Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@20:48:09 GMT

احتمال تعطیلی تهران در هفته آینده

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۷۰۲۷

احتمال تعطیلی تهران در هفته آینده

استاندار تهران با تشریح محدودیت‌های ناشی از آلودگی هوا، از توقف موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی و ممنوعیت تردد کامیون‌های با عمر بالای ۲۰ سال خبر داد و گفت: اگر آلودگی به حدی رسید که با اقدامات مزبور سلامت جامعه آحاد جامعه به خطر بیفتد، پیشنهاداتی در زمینه تعطیلی را به معاون اول رئیس جمهور و هیأت دولت ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران امروز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در محل استانداری اظهار کرد: غلظت آلایند‌های هوا ساعت ۲۱ شب گذشته با شاخص ۱۷۰ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت.

وی گفت: طبق پیش بینی هواشناسی تا هفته آینده پایداری هوا را داریم از این رو دومین جلسه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد.

استاندار تهران ادامه داد: طبق مصوبه ۶ دی ماه ستاد ملی کرونا مبنی بر تفویض اختیار به استانداران برای کنترل آلودگی هوا به ویژه برای استان‌های تهران و البرز، دستگاه‌های مسؤول در این جلسه طبق تقسیم کار انجام گرفته، مکلف شدند تا اقدامات را پیگیری کنند.

محسنی بندپی تأکید کرد: مقرر شد کلیه فعالیت‌های ساختمانی که ذرات معلق را در هوا متصاعد می‌کنند متوقف شوند و موارد استثنایی با معاونت عمرانی استانداری هماهنگی شود.

تردد کامیون‌های با عمر بالای ۲۰ سال ممنوع!

وی یادآور شد: همچنین در جلسه گذشته تردد کامیون‌ها در شب ممنوع شده بود که اکنون طبق مصوبه ستاد ملی، تردد کامیون‌هایی که عمر بالای ۲۰ سال دارند ممنوع است.

استاندار تهران افزود: همچنین مقرر شد تا شهرداری و راه و شهرسازی در پایانه‌هایی که اتوبوس‌ها پارک هستند و هنگام شروع فعالیت برابر استاندارد ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باید درجا کار کنند این میزان را به نصف کاهش دهند.

محسنی بندپی سپس با اشاره به سهم ۱۰ تا ۱۲ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا گفت: ۳ میلیون موتور سیکلت در تهران داریم که زیر ۵۰ مورد معاینه فنی دارند و تکلیف شده تا راهور نسبت به توقف موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی اقدام کند.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌های دولتی، بنگاه‌های اقتصادی، صنوف و شرکت‌هایی که از موتور و پپک موتوری استفاده می‌کنند ملزم شدند که از موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی استفاده نکنند.

رکورد مصرف گاز طی ۲۰ سال اخیر در استان تهران شکسته شد

استاندار تهران با اشاره به میزان بالای مصرف گاز در استان تهران اظهار کرد: میزان مصرف گاز خانگی در استان تهران با مصرف ۱۲۲ میلیون مترمکعب در ۲۰ سال اخیر شکسته شد.

محسنی بندپی از شهروندان درخواست کرد: اگر به میزان یک درجه از مصرف وسایل گرمایشی کم شود صرفه جویی خوبی است و کمک می‌کند تا نیازمندی‌های صنایع برای گاز که سبب قطع گاز آن‌ها شده، جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: صداو سیما در ترویج و تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف گاز اقدام کند چرا که همکاری و همراهی مردم در کاهش مصرف سوخت و سایر اقدامات سبب می‌شود تا آلایندگی هوا به حدی نرسد که سلامت آحاد جامعه را به خطر بیندازد.

استاندار تهران در پایان درباره تمهیدات پیش بینی شده در صورت وخیم‌تر شدن آلودگی هوا در هفته آتی گفت: اگر آلودگی به حدی رسید که با اقدامات مزبور سلامت جامعه آحاد جامعه به خطر بیفتد، پیشنهاداتی در زمینه تعطیلی را به معاون اول رئیس جمهور و هیأت دولت ارائه می‌دهیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تعطیلی تهران آلودگی هوا استاندار تهران تردد کامیون ها موتورسیکلت ها محسنی بندپی معاینه فنی آلودگی هوا مصرف گاز ۲۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها

در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روز‌های کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روز‌های پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.
 
تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.
 
امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

منبع: ایسنا

tags # تعطیلی ادارات سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • رئیسی هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • خروج موج بارشی از خوزستان/ دما افزایش می‌یابد
  • روند افزایشی دمای ‌خوزستان‌
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها