Web Analytics Made Easy - Statcounter

بریلاووس (Brilavus®)، داروی ضد پلاکت و رقیق‌کننده خون، محصولی جدید از داروسازی دکتر عبیدی است. این دارو با نام علمی تیکاگرلور (Ticagrelor)، به ‌منظور جلوگیری از حمله قلبی و سکته مغزی تولید شده و در دسترس بیماران قرار گرفته است.

سکته مغزی از لخته‌شدن خون در رگ‌های خونی مغز ایجاد می‌شود و زمانی که لخته خون در رگ‌های خونی قلب ایجاد شود، فرد را دچار حمله قلبی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داروی بریلاووس
(Brilavus®)، به منظور کاهش ریسک حملات قلبی، سکته مغزی، ترومبوز (تشکیل لخته) ناشی از استنت‌گذاری (Stent) (فنر در اصطلاح عامیانه)، به عنوان داروی ضد پلاکت یا رقیق‌کننده خون، برای جلوگیری از ایجاد لخته خون استفاده می‌شود.

داروی بریلاووس (Brilavus®) همراه با آسپرین برای جلوگیری از مشکلات جدی یا تهدیدکننده زندگی، در افراد مبتلا به حمله قلبی یا بیماری حاد عروق کرونری استفاده می‌شود.

بریلاووس (Brilavus®)، از چسبیدن پلاکت‌های خون به یکدیگر و ایجاد لخته‌های خونی جلوگیری می‌کند و به این ترتیب، خطر سکته‌ مغزی و بروز مشکلات قلبی مجدد را بعد از سکته‌ قلبی و همچنین در بیمارانی که از استنت در عروق کرونر قلبی استفاده می‌کنند، کاهش می‌دهد.

 

مزایای داروی بریلاووس (Brilavus®)

داروی بریلاووس (Brilavus®)، یک داروی ضد پلاکتی قوی‌ است که می‌تواند به میزان قابل ملاحظه‌ای احتمال سکته قلبی و مرگ ناگهانی ناشی از گرفتگی عروق را نسبت به درمان‌های قبلی کاهش دهد.

این دارو نسبت به آنتی‌پلاکت‌‌های قبلی، اثر چشمگیری در کاهش احتمال ترومبوز، بعد از استنت‌گذاری دارد.

اثرگذاری سریع‌ بریلاووس، منجر به کاهش مدت زمان لازم برای مهار پلاکتی، قبل از انجام آنژیوپلاستی (ترمیم عروق قلبی با استنت‌گذاری) می‌شود و می‌تواند نقش کلیدی و مهمی برای بیمارانی که دچار سکته قلبی شده‌اند و نیاز به آنژیوپلاستی فوری دارند، داشته باشد.

39 درصد از میزان مرگ و میر سالیانه در ایران به علت سکته‌های قلبی است و داروی بریلاووس (Brilavus®) (تیکاگرلور) می‌تواند 21 درصد بیشتر از درمان‌های قبلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

داروی بریلاووس (Brilavus®)، مورد تایید سازمان غذا و داروی ایران است. این دارو با نسخه پزشک قابل تهیه بوده و در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس است. اطلاعات بیشتر درباره این محصول در وب‌سایت داروسازی دکتر عبیدی در دسترس است.

 

درباره داروسازی دکتر عبیدی

داروسازی دکتر عبیدی، نخستین داروسازی ایران است که با بیش از هفتاد سال سابقه درخشان، میراث‌دار کیفیت و نوآوری در صنعت داروسازی کشور محسوب می‌شود. داروسازی دکتر عبیدی با رعایت دقیق عوامل موثر بر کیفیت دارو و ارائه راهکارهای درمانی موثر و مورد نیاز برای ارتقای سطح سلامتی جامعه، همواره و در هر شرایطی در کنار همه ایرانیان بوده و خواهد بود.

لینک کوتاه: asriran.com/003CUy

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بریلاووس داروسازی دکتر عبیدی داروی بریلاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، مطالعه جدید محققان دانشگاه سیدنی استرالیا نشان می‌دهد که انجام بیشتر فعالیت‌های بدنی در طول شب بیشترین فواید سلامتی را برای افراد چاق دارد.

مطالعه اخیر گزارش می‌دهد که بیش از ۱ میلیارد نفر در جهان به چاقی مبتلا هستند و پیش بینی می‌شود که این تعداد به طور بالقوه تا سال ۲۰۵۰ به ۴ میلیارد نفر برسد.

«آنجلو ساباگ»، محقق و فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه سیدنی استرالیا، گفت: «اضافه وزن یا چاقی یک عامل خطر مهم برای بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها است».

یکی از عوامل کلیدی عوارض مرتبط با چاقی، مقاومت به انسولین است - وضعیتی که در نهایت منجر به سطح بالای گلوکز خون و دیابت نوع ۲ می‌شود. ساباگ گفت: «داشتن سطوح بالای گلوکز خون می‌تواند آسیب فاجعه بار به سیستم قلبی عروقی ما وارد کند و منجر به نارسایی اندام شود.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های حدود ۳۰۰۰۰ نفر بالای ۴۰ سال را تجزیه و تحلیل کردند. همه شرکت‌کنندگان دچار چاقی بودند و حدود ۳۰۰۰ نفر به دیابت نوع ۲ مبتلا بودند.

محققان سطح فعالیت بدنی آن‌ها را در صبح، بعدازظهر و عصر طی حدود هشت سال زیر نظر داشتند.

در پایان مطالعه، دانشمندان دریافتند افرادی که بیشتر فعالیت بدنی هوازی متوسط تا شدید خود را بین ساعت ۶ بعد از ظهر تا نیمه شب انجام می‌دادند کمترین خطر مرگ زودرس و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را داشتند.

هم فعالیت بدنی متوسط و هم شدید، ضربان قلب و تنفس فرد را افزایش می‌دهد. نمونه‌هایی از فعالیت بدنی متوسط عبارتند از:

• پیاده روی سریع

• چمن زنی

• بلند کردن وزنه

• شنا کردن

انواع فعالیت بدنی شدید عبارتند از:

• دویدن

• بیل زدن

• ایروبیک

• بازی فوتبال یا بسکتبال

ساباگ گفت: «نتایج ممکن است تا حدودی با بهبود تنظیم متابولیک قلبی مرتبط با انجام فعالیت بدنی در طول شب توضیح داده شود، نظریه‌ای که توسط مطالعات بالینی اخیر پشتیبانی می‌شود.»

او توضیح داد: «بدن ما در شب بیشترین مقاومت را به انسولین دارد و برای کسانی که نمی‌توانند انسولین بیشتری برای جبران آن تولید کنند انجام فعالیت بدنی در این زمان ممکن است مقداری از مقاومت طبیعی به انسولین در شب را جبران کند.»

ساباگ افزود: «علاوه بر این، یافته‌های اخیر یک مطالعه بالینی کوچک‌تر نشان داد که ورزش در اواخر روز منجر به بهبود بیشتر فشار خون می‌شود، که یک عامل خطر مهم برای مرگ زودرس و بیماری‌های قلبی عروقی است.»

کد خبر 6085950

دیگر خبرها

  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال
  • کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی
  • درد قفسه سینه را جدی بگیرید