Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس فتا استان کرمان اعلام کرد: «هرگونه پیام با عنوان درخواست واریز یا دریافت وجه و اخذ شماره حساب برای اهدای جهیزیه در قالب ستاد حاج‌قاسم سلیمانی ترفندی برای کلاهبرداری است».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ پلیس فتا استان کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «هرگونه پیام و محتوا با عنوان درخواست واریز یا دریافت وجه و شماره حساب تحت عنوان تامین یا اهدای جهیزیه در قالب ستاد حاج‌قاسم سلیمانی کذب و ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس فتا استان کرمان با صدور اطلاعیه‌ای در این خصوص به شهروندان یادآور شد: «هم‌اکنون که در آستانه‌ی اولین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی قرار داریم برخی افراد فرصت‌طلب با سوءاستفاده از احساسات مردم طی پیام‌هایی از شهروندان می‌خواهند مبالغی را به‌عنوان مثال برای تامین جهیزیه‌ی افراد نیازمند به برخی شماره حساب‌های ارسالی آنان واریز کنند که این‌گونه پیام‌ها صرفا برای کلاهبرداری از شهروندان است».

طی این اطلاعیه تاکید شده، در نوع دیگر کلاهبرداری‌های اینچنینی از شهروندان می‌خواهند شماره حساب خود را برای دریافت کمک هزینه (مثلا یک یا چند میلیون تومانی) برای آنان ارسال کنند که این مورد و دیگر موارد مشابه نیز کاملا کذب و ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان است .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترفند جدید کلاهبرداران پلیس فتا استان کرمان ستاد شهید سلیمانی برای کلاهبرداری شماره حساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ

سرهنگ عمار قهاری با اشاره به مراجعه چندین شهروند کرمانی و تشکیل پرونده با موضوع سرقت از حساب و کلاهبرداری، گفت: نقطه اشتراک اکثر این پرونده‌ها، سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیرمجاز وجه پس از دریافت پیامک کالابرگ عیدانه بوده است. 


وی افزود: مجرمین سایبری با ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال پیامک و قراردادن لینک‌های آلوده به بدافزار و در نهایت ورود یا نصب نرم‌افزار کالابرگ، افراد را به درگاه‌های جعلی هدایت کرده و در ازای دریافت مبالغ اندک برای فعال‌سازی نرم‌افزار، اطلاعات حساب را سرقت کرده و اقدام به خالی‌کردن حساب می‌کنند. 


جانشین پلیس فتا در این خصوص به کاربران توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان نرم‌افزار‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود یا در گروه‌ها و کانال‌ها قرار داده شده را نصب نکنند و نرم‌افزار‌ها را از منابع معتبر و تأیید شده دانلود کنند و همچنین از ورود به لینک‌های ارسال شده توسط افراد ناشناس و همچنین دوستان و آشنایان خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی باشید
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • کلاهبرداری از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک