Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای ضمن اشاره به وعده رئیس جمهور در سفر به استان مرکزی مبنی بر پایان استفاده نیروگاه حرارتی شازند از سوخت مازوت در رابطه با مازوت سوزی روزهای اخیر در این نیروگاه به روحانی تذکر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ ۱۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور ضمن اشاره به وعده وی در سفر به استان مرکزی مبنی بر پایان استفاده نیروگاه حرارتی شازند از سوخت مازوت در رابطه با مازوت سوزی روزهای اخیر در این نیروگاه خواستار اقدام به این دستور شفاهی رئیس جمهور و همکاری جهت استفاده این نیروگاه از گاز طبیعی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این تذکر آمده است: 

جناب آقای رئیس جمهور اگر خاطرتان باشد در سفر به استان مرکزی جدای بسیاری از مصوبات بر زمین مانده یک وعده را در حضور مردم از پشت تریبون فریاد زدید و آن وعده محقق نشده بستن شیر مازوت نیروگاه حرارتی شازند بود.

شما در عدم استفاده از این سوخت خطر آفرین و آسیب زا تأکید کردید اما مدیران شما در شرایطی که هنوز هوای شهرهای استان وارد اوج سرما نشده اند به بهانه کمبود گاز از مازوت استفاده می کنند، آیا این درست است که نیروگاهی که هیچ فیلتری برای فیلتراسیون آن طراحی نشده است به استفاده از چنین سوختی روی بیاورد؟

جدای از همه مشکلات زیست محیطی استفاده از مازوت آسیب های جبران ناپذیری به بدنه جامعه خصوصا کودکان و افراد سالخورده وارد می کند.

نمایندگان در این تذکر افزوده اند: علیرغم تذکر فراوان متأسفانه نیروگاه حرارتی شازند در این روزها با استفاده از سوخت مازوت ریه های مردم را با انبار ذخیره آن ماده شیمیایی آسیب رسان اشتباه گفته است و توجهی به تذکرها نمی کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نیروگاه حرارتی شازند رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ارزش این طرح بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که دولت سریلانکا آن را تامین مالی کرده است. در این طرح ۲ سد بتنی-غلطکی و ۲۴ کیلومتر تونل اجرا شده که آب را از رودخانه‌های پرآب سریلانکا به مناطق کشاورزی منتقل می‌کند. 

وزیر نیرو همچنین تاکید کرد: همچنین یک تونل عمودی با ارتفاع ۶۱۸ متر، نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی و خطوط انتقال آن شامل این طرح هستند. سالن تولید نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین قرار دارد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • سفر رئیس جمهور به سریلانکا به روایت تصویر
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • تذکر نماینده مردم شوش در مجلس به وزرای اقتصاد و ورزش
  • استقبال گرم از رئیس‌جمهور در پاکستان چه معنایی دارد؟!