Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فاری از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، محمد برزویی با بیان اینکه این اقدام توسط همکاران پرتلاش امور و گروه‌های گشت و بازرسی و اجرائیات، نیروی انتظامی و با اخذ دستور قضایی صورت گرفته است، اظهار کرد: از تعداد ۵۷۰ حلقه چاه غیر مجاز، تعداد ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز عمیق تا عمق ۳۰۰ متر و دبی‌های تا ۳۶ لیتر بر ثانیه و تعداد ۴۲۰ حلقه چاه غیر مجاز نیمه عمیق با دبی‌های تا ۱۰ لیتر بر ثانیه بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از مجموع این تعداد حلقه چاه غیرمجاز ۲۸۳ مورد با حجم صرفه‌جویی سالانه بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب ناشی از جلوگیری از بهره‌برداری غیرمجاز در حوزه دادستانی شهرستان مشهد پر و مسلوب‌المنفعه شده است، افزود: از تعداد ۲۸۳ حلقه چاه غیر مجاز، تعداد ۱۰۷ حلقه چاه غیرمجاز عمیق با حجم جلوگیری از بهره برداری غیرمجاز سالانه حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب و تعداد ۱۷۶ حلقه چاه غیر مجاز نیمه عمیق با عمق های تا ۴۵ متر و حجم صرفه‌جویی سالانه حدود چهار و نیم میلیون  مترمکعب آب بوده است.

مدیر امور منابع آب مشهد با اشاره به آمار پر و مسلوب المنفعه شدن چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های چناران و گلبهار عنوان کرد: تعداد ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم جلوگیری از بهره‌برداری غیرمجاز سالانه حدود سه میلیون و هشتصد هزارمتر مکعب آب در حوزه دادستانی شهرستان‌های چناران و گلبهار  پر و مسلوب المنفعه شده است.

همچنین تعداد ۱۷۵ حلقه چاه غیرمجاز با حجم جلوگیری از بهره‌برداری غیرمجاز سالانه حدود ۴ میلیون متر مکعب آب در حوزه دادستانی شهرستان طرقبه شاندیز و تعداد ۱۲حلقه چاه غیرمجاز با حجم صرفه‌جویی سالانه ناشی از جلوگیری از برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز به میزان حدود ۲۷۰ هزار مترمکعب در شهرستان فریمان  پر و مسلوب المنفعه شده است.

برزویی افزود: در مجموع، این اقدامات در ۹ ماهه نخست سال جاری موجب صرفه‌جویی سالانه حدود ۱۸ میلیون متر مکعب آب ناشی از جلوگیری از بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی، این امور با همکاری نیروی انتظامی تعداد ۲۲ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد را شناسایی و توقیف کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چاه غیرمجاز جلوگیری از بهره برداری غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه حلقه چاه غیر مجاز صرفه جویی سالانه حلقه چاه غیرمجاز میلیون متر مکعب سالانه حدود مکعب آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند

نقی میرزا کریمی رئیس حفاظت محیط‌زیست دماوند در پی انتشار فیلم پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد، با تأیید مشاهده یک قلاده پلنگ گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستا‌های مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های حیات‌وحش به ویژه پلنگ است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی 
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد