Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین گونه‌های برنامه سازی در تلویزیون، تولید و ساخت برنامه‌های آشپزی است. به همین دلیل است که اغلب برنامه‌های تلویزیونی، بخشی را به این موضوع اختصاص می‌دهند. حالا اگر هیجان یک مسابقه تلویزیونی را هم به آن اضافه کنیم، قطعا جذابیت آن برنامه برای مخاطب چند برابر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو شبکه یک از مهر سال ۱۳۹۴ اقدام به تولید و پخش مسابقه‌ای با عنوان «دستپخت» کرده است.

در مدت کوتاهی که این برنامه روی آنتن رفت، بدون حضور چهره‌های معروف دیده شد و مورد توجه قرار گرفت و عنوان پربیننده‌ترین برنامه شبکه یک را از آن خود کرد. این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی و اجرای سید وحید حسینی روی آنتن می‌رود و در هر فصل سعی کرده تا با تغییراتی در دکور، فضا و کارشناسان این تنوع را برای مخاطبان خود ایجاد کرده و برنامه را به استاندارد‌های جهانی نزدیک کند.

دستپخت گرچه در این میان گاهی هم به دلایلی ناخودآگاه وارد حاشیه‌ شد، اما همچنان جزو برنامه‌های پرطرفدار این شبکه است. ضمن این که تلاش کرده تا از نماد‌ها و فرهنگ ایرانی در برنامه بهره گرفته و آموزش و معرفی غذا‌های سنتی و اصیل ایرانی را هم مدنظر داشته باشد.  در ادامه گفت وگویی با سید وحید حسینی کارگردان، تهیه کننده و مجری برنامه دستپخت  داشتیم که می‌خوانید:

حسینی درباره اهداف تولید این برنامه گفت: ما دو هدف از تولید مجموعه دستپخت داریم؛ هدف اولیه ما سرگرمی‌سازی با موضوع آشپزی و هدف دوم آموزش آشپزی است.

وی ادامه داد: در تمام شش سال گذشته که برنامه ما پخش می شود، پربیننده‌ترین برنامه شبکه یک بوده است. قطعاً برنامه ما نوآورانه بوده که در ۶ سال اخیر مخاطب را همراه خود کرده است. هر بار برنامه ما پخش می‌شود، شاهد مخاطبان جدید هستیم.

حسینی عنوان کرد: هر سال در این برنامه انجام کارها و طراحی ایده‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم. سال اول با آشپز‌های حرفه‌ای برنامه را برگزار کردیم و در سال‌های دیگر سراغ دختر و پسر‌های ۱۹ ساله رفتیم که ضمن آموزش رایگان آشپزی مسابقه هم برگزار شد.

وی افزود: در سری جدید برنامه هم خانواده‌ها حضور پیدا می‌کنند؛ البته این برنامه با رویکرد آشنایی جوانان و مخاطبان با مشاغل روی آنتن می‌رود. مخاطبان با مشاغل مختلف در حضور شرکت کنندگان آشنا می‌شوند.

این تهیه‌کننده درباره تأثیر کرونا روی تولید برنامه دستپخت گفت: ماجرای کرونا مانند همه مشاغل روی کار ما هم تاثیرگذار بود و مشکلاتی را به وجود آورد. برای حضور شرکت کنندگان و تماشاگران با مشکلاتی مواجه شدیم، اما تمام تلاش خودمان را کردیم تا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی افزود: کرونا برای ما هم چالش است؛ اما پیگیری هدف و رویکردهایمان برای ما مهم بود. ما شنبه‌ها یک آش سنتی برای مخاطبان آموزش می‌دادیم؛ همچنین تلاش می‌کنیم آموزش غذا‌های سنتی را در دستور کار خود قرار دهیم.

حسینی بیان کرد: ساخت برنامه آشپزی کار سختی است؛ چون کسی که در خانه حضور دارد، بو، عطر و مزه غذاها را متوجه نمی‌شود. اما اینکه ما چه اهدافی را دنبال کنیم تا شش سال مخاطب را همراه خود سازیم، مهم است. نمایش سبک زندگی ایرانی - اسلامی برای ما خیلی مهم است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات متنوعی در حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته اما بر اساس مسئولیت نظارتی شورا باید نکاتی را مطرح کنم، گفت: گزارش ارائه شده در خصوص اقدامات مناسبتی بود که خوشبختانه متنوع بود اما نمی توانیم فرهنگ را به یک سری اقدامات فرهنگی تقلیل دهیم.

وی ادامه داد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در فرهنگ‌سازی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی چه نقشی دارد سوالات و ابهاماتی دارد و این نگرانی برای ما ایجاد می شود که در مدیریت منابع دچار مواردی شویم که نشان دهنده فعالیت های هم افزا نباشد. سوال ما این است که سازمان فرهنگی و هنری چه اقداماتی انجام داده است؟

اقراریان با بیان اینکه تنوع مخاطب در اجرای برنامه ها بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: تهران بیش از ۹ میلیون جمعیت دارد و باید تنوع مخاطبان در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار بگیرد. یکی از جمعیت های مورد نظر باید پرسنل شهرداری و مجموعه های تابعه آن باشند و پرسش ما این است که چه برنامه هایی برای پرسنل در نظر گرفته شده بود؟

رییس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انطباق با اسناد بالادستی از دیگر موارد مورد نظر است، تصریح کرد: پیوست نگاری فرهنگی فعالیت های شهرداری تهران نیز مورد اهمیت است.

وی تأکید کرد: غصه‌ای از ابتدای دوره برای ما وجود دارد. تابلوی کوچه ها مزین به تصاویر شهداست. ما به شهردار تذکر می دهیم و ناراحت می شود و به هم می ریزد اما به نظر می رسد این تذکر خوبی است. تابلوهای مزین به تصاویر شهدا شرایط خوبی ندارد و با این حجم از هزینه‌های گسترده در بخش های مختلف، شاید تغییر این تابلوها هزینه چندانی نداشته باشد. یادمان شهدا در مناطق نیز وضعیت مناسبی ندارد و وقتی شهردار تهران خود را داعیه دار فرهنگ شهادت می‌داند نباید توجه به شهدا و یادمان آنها مورد غفلت قرار بگیرد. امیدواریم پیام فرهنگی شهرداری این باشد که این مجموعه به تمام شهروندان توجه دارد نه یک جریان خاص.

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • بزرگداشت روز رادیو در صداوسیمای آذربایجان غربی
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • «عیدیHD»؛ سفری به سرزمین طنز و خلاقیت
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها