Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: هزینه ساخت هر متر مربع مسکن ملی در قزوین حدود ۳ میلیون تومان است و در این خصوص پیشنهاد ۴ شرکت منتخب برای تعیین قیمت نهایی ارزیابی خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ابراهیم مبارک‌قدم در آخرین جلسه شورای تامین مسکن استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات باقرالعلوم(ع) ساختمان مدیریت بحران استانداری برگزار شد، با اشاره به تسریع روند اجرای طرح ملی مسکن از ابتدای دی‌ماه در استان اظهار داشت: هزینه ساخت هر متر مربع مسکن ملی در قزوین حدود 3 میلیون تومان است و در این خصوص پیشنهاد 4 شرکت منتخب برای تعیین قیمت نهایی ارزیابی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در حال حاضر 4 شرکت منتخب پیمانکار قیمت خود برای ساخت هر متر مربع مسکن ملی را بین 2 میلیون و 800 هزار تومان تا 3 میلیون تومان در نظر گرفته‌اند که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی مانند مالیات بر ارزش افزوده، حیاط و محوطه‌سازی این قیمت متر مربعی حدود 3 میلیون تومان خواهد بود.

مبارک‌قدم با اشاره به روند پیشرفت طرح‌ ملی مسکن در استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر عملیات خاک‌برداری ساخت 164 واحد مسکن ملی توسط 2 شرکت پیمانکار انجام شده و همچنین فونداسیون (پی) 36 واحد مسکن ملی در استان به اتمام رسیده و قطعات این فونداسیون‌ها آرماتوربندی شده‌اند.

دستگاه‌ها برای خانه‌دار کردن کارمندان خود وارد طرح ملی مسکن شوند

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مسکن ملی میان وزارت متبوع خود با وزرات‌ کشور، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، نیرو و سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه‌ها کارکنان و کارمندان این دستگاه‌ها می‌توانند صاحب مسکن ملی شوند؛ اما در حال حاضر به جز آموزش و پرورش بقیه دستگاه‌های اجرایی برای خانه‌دار کردن کارمندان خود پا پیش نگذاشته‌اند.

مبارک‌قدم افزود:‌ اگر دستگاه‌های یادشده به طرح ملی مسکن وارد می‌شوند، می‌توانند از موهبت زمین رایگان دولتی و تغییر کاربری آن برای احداث مسکن ملی برای کارکنان بدون مسکن خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از افراد متقاضی برای تخصیص مسکن هنوز واریز وجه نداشته‌اند، کارمندان و کارکنان دستگا‌ه‌ها می‌توانند با واریز وجه در اولویت تخصیص واحدهای مسکونی ملی قرار بگیرند که قطعاً کیفیت ساخت و احداث آنها نسبت به واحدهای مسکن موجود در استان کیفیت بالا و قابل قبولی خواهد بود.

بیش از 2100 واحد مسکونی در استان قزوین واگذار می‌شود1224 متقاضی برای دریافت مسکن ملی در استان قزوین واریز وجه کردند224 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان قزوین واگذار می‌شود

لزوم توجه بیشتر به مسکن محرومان و معلولان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم در این جلسه با تاکید بر لزوم تسریع روند انعقاد قرارداد با پیمانکاران مسکن ملی در استان عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود 224 واحد مسکن ملی برای خانه‌دار شدن معلولان اختصاص یافته، این واحدهای مسکونی باید با قیمت ساخت کمتری در اختیار معلولان قرار گیرند.

علیرضا وارثی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به ساخت مسکن محرومان و معلولان در استان اضافه کرد: با وجود اینکه اختصاص بیش از 200 واحد مسکونی به خانواده‌های معلول کار بزرگی است، اما خانواده‌های معلول و محروم دیگری مهم هستند که می‌توانند در صورت موافقت دولت به طرح ملی مسکن ملحق شوند.

وی ادامه داد:‌ روند اجرای طرح ملی مسکن برای محرومان و معلولان به زودی آغاز خواهد شد و امیدواریم بانک‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول حداکثر همکاری را با معلولان متقاضی مسکن ملی برای اعطای تسهیلات بانکی داشته باشند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح ملی مسکن شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین طرح ملی مسکن شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین میلیون تومان طرح ملی مسکن استان قزوین مسکن ملی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران گفت: دو هزار واحد مسکن روستایی با حضور استاندار مازندران به صورت متمرکز در ساری افتتاح شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی اصغر احمدی مدیرکل بنیاد مسکن مازندران در مراسم افتتاح پروژه‌های مسکن روستایی ساخت مسکن برای محرمان از تدبیر‌های ویژه حضرت امام راحل ذکر و حضور بازسازی‌های حوادث غیرمترقبه را از جمله وظایف و کارکرد‌های بنیاد مسکن بیان کرد و گفت: تهیه طرح‌های هادی روستایی و صدور سند مالکیت از دیگر وظایف است.

وی کمک به دولت در ساخت مسکن ملی را از دیگر وظایف و کارکرد‌ها و افتتاح مسکن روستایی ارائه سند مالکیت را از جمله طرح‌ها بیان کرد و افزود: امروز ۱۱ هزار واحد مسکن در استان مازندران افتتاح می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن مازندران با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن در حوزه شهری جزو تعهدات بنیاد مسکن بوده است، ادامه داد: در دولت سیزدهم ۱۱۰۰ واحد مسکن شهری احداث شده است.

وی از صدور ۲۵ هزار جلد سند مسکن روستایی خبر داد و گفت: ۲۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که باید برای آن‌ها طرح هادی تهیه شود و تمامی این روستا‌ها دارای طرح هادی هستند و بیش از ۱۴۰۰ روستا در دو فاز این طرح اجرا شده است.

احمدی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان در پهنه روستایی واقع شده است، گفت: برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن دارای تفاهمنامه سه جانبه کشوری هستیم و بخشی از این واحد‌ها توسط بسیج سازندگی احداث می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • طرح ملی مسکن کاشان در چه مرحله‌ای است؟
  • ۲۱۰۶ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار شد
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد قزوین
  • واگذاری ۸۷۶ مسکن به مددجویان استان همدان
  • تحقق ۸۸ درصدی بودجه عمرانی و روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد
  • واگذاری ۵۱۵ مسکن مددجویی ولی نعمتان کمیته امداد استان قزوین
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد
  • ۲ هزار واحد مسکن روستایی در مازندران افتتاح شد
  • ساخت ۲۳۴ مسکن خیرساز در شهرستان خوانسار