Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: از بین 792 هزار و 498 سهامدارِ سهام عدالت در استان زنجان 52 درصد روش مستقیم و 48 درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که متوسط این میزان در سطح کشور به ترتیب 38 و 62 درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ابوالفضل عباسچیان امروز در جلسه اقدامات انجام شده در راستای اطلاع‌رسانی جهت ثبت‌نام در سامانه سجام به سهامدارانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند که با حضور مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 23 درصد از سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در استان کرمان که 72 درصد سهامداران، روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند بیش از 50 درصد سهامداران در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت شده‌اند.

عباسچبان با اشاره به اهمیت و حساسیت ثبت‌نام در سامانه سجام برای بهره‌مندی از سود و سایر مزایای مربوط به سهام عدالت، خاطرنشان کرد: ضروری است تا اطلاع‌رسانی لازم از طریق دستگاه‌های مربوطه برای دارندگان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند انجام شود تا هرچه سریع‌تر و قبل از برگزاری مجمع شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان (23 دی‌ماه) در سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت شوند در غیر این صورت، مشکلاتی گریبان‌گیر استان زنجان خواهد بود.

*‌ مشمولان سهام عدالت استان زنجان 1.6 درصد از کل کشور است

غفور حمیدی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: تعداد مشمولین سهام عدالت استان زنجان 792 هزار و 498 نفر بوده که 1.6 درصد از مشمولین کل کشور را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: 380 هزار و 942 سهامدار، روش غیرمستقیم و 411 هزار نفر نیز روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند.

حمیدی خاطرنشان کرد: مکاتبات و پیگیری‌های لازم با تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی غیردولتی و فرمانداران و بخشداران انجام و جلسات هماهنگی و اختصاصی با دستگاه‌ها جهت اطلاع‌رسانی به جامعه هدف خود که سهامدار عدالت بوده و روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند انجام شده تا اطلاع‌رسانی لازم نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام را به مشمولان خود داشته باشند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی لازم از طریق رسانه ملی (شبکه استانی) و سایر رسانه‌ها نیز انجام شده تا سهامداران نسبت به ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام اقدام کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان یادآور شد: از 380 هزار و 942 سهامداری که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند تاکنون حدود 80 هزار نفر در سجام ثبت‌نام کرده و الباقی، اقدامی انجام نداده‌اند.

محمدرضا آبی‌پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز گفت: اینکه بیش از 50 درصد سهامداران زنجانی روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند خوب است و نشان از فعالیت افراد در بازار سرمایه دارد اما موضوع اصلی این است که اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت‌نام افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند نیز باید انجام شود تا در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، اظهار داشت: باز هم نیاز به اطلاع‌رسانی و تبیین بیشتر موضوع است تا سهامداران هرچه سریعتر از مزایای طرح، مطلع شده و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

آبی‌پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حضور 50 درصد سهامداران در مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری الزامی است، باید نهایت تلاش برای رسیدن 23 درصد ثبت‌نامی کنونی در سجام به 50 درصد برسد.

معاون استاندار زنجان افزود: به این منظور، لازم است اطلاع‌رسانی مجدد و متناوب از طریق رسانه‌ها طی هفته آینده انجام و موضوع تبیین شود ضمن اینکه دستگاه‌های مربوطه نیز موضوع را به زیرمجموعه خود اطلاع داده و حداکثر تلاش بر این باشد که مجمع در همان مرحله اول (23 دی‌ماه) با حضور حد نصاب سهامداران برگزار شده و به مرحله دوم کشیده نشود.

آبی‌پور با اشاره به ثبت‌نام بیش از 50 درصد سهامداران استان کرمان در سامانه سجام گفت: از الگوهای مورد استفاده در آن استان برای اطلاع‌رسانی به سهامداران در استان زنجان نیز بهره‌مند شده و برای ثبت‌نام سهامداران زنجانی در سجام، تلاش شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اطلاع رسانی لازم درصد سهامداران سامانه سجام امور اقتصادی سجام ثبت نام استان زنجان سهام عدالت ثبت نام انجام شده دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود.

سود سهام عدالتی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟

سود سهام عدالتی که بنا بود در دو مرحله پرداخت شود، اما بدعهدی برخی از شرکت‌ها سبب شد تا  سود سال مالی ۱۴۰۱ سه مرحله‌ای شود. در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفته بود: متاسفانه با وجود پیگیری‌های سازمان بورس، ۸ شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نکردند که این سازمان اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تامین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

حالا بنابر اعلام رئیس سازمان بورس احتمالا واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت خرداد ماه خواهد بود؛ در همین راستا هم مجید عشقی رئیس سازمان بورس شب گذشته در رسانه ملی گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند.

او افزود: این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

اما آیا با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند برخوردی خواهد شد؟ در همین راستا هم ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عدم پرداخت سود سهام که مطابق زمان بندی اعلام شده در کدال نباشد یک تخلف است.

این مقام مسئول اظهار کرد: مورد دیگر این که اگر ۸ ماهی که در قانون تجارت تعیین شده و بر اساس مصوبه سازمان بورس این ۸ ماه به ۴ ماه کاهش یافته و برخی از شرکت‌ها اساسنامه خود را تغییر دادند هم زمان بندی رعایت نشود این نیز یک موضوع قابل پیگیری است. در کل دو موضوع عدم رعایت زمانبندی پرداخت سود که در سامانه کدال منتشر شده و هم عدم رعایت زمانبندی بر اساس اساسنامه ناشران قابل پیگیری است و سازمان بورس پیگیر این موضوع خواهد بود.

برای دریافت سود سهام عدالت به سایتی مراجعه نکنید

اما همین که بحث واریز سود سهام عدالت داغ می‌شود برخی از سود جویان هم فرصت را غنیمت می‌شمارند که در همین راستا هم مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفته بود: هر زمان که موضوعات مربوط به سهام عدالت مطرح می‌شود عده‌ای از این فرصت جهت کلاهبرداری استفاده می‌کنند که لازم است سهامداران عدالت به چند نکته دقت داشته باشند. معمولا کلاهبرداران چند روش دارند؛ آن‌ها یا به افراد پیامک ارسال می‌کنند و می‌گویند برای دریافت سود سهام عدالت با این شماره تماس گرفته یا روی لینک خاصی کلیک کنید که در این خصوص باید گفت برای دریافت سهام عدالت به هیچ فردی پیامک زده نمی‌شود.

او افزود: مورد دیگر این که کلاهبرداران ممکن است در فضای مجازی سایتی را معرفی کنند که قطعا هیچ سایتی برای دریافت سود سهام عدالت وجود ندارد. نکته بعدی این که برخی از کلاهبرداران حرفه‌ای‌تر هستند و حساب کاربری افراد را هک و از طریق آن‌ها برای اطرافیان پیامکی مبنی بر این که "سود سهام عدالت را دریافت کردم به این لینک بروید و شما هم سود دریافت کنید" ارسال می‌کنند. بر همین اساس در این زمینه هوشیاری افراد بسیار مهم خواهد بود.

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در ادامه اظهار کرد: در مجموع برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ فردی پیامی داده نخواهد شد و از افراد هیچ مدرکی درخواست نمی‌شود و همچنین مراجعه به سایت و لینکی نیاز نیست. 

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود، مشمولانی که سود دوره های گذشته را دریافت و سود این دوره عملکرد مالی ۱۴۰۱ را دریافت نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه سهام عدالت یا سجام پس از متوجه شدن مشکل نسبت به اصلاح شماره شبا و مشکل حساب خود اقدام کنند تا سود این دروه را با دوره‌های بعدی دریافت کنند.

در انتها نیز مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • یک اردیبهشت؛ آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳، فردا
  • فردا، آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • جزئیات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت | برای دریافت سود سهام عدالت به چه سایتی مراجعه کنید؟
  • آخرین اخبار از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت
  • مرحله سوم سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می شود؟
  • مرحله سوم سود سهام عدالت در راه است
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود