Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در بازدید سرزده از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک شوراهای حل اختلاف شیراز، روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان این مجموعه قضایی را از نزدیک بررسی کرد.

وی بیان کرد: دیدارهای سرزده  از حوزه ها و مجتمع های قضایی را از رویکردهای مهم نظارتی دستگاه قضایی در استان خواند و اظهار داشت: میزان رضایتمندی مردم باید در همه شهرها و بخش های استان مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه مسئولیت نظارت بر حسن انجام امور در مجتمع های قضایی بر عهده سرپرستان و مدیران است خواستار نظارت حداکثری مدیران واحدهای قضایی در سراسر استان بر زیر مجموعه شد و تصریح کرد: با اعمال مدیریت صحیح و دقیق می توان ضمن برقراری نظم در ارائه خدمات قضایی رضایت‌مندی عمومی از خدمات ارائه شده را به بالاترین سطح افزایش داد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس به موضوع اهمیت کار مرکز توسعه حل اختلاف، داوری و میانجگری در کاهش دعاوی در محاکم قضایی اشاره کرد و ییان داشت: تمرکز شوراها باید بر حل و فصل دعاوی و به سازش رساندن آن باشد.

وی در بازدید از مجتمع قضایی رسیدگی به تخلفات و جرائم راهنمایی و رانندگی شیراز نیز به آمار عملکردی شعب اشاره کرد و گفت: قضات و کارکنان مجتمع علاوه بر تکریم ارباب رجوع و دقت در کار قضایی  نسبت به آمار عملکردی ماهانه حساسیت داشته باشند و در رسیدگی سریع و مختومه کردن به موقع پرونده ها اهتمام بیشتر و ویژه ای داشته باشند. 

حجت الاسلام موسوی بر نظارت دقیق رئیس مجتمع و قضات بر عملکرد کارکنان و رعایت ضوابط اداری تأکید کرد و خاطر نشان ساخت : در دوران تحول قضایی همه اجزاء مجموعه قضایی باید دغدغه اجرای دقیق دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط با امر تحول داشته باشند.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگاه قضا بازدید سرزده حل اختلاف رئیس کل دادگستری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها گفت: در تنظیم و تدوین سند تحول قضایی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحب‌نظران در داخل و خارج از قوه قضاییه بهره گرفته شده است.

رئیس قوه قضاییه افزود: به نظارت سیستمی اکتفا نکنیم. حضور یافتن در برخی حوزه‌ها در نظارت بسیار موثر است.

وی ادامه داد: سرکشی به زندان‌ها بسیار مفید بوده، برای قاضی و بازپرس حضور در زندان مفید است. می‌تواند مشاهده کند حکمی که صادر کرده چه آثاری داشته است.

اژه ای گفت: مرکز امور وکلا و کارشناسان بسیار فعال شده است. اگر حرف و درد مردم را مستقیم بشنویم مخصوصا در مساجد آثار و برکات فراوانی دارد.

کد خبر 845389 منبع: میزان برچسب‌ها خبر ویژه قوه قضائیه غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • دستور اژه‌ای به مسئولان قضایی کشور درباره امنیتِ روان مردم
  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • دستور رئیس دستگاه قضا برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • دستگاه قضا مهمترین حامی پلیس در انجام مأموریت‌ها
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • تکریم عفاف و حجاب در طرح نور