Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس،در بازدید سرزده از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک شوراهای حل اختلاف شیراز ضمن بررسی روند رسیدگی به پرونده های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان این مجموعه قضایی، انجام چنین بازدیدهایی را از رویکردهای نظارتی دستگاه قضایی برشمرد و بر لزوم سنجش و ارزیابی میزان رضایتمندی مردم در نقاط مختلف استان از مراکز قضایی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، با اشاره به اینکه مسئولیت نظارت بر حُسن انجام امور در مجتمع های قضایی بر عهده سرپرستان و مدیران است خواستار نظارت حداکثری مدیران واحد های قضایی در سراسر استان بر زیر مجموعه شد و گفت: با اعمال مدیریت صحیح و دقیق می توان ضمن برقراری نظم در ارائه خدمات قضایی رضایتمندی عمومی از خدمات ارائه شده را به بالاترین سطح افزایش داد.

موسوی، به موضوع اهمیت کار مرکز توسعه حل اختلاف، داوری و میانجی گری در کاهش دعاوی  محاکم قضایی اشاره و بیان کرد: تمرکز شوراها باید بر حل و فصل دعاوی و به سازش رساندن آن باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس، با اشاره به آمار عملکرد شعب مختلف قضایی، تصریح کرد: قضات کارکنان مجتمع علاوه بر تکریم ارباب رجوع و دقت در کار قضایی باید نسبت به آمار عملکردی ماهانه حساسیت داشته باشند و در رسیدگی سریع و مختومه کردن به موقع پرونده ها اهتمام بیشتر و ویژه ای داشته باشند.

او، بر نظارت دقیق رئیس مجتمع و قضات بر عملکرد کارکنان و رعایت ضوابط اداری تاکید کرد و ادامه داد: در دوران تحول قضایی همه اجزاء مجموعه قضایی باید دغدغه اجرای دقیق دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط با امر تحول داشته باشند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه ارزیابی رضایتمندی مردم مراکز قضایی دادگستری استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان با اشاره به اینکه مسئولان، دولتمردان و دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آنکه باید در مقابل شهروندان، ارباب رجوع و سلسله مراتب اداری پاسخگو باشند، پیش از آن باید در مقابل خداوند پاسخگو باشند و این تفاوت جدی نظام اداری ما با دیگر نظام‌های اداری است.

رئیس جمهور افزود: در نظام اداری اگر کسی قبول مسئولیت کند باید به طور کامل و بدون هیچ‌گونه کوتاهی مسئولیت خود را به انجام برساند چرا که هر کوتاهی و کاستی از سوی هر فرد و یا مسئولی نه فقط در حوزه مسئولیت او، بلکه به شکل دومینووار همه نظام اداری را متاثر می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه همه مسئولان در بخش‌های مختلف موظف هستند موقعیت و عملکرد خود را بررسی کرده و ببینند که آیا عملکرد مطلوبی داشته‌اند یا می‌توانسته بهتر هم عمل کند، اظهار داشت: همه مسئولان عملکرد خود را مورد بازنگری قرار دهند و ببینند که آیا در عرصه علمی، فناوری، صنعتی، معدنی، کشاورزی، اجرای عدالت و اعتلای استقلال کشور به خصوص در عرصه اقتصادی می‌توانسته‌اند بهتر عمل کنند یا خیر!

رئیس جمهور تصریح کرد: مسئولان ببینند آیا عملکرد آنها در حل مشکلات، اجرای عدالت و ارتقای سرمایه اجتماعی موثر بوده است یا نه و اگر نشده در فرآیند کاری خود را مورد بازنگری قرار دهند. ببینید انتظار رهبر معظم انقلاب و مردم و اقتضای انقلابی زیستن، اندیشیدن و عمل کردن از یک مدیر مجرب، درس‌خوانده و صاحب سابقه و تجربه برآورده شده یا نه و اگر نشده باید طرحی نو در انداخته شود.دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم نظام بروکراسی و القاب و عناوین ما را از تلاش برای حل مشکلات و پیشبرد امور در اعتلای استقلال کشور، اجرای عدالت، توسعه یافتگی متناسب با نظام انقلابی ما دور کرده یا حتی روند کار ما را کُند نماید.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • دستور اژه‌ای به مسئولان قضایی کشور درباره امنیتِ روان مردم
  • دستور رئیس دستگاه قضا برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش و امنیت مردم
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • افزایش عملکرد زنجیره تولید سرب نخلک
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • تسریع جذب قضات و کارکنان اداری در سال ۱۴۰۳