Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس گفت: مکتب سلیمانی، مکتب تعلیم و تربیت مردان و زنان بزرگ و انقلابی بود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس تاکید کرد که باید امانتدار خوبی برای مسیر پر افتخار شهادت و استقامت در برابر ظلم و استکبار باشیم و به توصیه مهم شهید سلیمانی در سخنرانی‌ها و وصیتنامه ایشان که اعتقاد عملی به ولایت فقیه است، عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیانم به شرح زیر است:
"بسم ربّ الشهداء و الصدیقین"
خداوندا! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز که جانم فدایِ جان او باد قرار دادی.
فرازی از وصیتنامه سردار شهید سپهبد سلیمانی
یک سال از ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد سلیمانی عزیز توسط دولت ظالم و متجاوز آمریکا میگذرد که نبودنش هنوز باور کردنی نیست و شکوه و عظمت این قهرمان ملی ایران و جهان اسلام هر روز بیشتر نمایان میشود و داغ فقدان سردار هنوز برای مردم با هر گرایشی تازه و شهید سلیمانی عزیز به الگویی برای همه نسل‌ها با هر عقیده و سلیقه تبدیل شده است.

رهبر حکیم انقلاب حضرت آیتالله خامن‌های در دیدار اخیر خانواده شهید با معظمله برای شهید سلیمانی از تعابیری چون؛ " قهرمان ملی برای ایرانیان و قهرمان امت اسلامی"، "تبلور ارزش‌های فرهنگی ایران و ایرانی"، " الگوی مبارزه را در میان ملت‌های اسلامی"، و... استفاده کردند و ضرورت دارد که در این ایام؛ ویژگی‌های شخصیت این شهید والامقام را بازخوانی و واکاوی کنیم و رمز محبوبیت و ماندگاری این سردار پرافتخار اسلام را دریابیم. تشییع چند میلیونی پیکر پاک و آسمانی آن بزرگ مرد تاریخ اسلام، جهان را در بهت و حیرت فرو برد، و یادآور تشییع پر عظمت امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف بود.
خصلت پاک آن شهید الهی را میتوان در چند محور برجسته نمود:
ایمان عمیق و اخلاص در نیت و عمل: شهید سلیمانی مسیر این کمال و سلوک در زندگانی خود را با اخلاص و دل کندن از تمام لذایذ دنیا به دست آورد و وجود خود را در راه سربلندی اسلام وقف کرد و در این مسیر معنوی با حکمت و درایت خاص خود با دشمنان به مبارزه پرداخت و افتخاری بزرگ برای ایران و جهان اسلام شد. ویژگی بارز شهید سلیمانی یعنی ایمان عمیق به خدای متعال و مکتب اهل بیت علیهمالسلام در کنار تبعیت از سیره و سنت پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت، موجب شد تا تمام دل‌های پاک را متوجه خود کند و از ایشان یک الگوی فاخر برای مدافعان حرم ساخت و در این مکتب ناب شهدای آزاده و حقطلبی همچون شهید محمد حججی و سردار شهید شعبان نصیری روییده و به اسلام تقدیم شدند. سرمایه ایمان، همراه با عمل صالح شهید سلیمانی و خدمت بیادعا و متواضعانه آن سردار دل‌ها موجب شد تا خداوند توجه همگان را به این بنده مخلص خدا جلب کند و در فراق او مردم چنان گریستند که عزیزترین فرد خود را از دست داده بودند.
پیرو مخلصانه از رهبری حکیم انقلاب: مهمترین ظرفیت عالمانه و بارز در تمام خصوصیات شهید سلیمانی اطاعت محض از رهبر حکیم و شجاع انقلاب و اعتقاد عملی به ولایت فقیه بود. سردار سلیمانی در اطاعت حقیقی از، ولی زمان خود از هیچ فداکاری فروگذاری نکرد و به این مهم؛ باور اعتقادی و عملی داشت چنانکه در بسیاری از عملیات‌ها مانند عملیات آزادسازی بوکمال که آخرین قلعه گروه تکفیری داعش بود برای به پایین کشیدن پرچم این شجره خبیثه و اتمام این عملیات روز و شب خواب را بر خود حرام کرد تا دل رهبر معظم انقلاب را شاد کند. او به افق نگاه رهبری توجه داشت و مسیر‌های دور دست و سخت را با اندیشه و تدبیر رهگیری میکرد و موانع رسیدن به هدف‌های الهی و تمدنی رهبر عزیز و دور اندیش انقلاب را هموار میکرد.
صبر و مقاومت و پایداری با رویکرد وحدتآفرینی: مقاومت و ایستادگی از دیگر ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود و این فرمانده قهرمان با سال‌ها استقامت توانست در جهان اسلام و منطقه پرچم مقاومت را برافراشته کند و مسلمانان منطقه را به این باور و خودباوری برساند که میتوان با سلاح ایمان و ایستادگی در راه خدا مقابل اسکتبار جهانی استوار ایستاد و امروز جبهه شکل گرفته در مقاومت اسلامی منطقه؛ کابوس هراسناک آمریکا و ایادی آن شده است. شکلگیری جبهه مقاومت در منطقه و جهان برای نصرت و یاری یکدیگر محصول تدبیر و نگاه راهبردی شهید سلیمانی بود و دیدیم که چگونه در سیل خوزستان نیرو‌های مقاومت کشور عراق برای یاری مردم ایران شتافتند و در گردهمایی بزرگ و جهانی اربعین مردم مسلمان عراق با چه روی گشاد‌های از ایرانیان و مسلمانان دیگر کشور‌ها میزبانی میکنند و این تفکر بزرگ و عمیق در دیدگاه شهید سلیمانی و ابومهندسالمهدی و دیگر طراحان جبهه مقاومت در منطقه بوده است که ملت‌های مسلمان را به این برادری و اخوت رسانده است و آنچه دشمنان اسلام از آن ترس دارند وحدت مسلمانان و چهره حقیقی اسلام است.
حکمت و عقلانیت الهی: حکمت شهید سلیمانی پشتوانه امنیت ایران و کشور‌های اسلامی منطقه و حتی میتوان از او بهعنوان حکیم تامین امنیت برای جهان تعبیر کرد. اگر تیزهوشی و توانمندی آن مرد الهی نبود، روی حقیقی داعش و ارباربان آن یعنی آمریکا و کشور‌های مستکبر غربی آشکار نمیشد و شر این بلای بزرگ از منطقه ریشهکن نمیشد. این شهید عزیز جنایت‌های استکبار غرب را -که برای خود ظاهری آراسته به ظواهر درسته کرده بودند- را رسوا کرد و نشان داد که داعش و تکفیر نسخه انحرافی غرب برای تخریب چهره نورانی اسلام در جهان است و مبارزات سلحشورانه سردار سلیمانی امنیت و آرامش را برای کشور‌های منطقه با نابودی جبهه تکفیر به ارمغان آورد.
تمرکز بر اهداف بزرگ و ارزشمند: حکمت و توانمندی نگرشی شهید، او را از حاشیه‌های بیارزش دنیوی دور کرده بود و تمرکز او را بر هدف‌های با ارزش و در راس آن استقرار جامعه اسلامی و حفاظت از حریم مسلمانان متمرکز کرده بود. این نوع هدفمندی با حکمت نیاز امروز همه ما خصوصا کارگزاران نظام اسلامی است.
آمریکا و همراهان خود قطعا باید تاوان سختی را برای این اقدام گستاخانه خود بدهند و زورگویان در جهان که با شیوه غیر انسانی و غیر حقوقی ترور، قوانین بینالمللی و حریم خاک کشور عراق را نقض کرده و شخصیت‌های خدمتگزار و تامینکننده امنیت در منطقه را به شهادت رساندهاند، باید پاسخگو باشند و به کیفر اعمال خود برسند و الا مسیر ظلم و تجاوز به حقوق دیگران هر روز گستردهتر از دیروز خواهد شد.
سلام و درود بر شهیدان راه خدا، شهید و سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی مهندس و دیگر شهدای والامقام دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت (س) که با بذل جان عزیز خود امنیت و آرامش را برای ما رقم زدند و بر ماست که امانتدار خوبی برای مسیر پر افتخار شهادت و استقامت در برابر ظلم و استکبار باشیم و به توصیه مهم شهید سلیمانی در سخنرانی‌ها و وصیتنامه ایشان که اعتقاد عملی به ولایت فقیه است، عمل کنیم و انشاءالله خداوند متعال یاریکننده مومنان و مظلومان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شهادت قاسم سلیمانی رضا عاملی شهید سلیمانی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک گفت: نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت بخشی است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اراک با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در نظام اسلام، اظهار داشت: تعلیم و تربیت در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و بزرگ‌ترین خدمت در جمهوری اسلامی، تعلیم و تربیت است، موفقیت در نظام تعلیم و تربیت می‌تواند اهداف مهم و بزرگ را محقق سازد. 

وی افزود: اسلام برای دانش و معرفت جایگاه ویژه در نظر دارد و قرآن، کتاب معرفت و حکمت است تا راه تزکیه را به پیروان خود نشان دهد، خداوند متعال، طالبان علم و دانش را دوست دارد و در آخرت آنان را به عنوان گنجینه مبعوث می‌کند، این در حالی است که بیشترین سهم تعلیم و تربیت برعهده آموزش و پرورش است و دانشگاه‌ها در جایگاه بعدی قرار دارند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه برخی از مراکز تعلیم و تربیت و دانشگاه‌ها به علت غفلت در سال‌های گذشته جمع شدند و به کشور ضربه وارد شد، عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان با دو هزار دانشجو در استان مرکزی، مایه امید است و تک تک افراد در این دانشگاه، سرمایه‌ هستند و آینده کشور را خواهند ساخت. 

دری‌نجف‌آبادی با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز دانشجویان، بیان کرد: کمبود فضای خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان اراک به عنوان یکی از دغدغه‌های دانشجویان مطرح است که باید این مهم با کمک بخش‌های مختلف برطرف گردد، در این راستا آماده پیگیری و همکاری با هدف تأمین فضای مناسب و کم‌شدن دغدغه دانشجویان خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه دولت باید با ردیف اعتباری مناسب، حل مشکل خوابگاه دانشجویان را در دستور کار قرار دهد و از دغدغه دانشجویان بکاهد،گفت: در حال حاضر فرصت برای ساخت خوابگاه در اسرع وقت فراهم نیست. بنابراین باید ساختمانی را اجاره و در اختیار دانشجویان قرار داد. همچنین به منظور توجه به بنیان خانواده، خوابگاه دانشجویان متأهل نیز مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است