Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهردر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کار برداشت ذرت علوفه‌ای که از سطح بیش از هزار و ۵۰۰هکتار زمین کشاورزی در ایرانشهر از نیمه آبان آغاز شده بود تا ۹ دی ماه ادامه داشت.

مجید فیاضی با اشاره به اینکه از هر هکتار زمین کشاورزی ایرانشهر بیش از ۴۰تُن ذرت علوفه‌ای برداشت می‌شود گفت: ٣٠درصد ذرت علوفه‌ای ایرانشهر در داخل استان و بقیه به استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و اصفهان حمل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه در فصل برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر زمینه اشتغال بیش از ٣٠٠نفر فراهم شد گفت: کاهش هزینه‌های تامین علوفه دامداران، بالا بردن میزان تولیدات شیر و گوشت در شهرستان و تامین علوفه تازه و با کیفیت بالا از مزایای کشت ذرت علوفه‌ای است.

ذرت علوفه‌ای یکی از اصلی‌ترین کشت‌های این شهرستان است که با بالا رفتن تقاضای دامداران کشت این محصول نیز در این منطقه گسترش یافته است.

دامداران دارای دام سنگین تمایل زیادی به استفاده از علوفه با پروتیین بالا دارند که محصول ذرت بهترین گزینه برای تامین این گونه علوفه است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان ایرانشهری خوراک دام ذرت علوفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • افزایش 5 برابری کاشت کلزا در مهاباد
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل