Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@19:19:40 GMT

فعالیت ۱۶ واحد گلخانه ای در شهرستان نقده

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۱۹۵۲۴

فعالیت ۱۶ واحد گلخانه ای در شهرستان نقده

ابراهیم زاده گفت : تعداد ۱۶ واحد گلخانه ای در سطح این شهرستان به مساحت ۴۰ هزار متر مربع فعال است که از این تعداد ۱۵ واحد در زمینه تولید محصولات سبزی وصیفی و یک واحد هم در زمینه تولید نشا فعالیت دارند.

«سید کریم ابراهیم زاده»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت : تعداد 16 واحد گلخانه ای در سطح این شهرستان به مساحت 40 هزار متر مربع فعال است که از این تعداد 15 واحد در زمینه تولید محصولات سبزی وصیفی و یک واحد هم در زمینه تولید نشا فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی نقده  با بیان اینکه در سالجاری، توسعه کشت های گلخانه ای شهرستان نقده بالغ بر 2.4 هکتار عملیاتی شده است، افزود: عمده محصولات گلخانه ای که در شهرستان تولید می شود؛ شامل گوجه فرنگی، خیار، فلفل و... می باشد که سالانه بالغ بر 1100 تن انواع مختلف محصولات گلخانه ای تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار در سطح استان، نشا کلزا با همکاری یکی از گلخانه های شهرستان تولید و سپس به سطح مزرعه انتقال یافت که این امر در راستای توسعه کشت های نشایی در شهرستان انجام پذیرفت.

ابراهیم زاده خاطر نشان کرد: توسعه گلخانه ها یکی از پیشران های توسعه بخش کشاورزی استان می باشد که علاوه بر افزایش تولید در واحد سطح ، باعث صرفه جویی در مصرف آب و نهاده ها شده و با افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی نقش مهمی در صادرات و ارز آوری برای کشور دارد.

وی بیان کرد: توسعه گلخانه ها می تواند در اشتغال ، خصوصا اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی بسیار موثر باشد، بطوری که به ازای احداث هر هکتار گلخانه برای 10 نفر اشتغال ایجاد می شود.

این مسئول افزود: توسعه کشت های گلخانه ای در استان، با صرفه جویی در مصرف آب ، می تواند در احیای دریاچه ارومیه هم نقش مهمی داشته باشد.

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: کشت گلخانه ای ارومیه آذربایجان غربی زمینه تولید گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۱۹۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۸۷ هزار و ۵۵۰ تن مرغ پارسال در این استان تولید و توزیع شد که این میزان نزدیک به ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.
حسن رستمی افزود: تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در استان خراسان رضوی در یکسال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: در این مدت ۱۴۰ هزار تن تخم مرغ در استان خراسان رضوی تولید شده است که افزایش نزدیک به هشت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ دارد.

مدیر طیور جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در حال حاضر هزار و ۴۸۷ مرغداری گوشتی در این استان با ظرفیت ۳۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۹۵۵ قطعه فعالیت دارد.

وی گفت: خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است و مازاد تولید این محصول را به استان‌های دیگر صادر می‌کند.

رستمی افزود: در حال حاضر ۲۵۵ واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت ۹ میلیون و ۲۰۰ قطعه در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که از حیث واحد‌های فعال و میزان تولید دارنده رتبه دوم هستیم.

دیگر خبرها

  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان
  • سطح کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی