Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری شیراز پس از ۶ سال تلاش نخستین دستگاه لاپاراسکوپی تولید ملی را ساختند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری شیراز پس از ۶ سال تلاش نخستین دستگاه لاپاراسکوپی تولید ملی ساختند.

ناظمی، دانشجوی دوره دکتری مهندسی پزشکی دانشگاه شیراز طراح و سازنده این دستگاه، گفت: از شش سال قبل طراحی و ساخت ست لاپاراسکوپی را آغاز کردیم و فروردین ماه امسال موفق و ساخت آن شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  ناظمی با بیان این که این دستگاه مدت شش ماه است که در بیمارستان نمازی شیراز مورد استفاده قرارگرفته و جواب داده است، مطرح کرد: وزیر بهداشت قول مساعد برای خرید این دستگاه دداده و مقرر شده اجازه خرید و همچنین واردات دستگاه‌های لاپاراسکوپی به کشور ممنوع شود و از دستگاه‌های لاپاراسکوپی تولیدات داخلی استفاده و خریداری شود.    
لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این رابطه بیان کرد: دستگاه لاپاراسکوپی ساخته شده در شیراز به تائید وزارت بهداشت رسیده است. این نخستین دستگاه لاپاروسکوپی است که با حمایت دانشگاه با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان به تولید رسیده و نمونه خارجی این محصول در حدود یک میلیارد و ۴۰۰ تا دو میلیارد تومان پیش بینی شده است.
شایان ذکر است، این دستگاه توسط شرکت دانش بنیان «سخت کوشان آوای گل نرگس» ساخته و تاکنون ۴ نمونه از دستگاه لاپاروسکوپی ریجید (rigid) از سوی این شرکت تولید ودر بیمارستان نمازی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک علم و فناوری شیراز دانشگاه علوم پزشکی شیراز فناوری دستگاه لاپاراسکوپی لاپاراسکوپی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

امیدوارم این جریان قوی که در این شرکت و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان به راه‌ افتاده، با قوت ادامه پیدا کند و به‌زودی تولید انبوه و استفاده از این تولیدات را در کاربری‌های خاص خود نظاره‌گر باشیم.

دیگر خبرها

  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • دستگاه بلوک زنی
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس