Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@20:49:49 GMT

آخرین آمار از میزان پرداخت وام کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۰۴۴۶

آخرین آمار از میزان پرداخت وام کرونا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست های وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این اساس ۱۴ رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، برای استفاده از تسهیلات مذکور به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارها، در مرحله نخست پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا، نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کشور پرداخت شده و متقاضیان به ۱۹ بانک تعیین شده در این حوزه معرفی شده اند. این ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات، در ۱۴ رسته و حدود ۸۵۸ زیر رسته تعریف شده است.

آنطور که معاون اشتغال وزیر کار گفته پرداخت تسهیلات به بخشهای آسیب دیده به تدریج ادامه پیدا کرده و تلاش شده تا فرصت تنفس و بازپرداخت در مرحله دوم بیشتر باشد به گونه ای که تا بهار آینده متقاضیان فرصت داشته باشند.

به گفته منصوری، در مرحله دوم نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا ۲۰۰۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری، ۱۷۰۰ میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش ورزش اختصاص یافته است.

 در مرحله دوم از پرداخت تسهیلات کرونا، چهار حوزه گردشگری و صنایع دستی، حمل و نقل، فرهنگ و هنر و ورزش مورد توجه قرار گرفته و رقمی در حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به این بخشها پرداخت خواهد شد.

پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگ و هنر در ادامه حمایت دولت از صاحبان مشاغل شدیدا آسیب دیده از کرونا صورت گرفت و بر این اساس ستاد ملی مقابله با کرونا مصوباتی را به تصویب رساند.

مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بازپرداخت تسهیلات کرونا به شاغلان و کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر با سه ماه تنفس از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد تا به تاب آوری بیشتر این دسته کسب و کارها کمک شود. بازپرداخت اقساط تسهیلات کرونایی مشاغل حوزه گردشگری نیز از اول اردیبهشت ماه و بازپرداخت اقساط تسهیلات کسب و کارهای حوزه ورزش و جوانان از ابتدای خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.

پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا با نرخ ۱۲درصد بوده و متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات باید از طریق ثبت نام در سامانه کارای وزارت کار مراحل ثبت نام خود را دنبال و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

برابر اعلام بانک مرکزی، تا تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۹۹ جمعا ۵۳۳ هزار و ۷۵۲ واحد به منظور دریافت تسهیلات کرونا به بانکهای عامل معرفی شده که از این تعداد، ۳۶۵ هزار و ۸۴۱ واحد یعنی حدود ۷۰ درصد، با میزان اشتغال ۶۲۱ هزار نفر مبلغ ۷۶.۹۳۳ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده و پرونده مابقی واحدهای کسب و کار نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

پربیننده ترین یارانه معیشتی چهارشنبه واریز می‌شود سراب افزایش حقوق کارمندان دولت وقتی یارانه معیشتی کرونا به دردی برای نیازمندان تبدیل شد!/ متقاضیان در انتظار تصمیم جدید ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۰/۸ ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۰/۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وام کرونا تسهیلات کرونایی وام کرونایی کسب و کار آسیب دیده از کرونا پرداخت تسهیلات حمایتی میلیارد تومان تسهیلات کرونا کسب و کارهای فرهنگ و هنر آسیب دیده کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۰۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

مهران معلم  اشاره به وضعیت آلودگی هوا و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا گفت: مهم‌ترین آلاینده‌های هوا ذرات با اندازه ۲.۵ میکرون هستند و وزارت بهداشت، سالانه میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا بر اساس این ذرات در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت کشور را محاسبه می‌کند و در اختیار مراکز ذی‌ربط قرار می‌دهد.

او  با بیان اینکه تاکنون آخرین آمار موجود از مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا مربوط به سال ۱۴۰۱ است و آمار ۱۴۰۲ هنوز در دست نیست، افزود: بر اساس آخرین آمار در سال ۱۴۰۱، در اهواز یک هزار و ۲۴۷ مورد مرگ منتسب به آلودگی هوا داشتیم، این در حالی است که در سال ۱۴۰۰، میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز یک هزار و ۶۷ مورد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا ناشی از چهار بیماری ایسکمی قلبی، سرطان ریه، انسداد ریوی یا سکته مغزی هستند.

آقای معلم  با اشاره به میزان بالای خسارت اقتصادی بیماری‌ها و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا افزود: میزان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ در اهواز ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ببینید | آمار شوکه‌کننده از میزان قطع نخاع شدن مردم به دلیل ناایمنی خودورها
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید