Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار رشت از احداث ابنیه فنی مربوط به استقرار دستگاه زباله سوز سراوان و تکمیل آن با اعتباری بالغ ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی خبر داد و گفت: پروژه دستگاه زباله سوز نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد احمدی در کار گروه پسماند استان گیلان از اجرایی شدن پروژه مدیریت سامانه خرید و جمع آوری پسماند خشک توسط شهرداری رشت خبر داد و افزود: سه پروژه مهم پسماند، احداث زباله سوز سایت سراوان‌، افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان و تصفیه‌خانه شیرابه نیز به اولویت کاری شهرداری تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۲ برای احداث زباله سوز سایت سراوان قراردادی با شرکت چینی به ارزش ۴۰ میلیون دلار منعقد شد که ۱۳ میلیون دلار آن سهم شرکت و مابقی سهم شهرداری است.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: روند احداث دستگاه زباله‌سوز سراوان ادامه دارد و برای انتقال تجهیزات این بخش رایزنی‌هایی صورت گرفته که آخرین مرحله آن نیز خریداری و تحویل داده شود.

وی از احداث ابنیه فنی مربوط به استقرار دستگاه زباله سوز سراوان و تکمیل آن با اعتباری بالغ ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی خبر داد و گفت: پروژه دستگاه زباله سوز نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمدی در خصوص آخرین وضعیت تصفیه‌خانه شیرابه سایت سراوان، اظهار کرد: در سال ۹۵ برای اجرای این پروژه قراردادی به ارزش ۷.۸ میلیارد تومان با یک شرکت توسط شهرداری منعقد شد و طرح مذکور در شهریور ۹۹ به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: تصفیه خانه شیرابه سایت سراوان فعال نیست از این رو برای خرید مواد اولیه مورد نیاز جهت تصفیه شیرابه شهرداری مناقصه‌ای برگزار کرده که امروز زمان بازگشایی پیشنهادات آن است.

شهردار رشت با بیان اینکه روزانه حدود ۱۸۰ تن زباله خشک در شهر رشت تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری رشت پروژه‌ای را تحت عنوان برنامه‌ریزی و مدیریت سامانه خرید و جمع‌آوری پسماند خشک در دستور کار دارد و در همین راستا با یک شرکت سرمایه‌گذار قراردادی منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه از بهمن ماه امسال پروژه مدیریت سامانه خرید و جمع‌آوری پسماند خشک در شهر رشت عملیاتی می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن بر روی گوشی‌های هوشمند خود با شرکت ارتباط برقرار کرده و زباله‌های خشک خود را در محل تحویل دهند.

احمدی مکان‌یابی پنج نقطه در شهر رشت برای دریافت زباله‌های خشک شهروندان را در راستای اجرای طرح مدیریت سامانه خرید و جمع‌آوری پسماند خشک مورد تاکید قرار داد و افزود: با تحویل زباله‌های خشک علاوه بر دریافت یکسری خدمات، مبالغی هم به شهروندان پرداخت خواهد شد.

وی تاکید کرد،: با افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان رشت می‌توان امیدوار بود که در یک مدت زمانی حدود دو تا دو و نیم سال دیگر هیچ زباله‌ای به سایت سراوان منتقل نشود.

کد خبر 465531

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداري رشت زباله سوز کلانشهر شهر کلانشهر رشت پسماند شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دستگاه زباله سوز سایت سراوان شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود

علیرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود که حدود ۱۰ درصد از این میزان را زباله‌های پلاستیکی تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: جهت کاهش ورود زباله‌های پلاستیکی به محیط زیست استان، دو واحد بازیافت زباله‌های پلاستیکی فعال است که کار بازیافت این موارد را انجام می‌دهند.

محمدی با بیان اینکه حفظ طبیعت زیبای استان، نیازمند مشارکت مردم است بیان داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام برای هفته زمین پاک، برنامه‌های گوناگونی پیش بینی و در این هفته اجرا می‌کند.

کد خبر 6082249

دیگر خبرها

  • داستان جالب زباله گردی که پاکبان شهرداری شد | رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران/ سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • شهرداری زباله‌های قابل بازیافت شهروندان تهرانی را می‌خرد!