Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@13:55:52 GMT

آستان سَر به سجود کوچه ای با ۱۸ شهید

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۷۲۰۸

آستان سَر به سجود کوچه ای با ۱۸ شهید

شهید محمد حسین لطفی پس از ۳۳ سال برگشته است آن هم به اعجازی که شاید بی ارتباط با حضرت زهرا سلام الله علیها نیست او یکی از شهداء مفعودالاثر کوچه ای با ۱۸ شهید دوران دفاع مقدس در محله چهارصد دستگاه کرج است.

خبرگزاری شبستان – البرز: یکی از لذت بخش ترین لحظات زندگی انسان، زمانی است که به مهمانی خاصی دعوت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه آنکه متفاوت تر از دیگر مهمانی هایی باشد که تا کنون رفته است.

 

دومین روز دهه فاطمیه با یک تماس تلفنی به مهمانی کوچه ای با 18 شهید در محله چهارصد دستگاه کرج دعوت شدیم. خیابان وحدت، کوچه شهید عبدالله غیاثی؛ کوچه بن بستی که معطر به نام و یاد 18 شهید در طول دوران دفاع مقدس است.

 

محلّه آب و جارو شده بود. پرچم های عزاداری فاطمیه از در و دیوار خانه ها برافراشته بود و یک درب خانه که برای مهمانان باز بود. صاحبخانه نه می پرسید که هستید و نه اصراری به معرفی خودمان داشتیم. ما مهمان شهید محمدحسین لطفی بودیم، که به تازگی هویت او مشخص شده بود. 

 

 

کنار باغچه کوچک حیاط مقداری ارزن و یک ظرف آب برای کبوترها گذاشته شده بود. سادگی و صفای خانه ناخواسته مجذوبت می کرد. عطر شمعدانی ها که در کنار دیگر گلدان ها مرتب چیده شده بودند، پیچیده بود.

 

مادری از سال ها چشم انتظاری فارغ شد

 

تصویر معصومانه شهید محمدحسین لطفی بهادرانی زاده در کنار برادر شهیدش همچنین پدر سالخورده شان که پس از سال ها چشم انتظاری همچنان منتظر از دنیا رفته بود، قاب عکس بزرگی روی بنر شده بود تا راهنمایی باشد برای دیگر مهمانان تازه وارد.

 

اهالی محل مراعات مهمانان جدید را می کردند، آن چنان که سعی داشتند همان درب خانه های خود بایستند تا خانه شهیدان لطفی پذیرای دیگر مهمانان باشد.

 

 

چشم های منتظر و با جذبه مادری که رخت سال ها چشم انتظاری را در خود نشان می داد، گوشه خانه چراغ امیدی شده بود برای آنکه برای دمی هم شده حال منتظر را درک کنیم.

 

مادر شهیدان لطفی برایمان از عشق گفت. از ایمانی که یک مادر را نزد اهل بیت(ع) رو سفید می کند و این در حالی بود بستگانش نگران احوال جسمی او بودند.

 

شهید محمد حسین لطفی برگشته است آن هم به اعجازی که شاید بی ارتباط با حضرت زهرا سلام الله علیها نیست. شهید محمد حسین لطفی بهادرانی زاده فرزند رضاقلی متولد سال 1349، طی سال 1364 از لشکر 10 سیدالشهدائ در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به فیض شهادت نائل آمد و به عنوان شهید گمنام در روز 11 دیماه سال 92 در میدان امام حسین(ع) دفن شد و دقیقا در روز 10 دی سال 99 هویت او از طریق انجام آزمایش دی، ان، ای شناسایی شد و به اطلاع خانواده اش رسید.

 

همچنین شهید علی لطفی بهادرانی زاده نیز طی سال 1361 در عملیات رمضان به فیض شهادت رسید ولی پیگر او نیز پس از 14 سال چشم انتظاری سال 75 به خانه برگشت.

 

 

سنگ مزار یادبود 2 برادر در گلزار چهارصد دستگاه کرج است. زمانی که مسئولان به مادر شهید اطلاع دادند که آیا تمایل دارید که پیکر محمدحسین را نیز برگردانیم تا نزد برادر تدفین شود، مادر می گوید: « برای خدا هرچه دادم پس نمی گیرم. مگر حضرت زینب(س) دنبال پسران شهیدش رفت که من بروم».

 

از مادر شهیدان لطفی پرسیدیم که این 33 سال چشم انتظاری چگونه بر او گذشت و او در پاسخ گفت: گذشت.

 

 

این مادر شهید ادامه داد: همواره شکر خدا را به جا آوردم. چرا که غم اولاد سخت است ولی هرلحظه که به خاطر می آوردم از صمیم قلب می گفتم که رهبرم سلامت.

 

مادر ادامه داد: تنها آرزویم این بود که در خواب او را ببینم و البته هم در عالم خواب بیشتر اوقات او را می دیدم.

 

در و دیوار خانه با همان سبک و سیاق دهه شصت یعنی زمان اعزام به جبهه شهیدان لطفی مانده است و همین سادگی و صفا ارتباط قلبی با این ۲شهید به ویژه محمدحسین را برایمان دوچندان می کند.

 

طاقت دل کندن از خانه شهیدان لطفی و محله چهارصد دستگاه کرج را نداریم، چرا که جاذبه ای عظیم و الهی وجودمان را در برگرفته است.

 

عشق و شور و حالی که پاسخ انتظار مادری در طول 33 سال گذشته است. هرچند کوچه سربه سجود شهید غیاثی، شهیدان مفعودالاثری دیگری هم دارد و مادران و پدرانی که همچنان چشم انتظارند.   

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارصد دستگاه کرج شهیدان لطفی چشم انتظاری حسین لطفی مادر شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس

فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این مراسم گفت: جنگ با دولت استکبار امریکا در روحیه شهید دارا و رئیسی با شهادت طلبی همراه بود.

دریادار علی عظمایی افزود: در دوران جنگ دفاع مقدس دشمن در جنوب کشور نتوانست راه به جایی ببرد و زمین گیر شد و به لطف و توکل خدا تو دهنی محکمی به صدام و آمریکا خورد.

وی افزود: عملیات وعده صادق نیز پاسخ کوچکی به کج فهمی‌ها و دست درازی‌های دشمن به این کشور بود.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدا روستای سرخاء و خانواده سه شهید مدافع حرم استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه
  • دیدار رئیس‌جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان
  • دیدار رییس جمهور با مادر شهیدان طوسی
  • دیدار رئیس جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید محمدرضا دهقان
  • تشییع وخاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه
  • رئیس جمهور با مادر شهیدان طوسی در دامغان دیدار کرد
  • مادر شهیدان بیژن و داوود حدادی آسمانی شد
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • یادواره شهیدان دارا و رئیسی در بخش تخت بندرعباس
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان