Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، سعید محمد امروز در اهواز راجع به بحث انجام پروژه انتقال آب از کارون گفت: آبادانی و پیشرفت خوزستان یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است به گونه‌ای که به مشکلات خوزستان ورود می‌کنند و دستورات اکیدی می‌دهند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: طرح غدیر یکی از پروژه‌هایی است که در دست قرارگاه خاتم‌الانبیاء قرار دارد و به جد پیگیر تکمیل این طرح هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کمبود منابع مالی و مشکلات دست به گریبان هستیم اما داریم کارها را جلو می‌بریم.

وی ادامه داد: غیزانیه پروژه بزرگی نبود اما به معضل بزرگی تبدیل شد که در ۳۰ روز پروژه انجام شد و آب به همه روستاهای منطقه رسید و این موضوع، توان عملیاتی و روحیه جهادی این قرارگاه را نشان می‌دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: در خصوص پروژه فاضلاب اهواز و کارون نیز مقرر شده است در ۲۴ ماه به اتمام برسد. مردم اهواز و کارون دچار معضلات زیادی در خصوص فاضلاب هستند که بیماری‌های زیادی را ایجاد می‌کند. رودخانه نیز دچار آسیب شده و قطعاً این پروژه باید بسیار زودتر عملیاتی می‌شد اما در نهایت با تدبیر مقام معظم رهبری و تخصیص منابع، مقرر شد اجرای این پروژه آغاز شود.

محمد در خصوص مطرح شدن موضوع انتقال آب خوزستان بیان کرد: کشور دارای مراکز مختلف تصمیم‌گیری و حکمرانی است. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نقشی در جایگاه خاص دارد و به عنوان پیمانکار فعالیت می‌کند؛ تلاش ما این است که مأموریت خود را به درستی انجام دهیم اما بحث انتقال آب، موضوع پیچیده‌ای است.

وی با اشاره به عدم توازن در منابع آبی کشور، گفت: شورای عالی آب استان‌ها و وزارت نیرو مسئولیت تخصیص آب را بر عهده دارند و پس از بررسی‌های کارشناسی، زیست‌محیطی و اجتماعی، در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در آخرین حلقه از این زنجیره نقش‌آفرینی می‌کند و در این تصمیم‌گیری‌ها اثرگذاری ندارد و تنها به عنوان پیمانکار ورود پیدا می‌کند و کار را انجام می‌دهد اما بعضاً در چند وقت اخیر موضوعاتی را به قرارگاه منتسب می‌کنند که این کار ظلم است، البته ما به این نحوه رفتار عادت داریم.

محمد ادامه داد: آنچه از دست ما برمی‌آمد این بود که پروژه‌هایی که در این حوزه موجب دغدغه مردم شده بود را متوقف کردیم. در پروژه بهشت‌آباد دستگاه تی‌بی‌ام به ارزش ۱۵ میلیون دلار در حال فعالیت بود اما به دلیل اینکه بین استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان اختلاف ایجاد کرده بود آن را متوقف کردیم و خسارت بزرگی را پذیرفتیم. در خصوص سه چهار پروژه دیگر نیز این کار را انجام دادیم و در حال حاضر شش دستگاه تی‌بی‌ام متوقف شده‌اند تا مسائل اجتماعی مرتبط حل شوند.

وی گفت: البته بحث‌ها در این زمینه فنی است اما برخی این مسائل را به کف جامعه می‌کشانند و تحریکاتی ایجاد می‌کنند در حالی که این موضوعات باید در جلسات فنی و با حضور استان‌های مرتبط و درگیر بررسی شوند. در صورتی که انتقال آب مشکلی ایجاد نمی‌کند باید به یکدیگر کمک کنیم اما باید اقناع فکری و ذهنی ایجاد شود؛ به دلیل اینکه این اقناع ایجاد نشده این دغدغه‌ها وجود دارد اما اگر به جمع‌بندی نرسیدند، پروژه متوقف می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بیان کرد: اکنون بین خوزستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد اختلافاتی در این زمینه وجود دارد و حدود سه پروژه که در این موضوعات اجرا شده بودند را متوقف کرده‌ایم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان اظهار کرد: پایانه‌های مرزی خوزستان برای مبادلات تجاری با کشورهای دیگر از ظرفیت‌های اقتصادی مهم کشور است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: با این وجود، برخی از این پایانه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند و این مسائل بر امر صادرات و واردات و یا ترد مسافران اثر گذار است.

وی گفت: خوزستان در بحث کنترل بازار و میزان تورم کالاهای اساسی بعد از تهران رتبه دوم کشور را در سال گذشته کسب کرد.

راضی جلالی با اشاره به اقداماتی که برای تثبیت قیمت مرغ در استان انجام شده است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و با همکاری دستگاه‌های مربوطه وضعیت جوجه‌ریزی و تأمین مرغ در بازار مدیریت شده است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان تاکید کرد: خوزستان در بحث شکر یکی از تولید کنندگان عمده کشور است و در استان نباید در تأمین و قیمت این کالا چالشی ایجاد شود.

کد خبر 6086454

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • سیاست عجیب منچستریونایتد و نیوکاسل در انتقال دن اشورث
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است