Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه پس از بازدید میدانی از شبکه ملی اینترنت و اینترنت پرسرعت چابهار در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: از پنج هزار روستایی که قرار است تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت مجهز شوند یکهزار و ۲۰۰ روستا متعلق به سیستان و بلوچستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به اینکه افزون‌بر ۵۰ درصد جمعیت این استان در روستاها زندگی می‌کنند و دسترسی به شبکه پستی برای آنان فراهم نبود لازم شد که در دشتیاری، نیمروز، تفتان و بمپور اداره پست ایجاد کنیم و تا یک ماه آینده در این مناطق دفاتر اداره پست دایر خواهند شد.

وی گفت: هزینه‌های اجرایی پست سیستان و بلوچستان در ماه به بیش‌از ۲۰ میلیارد تومان می‌رسد و درآمد آن نیز ۱۰ و نیم میلیارد تومان است و از نظر اجرایی اداره پست این استان ضررده محسوب می‌شود و مبلغی از اعتبارات مستقیم وزارت خانه به پست استان تخصیص داده شده تا در ۲۲۵ دفتر پست منطقه خدمات پذیرش بسته‌های پستی را انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مجموع ۱۱۷ مرکز جمیعتی سیستان و بلوچستان با افزون‌بر ۱۵۰۰ نفر از خدمات بانکی محروم هستند و پست بانک وظیفه‌اش ارائه خدمات بانکی به مناطق محروم بوده بنابراین لازم است که ۱۰۲ باجه پستی در این مراکز جمعیتی ایجاد و تا پایان تیرماه سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی تاکید کرد: برای ارتقای شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت ۱۲۰۰ روستای بالای ۵۰ خانوار سیستان و بلوچستان ۷۵۳ میلیارد تومان به شرکت همراه اول برای ساخت و نوسازی ۵۰۲ سایت مخابرات، ۲۱۴ میلیارد تومان به شرکت ایرانسل برای ساخت و بروزرسانی۱۴۳ سایت مخابرات و ۱۷۰ میلیارد تومان به شرکت مخابرات این استان تخصیص یافته است.

جهرمی افزود: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیز علاوه‌بر ۲ پروژه محوله به مخابرات سیستان وبلوچستان استان داده شده که از ۵۰ شهر، ۲۹ شهر که هم‌اینک فاقد شبکه ارتباطات هستند شبکه نوین فیبر نوری منازل را ایجاد و تا پایان اردیبهشت سال آینده به همراه شرکت همراه اول و شرکت ایرانسل پروژه‌هایشان را در این استان به اتمام برسانند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی جنوب سیستان و بلوچستان اجرای مسیرهای دسترسی به فیبر نوری در مناطق جنوب بیش از مناطق شمال استان خواهد بود.

جهمرمی گفت: فاز نخست اجرای پروژه‌های ما در سیستان و بلوچستان یک ماهه است و در این فاصله تجهیزات زیرساختی را ارتقا خواهیم داد که این فاز تا سه هفته دیگر نتایج خودش را نشان خواهد داد و در این فاز بیش از ۲۴۰ روستا فرآیند اتصال شان به شبکه اینترنت پرسرعت به سرانجام خواهد رسید.

وی اظهارداشت: ما برای ساخت سایت‌های جدید در مناطق روستایی نیازمند ساخت ۵۳۲ کیلومتر فیبر نوری هستیم و با توجه به ناپایداری شبکه فیبر نوری در این استان ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری با ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز مصوب شده که برای پایدار سازی شبکه مخابرات ایران در این استان ساخته شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با برنامه‌ای که برای سیستان و بلوچستان تدوین شده این استان را به پایدارترین شبکه کشور تبدیل خواهیم کرد و ۳۲ رینگ فیبرنوری در سطح منطقه خواهیم داشت.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان وزیر ارتباطات اینترنت سیستان و بلوچستان میلیارد تومان فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر امور آب و فاضلاب چابهار گفت: برای بهبود کیفیت آب مناطق سیلزده، علاوه‌بر سایت‌های کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن نصب و راه‌اندازی شد.

علی‌اکبر آقایی امروز چهارشنبه در جریان برگزاری سلسله جلسات تخصصی بررسی مسائل مربوط به سیلاب منطقه دشتیاری و چابهار بیان کرد: همکاری مرکز بهداشت و آب و فاضلاب در کنترل کیفیت آب مناطق سیلزده نتایج مطلوبی را به همراه داشته و بهبود کیفیت آب و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با آن را می‌توان از مهمترین نتایج این اقدامات برشمرد.

وی ادامه داد: در همین راستا برای حفظ سلامت ساکنان مناطق سیلزده علاوه‌بر سایت‌های کلرزنی موجود، پنج دستگاه کلرزن مایع در نقاط حساس نصب و راه‌اندازی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب چابهار افزود: بیش از چهار هزار و ۶۰۰ عدد قرص کلر یک درصد نیز برای توزیع در مناطق آسیب دیده از سیل در اختیار دانشکده علوم پزشکی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: طبق گزارش معاونت بهداشتی دانشگده، تاکنون هیچ‌گونه اپیدمی در منطقه اتفاق نیافتاده و به منظور حفظ سلامت مردم، ادامه فعالیت و بازدیدهای مشترک تا کاهش کدورت به حد استاندار همکاری‌های مشترک آبفا، مرکز بهداشت و دانشکده علوم پزشکی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوخت رسانی به مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان روند مطلوبی دارد
  • ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۷۸ درصد رشد داشت
  • تمامی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان باید برای استقبال از مهمانان نوروزی پای کار باشند
  • همه ظرفیت‌ها برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم شود
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • هیچ‌گونه اپیدمی در مناطق سیل زده حنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌های موجود
  • نصب و راه‌اندازی پنج دستگاه کلرزن علاوه بر سایت‌هایی موجود
  • چرخ توسعه سیستان و بلوچستان ازمسیر احداث بزرگراهها می‌گذرد/ ساخت بزرگراه ها شریان توسعه اقتصادی پهناورترین استان کشور
  • اعمال ۴۱۰ میلیارد ریال تخفیف برای مشترکان برق مناطق فاقد شبکه گازرسانی سیستان وبلوچستان