروز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه، تردد بالای اتوبوس های درون شهری و برون شهری را یکی از عوامل آلاینده این کلانشهر دانست و گفت: قرار گرفتن البرز در مسیر 14 استان کشور و عبور خودروهای سبک و سنگین این معضل را مضاعف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین محمدی با اشاره به اینکه آلودگی هوای شهر کرج در فصل پائیز 22 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 14 روز ناسالم برای تمام گروه ها را به ارمغان داشته است، افرود: با توجه فرسودگی 4 ایستگاه محیط زیست، نیازمند افزایش ایستگاه ها و آنالیزورها برای اطلاع رسانی صحیح به شهروندان البرز هستیم.   وی به خرید ۳۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا یورو چهار با اعتبار۴۸۰ میلیارد ریال برای شهر کرج اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین قرارداد ۵۶ دستگاه اتوبوس اسکانیا یورو چهار مجهز به فیلتر کاتالیست DPF با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال در دستور کار مدیریت شهری کرج قرارگرفته است.   محمدی تخصیص بودجه مناسب برای نوسازی ناوگان فرسوده، بهسازی و تجهیز آن به فیلتر دوده را ضروری دانست و تصریح کرد: متاسفانه آمارها نشان می دهد در تمام روزهای ناسالم  شهر کرج، آلاینده ذرات معلق کوچکتر  از ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) آلاینده شاخص کرج بوده و این آلاینده بیشتر ناشی از احتراق سوخت ‌های فسیلی است.   وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۴ درصد از ذرات معلق اگزوزی خروجی از وسایل نقلیه به آلایندگی اتوبوس ‌های درون ‌شهری اختصاص دارد، خاطرنشان داشت: استفاده از فیلتر دوده برای ناوگان دیزل، کنترل سوخت مصرفی در صنایع به ویژه نیروگاه‌ ها، معاینه فنی خودروهای سواری و باری از مهمترین راهکارهای کاهش آلودگی هوای شهر کرج است که متاسفانه تاکنون به آن‌ ها توجه نشده است.   رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در خاتمه با تاکید بر اینکه طرح تشویقی موتورسیکلت های برقی و خودروهای هیبریدی در کاهش آلودگی هوای کرج موثر است، خاطرنشان داشت: راه اندازی مترو کرج، طرح بی آر تی، افزایش پیاده راه ها و مسیر تردد دوچرخه هم می‌تواند عوامل تاثیر گذار در راستای کاهش آلاینده‌ها باشد.
    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روز ناسالم آلودگی هوای گروه ها شهر کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۰۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ناسالم سه شهر خوزستان برای گروه‌های حساس

ایسنا/خوزستان مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای سه شهر خوزستان در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» خبر داد.

شهریار عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۸ فروردین‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۳۵، ایستگاه نیوساید اهواز ۱۲۵ و ایستگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اهواز ۱۱۷، ایستگاه ماهشهر ۱۱۵ و ایستگاه هندیجان ۱۰۸ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

وی افزود: هم چنین در این مدت هوای اندیمشک، دزفول، مسجدسلیمان، سوسنگرد و امیدیه در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچ کدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین ۷ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری، از وعده تا عمل
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • کیفیت هوای مشهد ناسالم است
  • هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ پنجشنبه ۹ فروردین
  • هوای ناسالم در کلانشهر مشهد؛ ۵ شنبه ۹ فروردین
  • هوای ناسالم سه شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • هوای این شهر در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفت
  • هوای خرمشهر در وضعیت بسیار ناسالم
  • خداحافظی طولانی کثیف‌ترین سوخت فسیلی جهان
  • هوای پاک، ارمغان هفتمین روز بهار در مشهد