Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،امین منصور رئیس اورزانس پیش بیمارستانی آبادان گفت:در ساعت ۰۲:۵۷ بامداد امروز به دنبال درخواست امداد خواهی از فوریت‌های پزشکی برای مادر باردار ۳۹ ساله شادگانی، بلافاصله یک تیم امدادی از نزدیک‌ترین پایگاه فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: کارشناسان فوریت‌های پزشکی پس از حضور بر بالین بیمار و انجام اقدامات اولیه پیش بیمارستانی مادر بارداررا جهت اعزام به زایشگاه بیمارستان به آمبولانس منتقل کردند، ولی به دلیل شدت یافتن درد‌های زایمان و قریب الوقوع بودن انجام زایمان، تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شرایط را برای انجام زایمان در کابین آمبولانس فراهم کردند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی آبادان افزود: کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی با اتکا به دانش و مهارت‌های خود، حمایت‌های درمانی در حین زایمان را برای مادر باردارانجام دادند و به لطف پروردگار و کمک تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ مادر باردار شادگانی سومین نوزاد پسر خود را با موفقیت و سلامت کامل در آمبولانس به دنیا آورد.

منصور بیان کرد: مادر و نوزاد پس از بهره‌مند شدن از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی جهت ادامه مراقب‌های تخصصی‌تر با آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به زایشگاه بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان منقل شدند.

او افزود:توصیه می‌شود مادران باردار با مراجعه به موقع جهت دریافت مراقبت‌های بارداری از خطرات احتمالی زایمان‌های خارج از مراکز درمانی برای مادر و نوزاد پیشگیری نمایند.

مدیر فوریت‌های پزشکی آبادان در پایان یادآور شد: از شروع امسال تا کنون، این زایمان هشتمین زایمان موفق بوده که توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ دانشکده علوم پزشکی آبادان در آمبولانس انجام گرفته است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولد نوزاد اورژانس 115 مادر باردار فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی اورژانس ۱۱۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مادر نوزاد گفت: دخترم ۲۷ هفته‌ای به دنیا آمد و وزنی حدود یک هزار و ۸۰ گرم داشت و برای من در آغوش گرفتنش واقعا مشکل داشتم

وی افزود: ۶۶ روز نوزادم در این بخش بستری بود و من در این مدت می‌دیدم که پزشکان، پرستاران و همه همکارانی که در این بخش بودند صبح، ظهر و شب، از تمامی نوزادانی که در این بخش بستری بودند مراقبت می‌کردند و من امروز بعد از گذشت یک سال همزمان با تولد یک سالگی دخترم برای تشکر و قدردانی از این عزیزان به اینجا آمده ایم.

در ادامه سرپرستار بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان حکیم نیشابورهم گفت: جنین باید به طور طبیعی بین هفته ۳۸ تا ۴۲ متولد شود ولی نوزادانی که قبل از هفته ۳۷ به دنیا می‌آیند نوزادان نارس تلقی می‌شوند.

فاطمه سیدآبادی افزود: این نوزادان به دلیل تکامل کامل اعضای بدن، نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و مراقبت‌های خاص و پیگیری همه جانبه از جمله وضعیت رشد و تکامل، ارزیابی وضعیت بینایی و شنوایی هستند.

وی افزود: ما در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم یکی از مجهز‌ترین بخش‌های مراقبت ویژه استان را داریم و این مراقبت‌ها به صورت ۲۴ ساعته برای نوزادان نیازمند انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز
  • تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • مرگ مادران باردار چابهار در حال تکرار است/ دلیل آن چیست؟
  • تولد نوزادان عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ زواره