Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس واکسن کرونای دو دوزی شرکت دولتی سینوفارم برای نخستین بار برای مصرف عمومی در چین تایید شد. این تایید مدت کوتاهی پس از آن اعلام می‌شود که چین برنامه‌ای برای به راه انداختن برنامه‌ای برای واکسیناسیون ۵۰ میلیون نفر را پیش از تعطیلات سال نوی قمری در ماه فوریه (بهمن) به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تایید همچنین یک روز پس از تایید واکسن کرونای ارزان‌قیمت و به راحتی قابل‌حمل‌ونقل شرکت آسترازنکا در بریتانیا اعلام می‌شود.

این تاییدهای پشت سر هم می‌تواند امکان دسترسی زودتر به واکسن‌های کرونا را برای کشورهای فقیرتر فراهم کند که نمی‌توانند به واکسن‌های کرونای شرکت‌های فایزر و مدرنا قبلا خریده شده بوسیله شرکت‌های ثروتمند دست یابند.

وزیر علوم پاکستان روز پنجشنبه دو روز پس از گذشتن شمار تلفات کرونا در آن از ۱۰۰۰۰ نفر  اعلام کرد این کشور ۱.۲ میلیون دوز واکسن سینوفارم را خواهد خرید.

چین به واکسن سینوفارم مجوز مشروط داده است که به معنای است که پژوهش درباره آن ادامه دارد و این شرکت ملزم خواهد بود که داده‌های پیگیری و نیز گزارش‌های مربوط هر عارضه جانبی پس از فروش واکسن در بازار را تسلیم مقامات کند.

این واکسن بوسیله انستیتوی فراورده‌های زیستی پکن تولید شده است که شعبه‌ای مجموعه دولتی سینوفارم است. این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرده بود که داده‌های مقدماتی کارآزمایی‌های واکسن تولیدی‌اش اثربخش بودن ۷۹.۳ درصدی آن را نشان داده است.

این واکسن از نوع غیرفعال‌شده است× یعنی ویروس کرونا در آزمایشگاه کشت داده شده و بعد کشته شده است. بعد ویروس غیرفعال‌شده به بدن تزریق می‌شود تا پاسخ ایمنی ایجاد کند.

تایید نهایی اثربخشی این واکسن به انتشار داده‌های بیشتر بستگی خواهد داشت. کارشناسان می‌گویند داده‌های مهمی درباره کارآزمایی واکسن سینوفارم از جمله اندازه گروه کنترل، شمار افراد واکسینه‌شده و اینکه چه مدت پس از تزریق واکسن اثربخشی به ۷۹.۳ درصد رسیده است، در بیانیه روز چهارشنبه وجود ندارد.

سینوفارم یکی از دست کم پنج سازنده چینی است که در مسابقه جهانی برای ساخت واکسن برای بیماریی هستند که تا به حال ۱.۸ میلیون نفر را کشته است.

چین علاوه بر واکسیناسیون اضطراری که از قبل در این کشور در حال انجام است، قصد دارد برنامه واکسیناسیون افراد در معرض خطر بالا مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مزمن را هم شروع کند. مقامات چینی نگفته‌اند چند درصد جمعیت این کشور قرار است واکسینه شوند.

چین بر اساس برنامه مصرف اضطراری واکسن تا به حال به ۴.۵ میلیون نفر، از جمله ۳ میلیون نفر را در دو هفته گذشته واکسن زده است.

مجوز مشروط واکسن سینوفارم عملا به این معنا خواهد بود که دارو یا فراورده مربوط ممکن است برای برخی از گروه‌های سنی محدود شود.

مقامات چینی همچنین هنوز رقم دقیقی درباره قیمت این واکسن اعلام نکرده‌اند و اظهارات متناقضی در این باره داشته‌اند، در حالیکه برخی از مقامات از قیمت پایین این واکسن خبر داده‌اند، برخی دیگر آن را برای مردم رایگان اعلام کرده‌اند.

واکسن سینوفارم از قبل در حال تولید انبوه است، اما هنوز میزان فعلی تولید آن اعلام نشده است.

واکسن سینوفارم مانند واکسن روسی اسپوتنیک V نسبت به واکسن‌های فایزر و مدرنا راحت‌تر قابل حمل‌ونقل است. این واکسن را می‌توان در دمای یخچالی معمولی در دمای ۲ تا ۸ درجه سلسیوس نگهداری کرد.

کشورهای بلاروس و آرژانتین روز چهارشنبه واکسیناسیون عمومی با واکسن روسی را شروع کردند. واکسن سینوفارم قبلا در امارات متحده عربی و بحرین تایید شده است و قرار است در کشور مغرب هم برای واکسیناسیون استفاده شود.

کشورهای دیگر هم خریدن دوزهای واکسن دیگر چینی ساخته شده بوسیله شرکت سینوواک بیوتک را شروع کرده‌اند. ترکیه این هفته ۳ میلیون دوز از این واکسن را دریافت کرد. اندونزی و برزیل هم واکسن‌های سینوواک را خریده‌اند.

کد خبر 576943 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن واکسن سینوفارم میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با اشاره به عارضه یابی و پایش بیش از ۴۷۰ واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان، از تعریف ۲۵ طرح عارضه یابی و بهبود برای این واحدها در سال گذشته خبر داد.

«مسلم فلاح زاده» ضمن بیان این مطلب، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ پایش واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان در دستور کار معاونت صنایع کوچک این شرکت قرار گرفته است و در سال جاری هم این امر با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار واحد صنعتی بالای ۵۰ درصد ظرفیت در استان، افزود: کلینیک کسب و کار یزد با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی با بهره گیری از مشاوران و متخصصین حوزه صنعت با پایش مجدد و بروزرسانی وضعیت تولید واحدهای صنعتی، اگر تغییر کاهشی در روند ظرفیت تولید این واحدها ایجاد شده باشد، ضمن انجام عارضه یابی، در صورت لزوم برای آن ها پروژه های بهبود و اصلاح نظام مدیریت را تعریف می‌کنند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خاطرنشان کرد: هدف نهایی پایش و عارضه یابی ظرفیت تولید واحدهای صنعتی، رفع موانع و رشد تولید استان است که خوشبختانه این امر در سال‌های اخیر با مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی شتاب بیشتری گرفته و سعی شده مسائل و چالش های واحدهای تولیدی در کمترین زمان ممکن حل شود.

فلاح زاده با بیان اینکه در زمان شروع دولت سیزدهم قریب ۳۵ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال یا زیر ظرفیت بودند، تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم طرح پایش واحدهای صنعتی با همکاری مشاوران توانمند کلینیک‌ کسب و کار یزد اجرا شد که نتایج آن منجر به بازگشت بیش از ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت
  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی خیابان‌ها
  • دستوردادستان شهرستان اسکو به متقاضیان مساکن ملی سهند
  • حل مشکلات واحد‌های تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری شهرستان خوی
  • فراخوان واحد‌های تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحد‌های نمونه
  • نتایج امیدوارکننده آزمایش مقدماتی یک واکسن برای شایع‌ترین بیماری آمیزشی
  • بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید