Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:23:48 GMT

آمار بیشترین رخدادهای رایانه‌ای دو هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۸۷۷۶

آمار بیشترین رخدادهای رایانه‌ای دو هفته گذشته

بیشترین فراوانی رخدادهای رایانه‌ای در دو هفته گذشته، مربوط به آلودگی به بدافزار و بات و فیشینگ سایت‌های خارجی بوده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به اهمیت پاسخگویی به رخدادهای فضای تبادل اطلاعات و ایجاد مراکز پاسخگویی به حوادث فضای مجازی که در اکثر کشورها تحت عنوان مراکز CERT انجام‌شده است، مرکز ماهر به‌عنوان CERT ملی ایران در سال ١٣٨٧ ایجاد و در سطح ملی فعالیت گسترده‌ای را برای پیشگیری و مقابله با حوادث فضای تبادل اطلاعات به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز در حوزه فعالیت‌های امداد و واکنشی موظف به رسیدگی فوری به حوادث فضای مجازی بر اساس درخواست سازمان‌ها است. همچنین در حوزه فعالیت‌های پیشگیرانه نیز این مرکز وظیفه دارد تا به ارائه هشدارها، اعلانات، مخاطرات و ضعف‌های سامانه‌ها در سطح ملی و انتشار بسته‌های راهنما برای مقاوم‌سازی سامانه‌ها بپردازد.

در این راستا گزارشی از ۲۵۷ مورد خدمت ارائه‌شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) در هفته چهارم آذر ماه و هفته اول دی ماه (۲۵ آذرلغایت ۸ دی ماه ۱۳۹۹) در گراف‌های زیر قابل مشاهده است. خدمات ارائه‌شده شامل فراوانی و نوع رخدادهای رسیدگی‌شده توسط مرکز، بخش‌های دریافت‌کننده این خدمات و نحوه مطلع شدن مرکز از این رخدادها است.

طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به آلودگی به بدافزار و بات، فیشینگ سایت‌های خارجی، شناسایی آسیب‌پذیری، فیشینگ سایت‌های داخلی، درخواست ارزیابی، گزارش‌های خبری، درخواست مشاوره، دیفیس سایت و افشای اطلاعات بوده است.

نحوه مطلع شدن مرکز ماهر از رخداد نیز در نمودار زیر آمده که نشان می‌دهد بیشترین آمار از طریق گزارش‌های بین‌المللی به این مرکز رسیده است.

همچنین بخش‌های دریافت‌کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاه‌های حاکمیتی و بانک‌ها و موسسات مالی می‌شود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.

در نمودار بخش‌های حاکمیتی دریافت‌کننده خدمات از مرکز ماهر هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صدر و به دنبال آن، وزارت بهداشت و وزارت امور اقتصادی و  دارایی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رايانه مرکز ماهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق‌شدگی در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، گفت: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی مربوط به استان‌های فارس و اصفهان بوده است.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با تسنیم از رشد 22 درصدی آمار مصدومان غرق‌شدگی در فروردین سال 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری 118 نفر دچار غرق‌شدگی شده‌اند که از این تعداد متأسفانه 64 نفر فوت کرده‌اند.

رشد 59 درصدی مصدومان غرق‌شدگی در نخستین ماه سال

وی افزود: آمار حوادث و مصدومان غرق‌شدگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد و آمار فوتی‌ها 2 درصد رشد داشته است.

استان‌های دارای بیشترین آمار فوتی و مصدوم غرق‌شدگی

یکتاپرست ادامه داد: بیشترین آمار غرق‌شدگی در استان‌های بوشهر با 15 مصدوم و هرمزگان با 8 نفر بوده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بیشترین فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی نیز مربوط به استان فارس با 11 فوتی و اصفهان با 7 نفر فوتی بوده است.

دریاها عمده علت غرق‌شدن در تابستان

وی با بیان این که غرق‌شدگی در هر بازه زمانی دلیل خاصی دارد؛ بیان کرد: برای مثال در تابستان بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به غرق شدن در دریاهاست و در برخی بازه‌های زمانی مربوط به غرق‌شدگی در استخرهای کشاورزی است. در فروردین ماه امسال بیشترین آمار غرق‌شدگی به دلیل طغیان رودخانه‌ها و یا در اثر سیلاب بوده است.

یک توصیه مهم به مردم برای پیشگیری از غرق شدگی

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور تأکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در هنگام گردش در طبیعت از استقرار در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند و در حریم آب‌های جاری مستقر نشوند و اتومبیل خود را نیز در این مکان‌ها پارک نکنند زیرا گاهی مردم تصور می‌کنند که حجم آب رودخانه اندک است اما بارش‌های موسمی می‌تواند باعث طغیان رودها و گرفتار شدن در سیلاب شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • اینفوگرافیک| هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰۰ روز جنگ و نسل‌کشی در نوار غزه به روایت آمار
  • ۲۰۰ روز جنگ و نسل‌کشی در غزه به روایت آمار
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • فوت ۶۴ نفر بر اثر غرق شدگی در فروردین امسال
  • غرق‌شدگی ۶۴ نفر در فروردین/ بیشترین فوتی در فارس و اصفهان
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته