Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت عامدانه مجلس را به سمت رد کلیات بودجه در صحن می برد. - اخبار سیاسی -

سید امیرحسین قاضی زاده،  نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به پرسشی پیرامون ارزیابی نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس درباره اصلاح ردیف‌های بودجه در پی عدم اذن رهبر انقلاب به برداشت مجدد از سهم صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری دو گزینه پیش روی دولت گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی این که سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت همان 38 درصد بماند. دوم آن که سهم صندوق به بیست درصد کاهش یافته و هجده درصد الباقی به دولت قرض داده شود منوط به آن که هزینه‌های بند ه‍. تبصره 4 از بودجه عمومی تامین شود و نه از صندوق توسعه ملی، و فروش نفت مازاد بر یک میلیون بشکه به بازپرداخت بدهی معوق دولت به صندوق اختصاص یابد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: دولت در پاسخ گزینه دوم را انتخاب کرده و نشان داده است که اطمینانی به تحقق فروش نفت بالای یک میلیون بشکه‌ای ندارد. به هر حال انتخاب دولت محترم این بوده است و این انتخاب برای مجلس محترم است.اما سوالی که وجود دارد این است که چرا دولت تنها از طریق افزایش فروش اوراق و صرفه‌جویی در تخصیص، جداول بودجه را به‌روزرسانی نموده است؟

این نماینده مجلس در همین زمینه یادآور شد: اگر هر کاهش منابعی به راحتی با افزایش فروش اوراق بدهی (که بازپرداختش را دولتهای بعد باید بر عهده بگیرند) قابل جبران است، و اگر هر هزینه اضافه‌ای را صرفا با صرفه جویی در زمان تخصیص می‌شود مهار کرد، اصلا چرا بودجه می‌نویسید و به مجلس ارائه می‌دهید؟ چرا وقت و انرژی دولت و مجلس صرف نوشتن بودجه و تخمین منابع و مصارف می‌شود. یک چک سفید امضا به دولت بدهیم و بگوییم هر جا مایل بودید صرفه جویی کنید و هر کجا که کم آوردید اوراق بفروشید!

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم افزود: اگر دولت تمایلی به اصلاح آنچه به اسم بودجه به مجلس داده نشان ندهد مجلس نیز چاره ای جز رد کلیات در صحن نخواهد داشت. 

ماهیت بودجه 1400 سیاسی است/80درصد بودجه نیاز به اصلاح داردامیری: موارد مد نظر رهبر معظم انقلاب درباره بودجه 1400 اجرایی می‌شودگزارش کمیسیون اصل 90 از لایحه بودجه 1400/رشد 250 درصدی اوراق نفتی فاجعه است

 

وی اضافه کرد: نمی‌شود با اطمینان گفت اما رفتار دولت طوری است که گویا عامدانه قصد دارد مجلس را به سمت رد کلیات بودجه تشجیع کند. البته مجلس فارغ از هیجانات سیاسی منافع مردم را دنبال خواهد کرد اما مردم نیز باید بدانند اگرچه رد کلیات بودجه برای مردم تبعاتی به همراه دارد اما تبعات اقتصادی و سیاسی تایید این بودجه برای مردم بیش از رد آن خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 دولت دوازدهم مجلس کمیسیون برنامه و بودجه بودجه ایران لایحه بودجه 1400 دولت دوازدهم مجلس کمیسیون برنامه و بودجه بودجه ایران رد کلیات بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها

فضا سازی برخی ذی نفعان برای لغو حکم قانون بودجه در خصوص پایان رانت مالیاتی شرکتها و صندوقها همچنان در جریان است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403، مجموع معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی، کاهش نرخ مالیاتی و سایر مشوق‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی از محل مجموع درآمدهای حاصل‌شده برای عملکرد سال 1403 کلیه مؤدیان به‌استثنای معافیت‌های دارای سقف زمانی مشخص و موارد مندرج در ماده (139) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای اشخاص حقوقی تا پنج هزار میلیارد (5.000.000.000.000) ریال و اشخاص حقیقی تا پانصد میلیارد (500.000.000.000) ریال قابل‌اعمال شده است.

به بیانی ساده سقف معافیت مالیاتی صندوق های سرمایه گذاری بورسی از این به بعد 500 میلیارد تومان است و مازاد این رقم بایستی به سازمان امور مالیاتی به عنوان مالیات عملکرد 1403 پرداخت شود.

لازم به ذکر است ساماندهی مالیات شرکت های بزرگ و همچنین صندوق های بورسی برای بار اول توسط وزیر اقتصاد در سال گذشته مطرح شد و رییس سازمان مالیاتی در راستای وصول درامدهای پایدار مالیاتی به صورت قاطع از این ساماندهی معافیتها حمایت کرده است.

اخیرا فضاسازی سنگینی علیه این اقدام اصلاحی شکل گرفته است. به دنبال این فضا سازی ها و همچنین نامه ی رئیس سازمان بورس به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  همچنین اعتراض  برخی از نمایندگان مجلس به این مصوبه، در روز گذشته  یک فوریت در خصوص طرح اصلاح بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403 در مجلس به تصویب رسید.

در همین راستا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب یک فوریت اصلاح بند «س» تبصره 6 قانون بودجه گفت: امیدواریم در مجلس یازدهم بند قانون بودجه را به نحوی اصلاح کنیم که در عمل مانع سرمایه‌گذاری‌های افراد در بازار سرمایه به‌خصوص شرکت‌ها و صندوق‌ها با درآمد ثابت نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی