Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@18:02:15 GMT

سید عباس عراقچی با وزیر خارجه قطر دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۶۲۳۱

سید عباس عراقچی با وزیر خارجه قطر دیدار کرد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزیر خارجه قطر دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز  چهارشنبه  با  محمد بن عبدالرحمن آل ثانی  وزیر خارجه قطر در دوحه دیدار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش در حالی منتشر شده است که شامگاه روز گذشته اعلام شد، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگوی تلفنی داشته است.

گفتنی است وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو با تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم مشارکت همه کشور‌های منطقه در تامین ثبات و امنیت فراگیر به دور از دخالت بیگانگان و اجتناب از هرگونه تنش، ضمن اشاره به برخی تحرکات مشکوک و شیطنت‌های ایالات متحده در منطقه، تاکید کرده بود: مسئولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی بر عهده واشنگتن خواهد بود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سید عباس عراقچی عراقچی قطر وزیر امور خارجه وزیر خارجه قطر جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اتریش در مورد اوضاع منطقه

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در خصوص ضرورت اجتناب از افزایش درگیری‌ها در منطقه، برقراری آتش بس فوری در غزه و و برخی موضوعات دوجانبه تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امیرعبداللهیان در این گفتگو مواضع جمهوری اسلامی در خصوص عملیات اخیر نیروهای مسلح ایران علیه برخی اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در چهارچوب حق دفاع مشروع را تشریح نمود.

وزیر امور خارجه ایران ریشه اصلی بحران در منطقه را جنگ، نسل کشی و جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال توسعه دامنه تنش‌ها در منطقه نبوده است، اما گویا رژیم اسرائیل از خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود.

امیرعبداللهیان: ماجراجویی اسرائیل پاسخ فوری در پی خواهد داشت

 وزیر امور خارجه اتریش نیز  در این گفتگوی تلفنی با بیان این که ادامه درگیری‌ها در منطقه به زیان همگان خواهد بود، بر تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک و ادامه گفتگوها در خصوص حل بحران غزه تاکید کرد.

وی افزود کشورش در همراهی با اتحادیه اروپا حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرده و البته بر تناسب در پاسخ ایران تاکید داریم.

 در پایان طرف‌ها در خصوص پیگیری برخی موضوعات دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار امیرعبداللهیان به اسرائیل در رایزنی با همتایان خود
  • وزیر خارجه چین: مواضع تهران را به اطلاع بلینکن رساندم‌
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اتریش در مورد اوضاع منطقه
  • امیرعبداللهیان: ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • ایران هرگز به دنبال توسعه تنش‌ها در منطقه نبوده است
  • امیرعبداللهیان: هدف ایران هشدار به رژیم اسرائیل است
  • امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش دولت هند در توقف جنگ در غزه شد
  • هشدارهای لازم به آمریکا داده شده است
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا هشدارهای لازم داده شده است