Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@11:13:15 GMT

44 درصد کل تصادفات در شب‌ رخ می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۲۱۲۷

44 درصد کل تصادفات در شب‌ رخ می‌دهد

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور صبح امروز در برنامه شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص روشنایی معابر و ساعات بروز تصادفات در شب ها توضیح داد.

به گزارش برنا؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص روشنایی معابر بویژه ساعات شب گفت : در شب ها دید راننده به یک ششم کاهش پیدا می کند یعنی می بایست راننده 15 کیلومتر سرعت خود را نسبت به روز کاهش دهد تا در مواجه با خطرات بتواند عکس العمل مناسب و خوبی  را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در خصوص معابر شهری که هر لحظه امکان تردد عابر پیاده وجود دارد  بحث دیدن و دیده شدن برای ما بسیار مهم است و در تاریکی در شب ها و روشنایی معابر اهمیت بیشتری پیدا می کند .

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد:  44درصد کل تصادف در شب ها روی می دهد البته 22 درصد از آنها از ساعت 17 تا 24 می باشد که این تصادفات در این ساعات اتفاق می افتد که در صد زیادی می باشد .

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ افزود: علت بیشتر وقوع این تصادفات بحث تاریکی و سرعت می باشد که بعد از جذب بار ترافیکی شامگاهی روی می دهند .

او گفت: 56 درصد از تصادفات ما در محورهای بزرگراهی اتفاق می افتد و 64 درصد تصادفات محور امام رضا (ع) که ورودی شرقی ما هست متاسفانه نقص روشنایی را داریم که از گردنه تنباکویی تا سه راه سیمان  می باشد که 64 درصد تصادفات در شب ها اتفاق می افتد .

سرهنگ موسوی پور در خصوص اهمیت روشنایی معابر هم گفت : اهمیت روشنایی با تمام توصیفات گفته شده برای ما زیاد است و باید معابر را روشن نگه داریم تا بتوانیم از بروز تصادفات خودداری نماییم و دیدن و دیده شدن بسیار مهم است تا بتوانیم تصادفات را کاهش دهیم .

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ افزود :  بحث  قطعی برق  بسیار مهم است و در محور امام رضا ( ع ) که 64 درصد تصادفات آن در شب ها روی می دهد بخاطر اهمیت روشنایی است و در بخش تصادفات جرحی  و فوتی که چند روز قبل روی داد این مساله خود رانشان داد  و این موضوع را مطرح کرد که روشنایی معابر  می تواند تصادفات را کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصادفات جانشین پلیس راهور تهران بزرگ روشنایی معابر موسوی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا همتی‌زاده عصر سه شنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: بیشترین تلفات ناشی از سوانح رانندگی در شهرهای استان را عابران پیاده رقم می‌زنند که سالانه تعداد زیادی از عابرین به همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: بعضی از عابران پیاده تصور می‌کنند همیشه و در تمام معابر حق تقدم دارند و صرفاً رانندگان باید در هنگام تردد، حواسشان به عابران پیاده باشد اما واقعیت این است که عوامل زیادی سبب حواس پرتی راننده شده و این حواس پرتی می‌تواند حوادث ناگواری را برای عابران پیاده رقم بزند.

رئیس پلیس راهور استان، بیان کرد: اگر فرهنگ سازی لازم برای تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود، قطعاً این آمار، افزایش خواهد داشت.

وی به عابران پیاده توصیه کرد: هنگام عبور از عرض خیابان با تلفن همراه صحبت نکنند و حواسشان به ملزومات عبور از خیابان باشد و خوب ببینند و خوب دیده شوند.

سرهنگ همتی زاده، پرهیز از عجله و شتاب و خودداری از انجام حرکات غیر قابل پیش بینی، عبور از محل‌های مجاز مانند پل‌های عابر پیاده و خط کشی‌ها، پیاده شدن از درب عقب سمت راست خودرو، استفاده از پیاده رو و پرهیز از تردد در طول خیابان را از مهمترین وظایف عابران پیاده در رفتار ترافیکی برشمرد.

وی تصریح کرد: رفتار غیر منصفانه برخی اصناف در قرار دادن پایه و میز فروش کالا در جلو مغازه و پیاده رو برای تبلیغ وفروش، باعث تغییر مسیرحرکتی عابرین به داخل خیابان شده که این نیز از عوامل تصادف بوده که لازم است به این نکات توجه جدی شود.

سرهنگ همتی زاده از دستگاه‌های مسؤول خواست با فراهم ساختن زیر ساخت‌های محل عبور امن عابر پیاده و توسعه ملزومات ترافیکی این حوزه در افزایش ایمنی محل‌های عبور عابران پیاده کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه یک سوم تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در شهرهای استان، عابران پیاده هستند، فرهنگ سازی و ارتقا رفتار ترافیکی عابران پیاده را یکی از راهکارهای کاهش تصادفات عنوان کرد.

کد خبر 6080247

دیگر خبرها

  • بهسازی ۲۵۰۰ پایه چراغ روشنایی معابر شهرستان محلات
  • سهم بالای عابران پیاده در تصادفات فوتی سال گذشته تهران
  • ۴۱ درصد تصادفات فوتی سال گذشته تهران مربوط به عابران پیاده بود
  • ۴۱ درصد تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده می‌شود
  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • هشدار پلیس: لباس تیره نپوشید!
  • نصب 62 پایه چراغ روشنایی در سه نقطه از شهر یزد
  • هشدار پلیس راهور پایتخت: عابران پیاده شب‌ها لباس تیره نپوشند
  • بیشترین تصادفات منجر به فوت تهران در این بزرگراه رخ می دهد
  • بیشترین تصادفات فوتی شهر تهران در بزرگراه آزادگان رخ می دهد