Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:19:03 GMT

خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۷۰۷۷

خبرهای کوتاه خراسان رضوی

قوچان - فرمانده سپاه پاسداران ناحیه قوچان به خبرنگار ایرنا گفت: شبکه آبرسانی روستای جوزان در بخش مرزی باجگیران این شهرستان به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) و اهالی روستا تعویض و اصلاح شد. سرهنگ دوم پاسدار علی زرقانی هزینه اجرای این طرح را یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ذکر و بیان کرد: همچنین در هفته بصیرت یک واحد مسکونی در روستای رهورد توسط گروههای جهادی ساخته و آماده تحویل به فرد نیازمند زیرپوشش بهزیستی قوچان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تایباد - دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: با همت انجمن حمایت از زندانیان و کمک شهروندان نیکوکار چهار زندانی جرائم غیرعمد در این شهرستان آزاد شدند. جعفر صدیقی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد بخاطر بدهی مالی، مهریه و دیه در مجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تعهد قانونی داشتند که با خیراندیشی مردم تامین و موجبات بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان فراهم شد. وی گفت: هنوز ۱۹ زندانی جرایم غیرعمد تایباد نیازمند تامین ۱۰ میلیارد ریال با کمک شهروندان خیر و نیکوکار برای رهایی از زندان هستند.

مشهد - معاون خدمات شهری شهرداری مشهد به اهمیت توسعه فضای سبز بخاطر کارکردهای اکولوژیک، نقش تصفیه و پالایش آلودگی هوا و نتایج مثبت در کاهش ذرات معلق و گردوغبار اشاره و بیان کرد: ظرف امسال تا خرداد سال آتی در همین راستا افزون بر ۱۸۰ هزار اصله درخت در گستره ۷۰۰ هکتاری از محدوده کمربند سبز جنوبی این کلانشهر کاشته می‌شود. مهدی یعقوبی به کاشت ۳۶۰ هزار اصله درخت از سال ۹۶ تا پایان سال ۹۸ در گستره ۹۰۰ هکتار همین محدوه نیز اشاره کرد. وسعت کمربند سبز کلانشهر مشهد در مجموع ۲۹ هزار هکتار است که شامل ۱۹ هزار هکتار در جنوب و ۱۰ هزار هکتار در بخش شمالی این کمربند سبز است.  

کاشمر - مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز گفت: در چارچوب برنامه‌ریزی علمی کاربردی برای اشتغالزایی با توسعه کسب و کار ظرف یک سال اخیر، جلب همکاری ۱۰۰ نفر با هسته‌های مستقر در این مرکز، برای آنها اشتغال ایجاد کرده است. عاقل افزود: مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز از سال ۱۳۹۵ به عنوان زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر مشغول ارائه خدمات حمایتی و مشاوره‌ای، کمک به ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال صاحب ایده در حوزه فناوری‌ پیشرفته و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری است.

مشهد - همزمان با سالروز حماسه ۹ دی ماه و در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی نشست کتابخوان ویژه جوانان مکتب حاج قاسم با شعار جوان، ولایت‌پذیری و بصیرت در اداره ‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد. در این برنامه فرهنگی کتابهای "بصیرت و فتنه در بیان رهبر انقلاب، تشکل و کار تشکیلاتی از دیدگاه مقام معظم رهبری، چهل تدبیر، مروری بر مقاطع بحرانی تاریخ جمهوری اسلامی ایران و خداحافظ سالار" برای جوانان مشهدی تشریح و معرفی شدند. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست برنامه کتابخوان را از مهمترین برنامه‌های فرهنگی این نهاد در جهت تاثیرگذاری بر فرهنگ اجتماعی و ارتقای میزان مطالعه در کشور ذکر کرد. حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: برنامه امروز در همین راستا و در ایام سالگرد حماسه نهم دی ماه و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی توسط جمعی از شاگردان مکتب این شهید و جوانان دهه‌های اخیر انقلاب اسلامی با مرور آثاری در مورد حماسه ۹ دی برگزار شد.

خلیل‌آباد - مدیر صندوق کارآفرینی امید در شهرستان خلیل‌آباد گفت: ۹۲ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال تسهیلات ظرف سه سال اخیر در قالب قانون توسعه اشتغال روستایی به ۱۴۸ طرح در این خطه پرداخت شد. ناصر امینی افزود: این صندوق ظرف همین مدت ۱۲۳ میلیارد و ۶۰۹ میلیون ریال تسهیلات نیز به ۲۲۸ فقره طرح مربوط به اشتغال روستایی، تثبیت و توسعه کسب و کار ارائه کرده است. وی ماهیت ۸۳ درصد این طرحها را جدید و ۱۷ درصد آنها را توسعه‌ای ذکر و بیان کرد: همچنین پنج درصد طرحها در بخش خدمات، ۳۱ درصد در بخش صنعت و ۶۴ درصد در بخش کشاورزی اجرا شده و در حوزه اشتغال روستایی هم تاکنون ۳۷ زن و ۱۱۱ مرد روستایی خلیل‌آبادی از تسهیلات برخوردار شده‌اند. 

گناباد ـ رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: سه هزار و ۱۶۰ تن کالا به ارزش ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار دلار طی ۹ ماه امسال از این شهرستان به ۱۶ کشور هدف صادر شد. هادی ایزدی افزود: این میزان صادرات نسبت به دوره مشابه پارسال ۲۸ درصد کاهش دارد ولی از نظر متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی ۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد. عمده این کالاهای صادراتی شامل ظروف مقوایی، ظروف چینی، سنگ نمای ساختمان، فرآورده های لبنی، آب معدنی، پودر موسیر، کالای خواب، نوشیدنی آلوئه ورا، پسته و زعفران بسته بندی شده و نمک تصفیه شده است. 

تایباد - موسسه خیریه امام هادی (ع) همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی ۲۵۰۰ هزار بسته کمک معیشتی را به هموطنان نیازمند شیعه و اهل ‌سنت آسیب‌دیده از شیوع کرونا در مناطق محروم شهرستان مرزی تایباد اهدا کرد. هر یک از این بسته‌ها به ارزش ۳.۵ میلیون ریال شامل انواع اقلام مهم غذایی است. همچنین ظرف یک ماه اخیر علاوه بر توزیع ۲ هزار پرس غذای گرم، ۱۹ راس دام ذبح و گوشت آن بین خانواده‌های نیازمند در این شهرستان توزیع و ۲ میلیارد ریال کمک نقدی پرداخت شد. 

گناباد- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد گفت: سه هزار و ۱۰۰ نفر در این شهرستان از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی با عنوان مسجد سنگر سلامت تاکنون از نظر بیماری کووید ۱۹ غربالگری سلامت شدند. سرهنگ پاسدار علیرضا محبی افزود: افراد مشکوک یا دارای علائم مشابه به کرونا در قالب مراجعه حضوری به منازل افراد یا از طریق تماسهای تلفنی شناسایی و غربالگری شده و راهنمایی لازم برای رعایت پروتکلهای بهداشتی و مسائل پیشگیرانه به آنان ارایه شد.

برچسب‌ها بسته خبری تایباد مشهد قوچان خلیل آباد کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری تایباد مشهد بسته خبری تایباد مشهد قوچان خلیل آباد کاشمر اخبار کنکور میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی شجاع گفت: با توجه به تعطیلی ۹ سال حج عمره، مقرر بود طی سال گذشته زائران به حج عمره مفرده مشرف شوند که با توجه به مشکلات پیش آمده این اقدام صورت نپذیرفت که با رایزنی‌های سازمان حج و زیارت کشور مقرر شد که حدود پنج هزار زائری که سال گذشته ثبت نام کردند و موفق به اعزام نشدند به ترتیب واریز وجه و ثبت نامی که انجام شده است در بازه زمانی سوم تا سیزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ به مکه مکرمه اعزام شوند.

وی ادامه داد: حدود هفت درصد زائران حج عمره مفرده در کشور معادل ۳۴۰ زائر سهم خراسان رضوی است که این زائران در قالب چهار کاروان ۸۵ نفره به مکه مکرمه اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی گفت: ۲ گروه از کاروان زائران حج عمره مفرده از استان خراسان رضوی امروز سوم اردیبهشت ماه و ۲ کاروان دیگر ۱۳ اردیبهشت ماه امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

شجاع افزود: پس از اعزام این کاروان‌ها ثبت نام و اعزام زائران به حج عمره مفرده تعطیل خواهد شد و پس از ماه‌های محرم و صفر برای حج عمره مفرده جدید در صورتی که برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد فراخوان و ثبت نام داده خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • خبر‌های کوتاه از شهرستان بردسکن