Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بازرسان دولتی روسیه پرونده جدید کیفری علیه منتقد کرملین تشکیل داده و وی را متهم کردند که کمک‌های مالی عمومی به سازمان‌هایی که تحت کنترل دارد را صرف مصارف شخصی کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی بازرسان دولتی روسیه علیه الکسی ناوالنی، منتقد کرملین جدیدترین نشانه‌ای است که کرملین نمی‌خواهد وی که اکنون در آلمان به سر می‌برد، به صورت آزادانه به روسیه برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناوالنی یکی از منتقدان اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است و کرملین گفته که این منتقد همانند دیگر شهروندان روسی آزاد است که به کشورش بازگردد؛ مساله‌ای که خودش هم گفته که قصد دارد انجام دهد.
کرملین همچنین اعلام کرده، هیچ شواهدی دال بر اینکه ناوالنی مسموم شده، وجود ندارد و دست داشتن در ادعای مسمومیت وی را که در اوت 2020 صورت گرفت، رد می‌کند.
کمیته تحقیقات روسیه اواخر روز سه شنبه ناوالنی و چند شخص دیگر که نامشان فاش نشده را به تقلب گسترده متهم کرد و گفت، منتقد روسی و سایرین 356 میلیون روبل کمک اهدایی به سازمان‌هایی که وی کنترلشان را برعهده دارد صرف نیازهای شخصی‌شان کرده‌اند.
این کمیته در ادامه بیانیه خود آورده، این اتهامات شامل خرید کالا و خدمات و پوشش هزینه‌های شخصی نظیر سفرهای خارج از روسیه می‌شود.
ناوالنی در پیامی توئیتری به این اتهامات جدید واکنش نشان داد و نوشت، اینها همگی ساختگی و شبیه به اقدامی هیستریایی هستند که به دستور پوتین انجام شده است.
وی ادامه داد، پیش بینی می‌کند که مقام‌های روسیه حالا که نتوانسته‌اند وی را به قتل برسانند، به دنبال حبسش هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه ناوالنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت

معاون وزیر خارجه روسیه درباره تلاش خطرناک غرب برای شکست دادن روسیه، شرط آغاز مذاکرات درباره ثبات راهبردی بین مسکو و واشنگتن، عدم استقرار سلاح در فضا و اینکه آمریکا مسئول تامین مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه است، صحبت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه  در مصاحبه اختصاصی با این خبرگزاری، اعلام کرد که نخبگان سیاسی غربی که همچنان در مورد لزوم شکست دادن روسیه اظهاراتی دارند، باید به خاطر داشته باشند که با یک قدرت هسته‌ای سروکار دارند.

ریابکوف با اشاره به اینکه روسیه بارها و بارها در بالاترین سطح گفته است که در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد و نباید چنین جنگی اصلاً آغاز شود، افزود: متاسفانه کشورهای غربی این واقعیت را درک نمی‌کنند، زیرا آنها همچنان به "اظهارات فوق تهاجمی و بسیار غیرمسئولانه" خود ادامه می‌دهند. تصور این است که این افراد دیوانه شده  و ترمزها آنها کاملاً از کار افتاده است.»

به عقیده او ، همه اینها حکایت از انحطاط کامل نخبگان سیاسی در غرب دارد. ریابکوف هشدار داد کسانی که می‌خواهند قدرت روسیه را آزمایش کنند باید بفهمند که با یک قدرت هسته‌ای سر و کار دارند.

شرط از سرگیری گفت‌وگوها بین روسیه و آمریکا در مورد ثبات راهبردی 

این دیپلمات بلندپایه معتقد است که برای از سرگیری مجدد گفتگوها بین فدراسیون روسیه و  ایالات متحده، مقامات واشنگتن باید سیاست خود را بطور جدی تغییر دهند. معاون وزیر امور خارجه گفت: روسیه برای از سرگیری مذاکرات مربوط به ثبات استراتژیک باید شاهد تغییرات اساسی در سیاست آمریکا باشد. مقامات مسکو تاکنون حتی حداقل تعدیل کوچکی را در سیاست ضد روسی دولت ایالات متحده مشاهده نکرده‌اند.

روسیه و آمریکا بر سر موضوع عدم استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا در تماس هستند

سرگئی ریابکوف همچنین اعلام کرد که هیئت‌های نمایندگی روسی و ایالات متحده در  عرصه‌های بین المللی مربوطه در مورد موضوع عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در تماس هستند. 

 معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «هیئت‌های ما در تریبون‌های بین‌المللی مربوطه، و بالاتر از همه در نیویورک، جایی که طرف آمریکایی- موضوع اتهامات علیه روسیه را ترویج می‌کند، واقعاً در تماس بوده و درباره این موضوع بحث می‌کنند. نظرات جامعی در همه سطوح داده شده است.»

به گفته او، طرف روسی کاملاً بر این عقیده است که سلاح های تهاجمی نباید در فضا مستقر شوند. البته از فضا برای مقاصد نظامی استفاده می‌شود، اما نباید در آنجا سلاح و به خصوص تسلیحات تهاجمی وجود داشته باشد.

ریابکوف در عین حال افزود: در شرایطی که ایالات متحده و ائتلاف آتلانتیک شمالی به رهبری آمریکا به طور مستقیم هر چه بیشتر در اتفاقاتی که در اوکراین و مسائل پیرامون آن رخ می دهد درگیر شده و به یک طرف درگیری این مناقشه به معنای واقعی کلمه تبدیل می شوند، ما دلیلی نمی‌بینیم که  تماس‌های دوجانبه در خط نظامی از سر گرفته شود.

آمریکا مسئولیت تامین مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه را بر عهده دارد

این دیپلمات در عین حال یادآور شد که مقامات ایالات متحده مسئولیت تامین مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه و شهروندان آن را  بر عهده دارند. ریابکوف افزود: مقامات ایالات متحده مسئول تامین مالی و تحریک اقدامات تروریستی علیه روسیه، علیه شهروندان روسیه هستند و به عقیده ما این خط مشی بسیار خطرناکی است. روسیه از تمام امکانات خود برای جلوگیری از این امر استفاده خواهد کرد. آنها به هیچ مدرک، منطق و عقل سلیم توجه نمی‌کنند، آنها فقط روایت های خود را تبلیغ می‌کنند که ارتباطی به واقعیت ندارد، آنها فقط می خواهند روسیه ضعیف شود، آنها خواهان شکست استراتژیک روسیه هستند، البته به این هدف خود نخواهد رسید.

سرنوشت مذاکرات راهبردی بین روسیه و آمریکا/ دورنمای مبهم  بهبود روابط بین مسکو و واشنگتنامکان از سرگیری مذاکرات روسیه و آمریکا در زمینه ثبات راهبردیتحولات اوکراین| روسیه و آمریکا واقعاً در "مرحله جنگ داغ" قرار دارند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • سینما تصویر فردای جامعه است/ آوینی اول منتقد خود بود
  • سخنگوی کرملین: پیشنهادی برای آتش بس در زمان المپیک دریافت نکرده ایم
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • کرملین: تشدید تنش در خاورمیانه به نفع احدی نیست
  • نگرانی کرملین از تنش‌های منطقه‌ای و دعوت به خویشتن‌داری
  • کرملین: هیچکس علاقه‌ای به تشدید تنش در خاورمیانه ندارد
  • استفاده بیشتر از ظرفیتهای قانونی برای کاهش جمعیت کیفری استان
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان