Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@07:19:13 GMT

تکمیل حفاری ۱۰۷ حلقه چاه در میادین غرب کارون

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۲۷۶۱

تکمیل حفاری ۱۰۷ حلقه چاه در میادین غرب کارون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، علیرضا لایجی، در تشریح فعالیت‌های عملیات حفاری این شرکت در غرب کارون عنوان کرد: ملی حفاری در همه مراحل اکتشاف، توسعه و تعمیر چاه‌ها در میدان‌های آزادگان، یاران و یادآوران نقش محوری به‌عهده داشته است.

وی افزود: حفاری و تکمیل ۷۰ حلقه چاه در بخش جنوبی و شمالی میدان آزادگان به متراژ افزون بر ۱۳۷ هزار ۹۰۰ متر یکی از شاخص‌های برجسته عملکرد شرکت ملی حفاری ایران در اجرای پروژه‌های کلید در دست در میدان‌های نفتی خشکی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری ادامه داد: این شرکت همچنین حفاری ۲۴ حلقه چاه با متراژ ۸۲ هزار و ۶۰۰ متر در میدان یادآوران و ۱۳ حلقه چاه در میدان یاران جنوبی به متراژ حفاری بیش از ۵۲ هزار متر را در کارنامه فعالیت‌های خود در صنعت نفت کشور دارد.

لایجی درباره پروژه‌های در حال اجرا در این منطقه توضیح داد: از پروژه ۲۳ حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی آخرین حلقه چاه در حال تکمیل است و در همین رابطه دستگاه حفاری ۳۷ فتح از روز گذشته روی این چاه استقرار یافت و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده این چاه نیز تکمیل و تحویل کارفرما شود.

وی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) مجری طرح توسعه میدان‌های نفتی در غرب کارون است، افزود: پروژه ۱۰ حلقه چاه در آزادگان جنوبی نیز دیگر پروژه ملی حفاری است که به‌وسیله سه دستگاه حفاری در حال اجراست و متراژ حفاری این چاه‌ها به ۱۲ هزار متر رسیده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه‌های حفاری با اشاره به اینکه ملی حفاری در بخش ارائه خدمات یکپارچه فنی مهندسی نیز با شرکت مهندسی و توسعه نفت همکاری مستمر دارد، اظهار کرد: با هماهنگی و همکاری متخصصان شرکت متن و این شرکت تلاش بر این است تا پروژه ۱۰ حلقه چاه در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به پایان برسد.

لایجی تصریح کرد: این شرکت برای پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت و برای تحقق برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران آمادگی کامل دارد تا ظرفیت‌های تخصصی، تجهیزاتی، فنی و مهندسی و عملیاتی خود را در هر منطقه که ضرورت ایجاب کند، به‌کار گیرد.

کد خبر 5108880

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاری نفت دکل حفاری شرکت ملی حفاری ایران میادین نفتی غرب کارون لایحه بودجه ۱۴۰۰ ویروس کرونا قیمت دلار شاخص کل بورس بانک مرکزی ایران بورس تهران وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام نهاده های دامی فولاد قیمت نفت قیمت یورو تولید نفت صادرات گاز شرکت ملی حفاری ایران حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از سد کارون ۳ به شهرستان ایذه با احداث تونل آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار تا سال ۱۴۰۵ به پایان خواهد رسید.

محمد خانچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: یکی از مهمترین مصوبات سفر ریاست جمهور به استان آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریاچه کارون ۳ به ایذه و پس از آن باغملک، قلعه‌تل، رامهرمز، هفتکل و مناطق اطراف برای آب شرب و کشاورزی بود که باید سال‌ها پیش انجام می‌شد.

وی افزود: با اجرای این پروژه انتقال آب اراضی ایذه، باغملک، رامهرمز و مناطق اطراف از لحاظ کشاورزی متحول می‌شود و با اجرای طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری زمین‌های مسیر را تا جایی که بودجه تخصیص داده شود، آماده خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرح آب‌رسانی به شهرهای شمال شرق استان با هدف تأمین کمی و کیفی آب شرب شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداود، صیدون، رامهرمز، هفتکل و ۶۸۹ روستای تابع با جمعیتی بالغ بر ۷۳۰ هزار نفر به میزان ۶۲ میلیون مترمکعب، تأمین آب کشاورزی ۲۰ هزار هکتار زمین و توسعه ۴۰ هزار هکتار باغ‌های دیم به میزان ۹۸ میلیون مترمکعب خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: فعالیت این پروژه از جمله احداث تأسیسات برداشت آب و تونل به طول ۹۰۰ متر و با ظرفیت ۱۱.۱ مترمکعب بر ثانیه و احداث ایستگاه پمپاژ با همین ظرفیت، حفر تونل انتقال آب به طول ۴.۵ کیلومتر، احداث تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز، احداث پل به طول ۱۲۰ و عرض شش متر، اجرای پست برق ۴۰ مگاواتی و شبکه‌ی فشار قوی، اجرای خط انتقال آب شرب ۱۵۰۰ میلی‌متر به طول ۲۵ کیلومتر و آب کشاورزی به قطر ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیمتر به طول ۱۰۵ کیلومتر است.

خانچی با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه هشت هزار میلیارد تومان است، گفت: فاز نخست که در حوزه شهرستان ایذه است با عملیات احداث تونل آغاز شده است و در صورتی که مشکل تأمین اعتبار و بودجه ایجاد نشود، این پروژه در شهرستان ایذه تا سال ۱۴۰۵ به پایان خواهد رسید و سرانجام پس از سال‌ها انتظار مردم ایذه می‌توانند از آن استفاده کنند.

کد خبر 747184

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷ در سال جاری
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد
  • اجرای ۵ آیتم عمرانی برای تکمیل پروژه تقاطع غیر همسطح آذربایجان
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز