Web Analytics Made Easy - Statcounter

« حمید رسولی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در سال جاری به ویژه در کشت پاییزه با بارندگی‌های مناسبی که در اقصی نقاط کشور صورت گرفت میزان تقاضا و مصرف کود اوره به شکل مناسبی افزایش یافته و ادامه روند مذکور سال زراعی خوبی را نوید می‌دهد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهارداشت: علی رغم شرایط مطلوب اشاره شده، متاسفانه در روزهای اخیر و با افزایش سرما و برودت هوا، بخشی از گاز تحویلی به شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره شامل پتروشیمی کرمانشاه، خراسان، شیراز، رازی و پردیس کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بنابراین میزان تولید کود اوره و به تبع آن میزان کود تحویلی به بخش کشاورزی طی روزهای اخیر کاهش قابل توجهی یافته که بخش کشاورزی را با چالش جدیدی رو به رو ساخته است.

رسولی افزود: اکنون در مقطع اوج مصرف کود اوره به ویژه در مناطق گرمسیر و معتدل از جمله استان های خوزستان، گلستان، فارس به عنوان بزرگ ترین استان های تولیدکننده محصولات اساسی قرارداریم و هرگونه تنش در مقدار توزیع کود اوره تحویلی به بخش کشاورزی می تواند کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی را با مخاطره جدی روبرو سازد.

مجری طرح خودکفایی کشور در کودهای کشاورزی از وزیر نفت و  مدیران ارشد وزارت نفت و شرکت ملی گاز خواست تا با خوراک گاز تحویلی پنج شرکت پتروشیمی تولیدکننده کود اوره را تامین کنند تا تولیدات بخش کشاورزی با چالش جدیدی روبرو نشود.

به گزارش ایرنا، شرکت‌های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره از ابتدای تیرماه سال گذشته (۱۳۹۸)  از تحویل و عرضه کود اوره با قیمت‌ های مصوب به بخش کشاورزی و در پی آن با برودت سرما از عرضه گسترده این محصول به بخش کشاورزی خودداری کردند که همین امر موجب مشکلاتی در تامین کود اوره این بخش شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پتروشیمی کود اوره حمید رسولی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پتروشیمی کود اوره وزارت جهاد کشاورزی پتروشیمی کود اوره حمید رسولی کاظم خاوازی اخبار کنکور بخش کشاورزی کود اوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عباسی، ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه میزان بارندگی که امروز در شهرستان راور صورت گرفت بی سابقه بوده است گفت: در اثر بارندگی‌های شدید خساراتی به حوزه کشاورزی، باغداری، دامداری و زیرساخت‌های شهرستان راور وارد شده که در حال ارزیابی میزان این خسارت‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی بارش‌ها همچنان در این شهرستان ادامه دارد افزود: برای جلوگیری از خسارات ناشی از این بارندگی‌ها، نهادهای امدادی و حمایتی شامل بخشداری‌، دهیاری‌ها، هلال احمر، شهرداری‌، راهداری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در آماده باش کامل هستند.

کد خبر 6087827

دیگر خبرها

  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • وزیر اقتصاد تشریح کرد؛ جزئیات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • جزییات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • دولت سرخابی‌ها را به صورت قطعی واگذار کرد؛ پرسپولیسِ بانکی، استقلال پتروشیمی