Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، الجزیره گزارش داد برهم صالح، رئیس جمهور عراق در سخنانی اعلام کرد انتظار می رود در سال آینده میلادی، اقدامات سرنوشت سازی همچون انتخابات زودهنگام در این کشور به وقوع بپیوندد.

برهم صالح گفت: ما در سال آینده، شاهد اقدامات سرنوشت سازی هستیم که در برگزاری انتخابات زودهنگام، پاک و شفاف تجلی می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین خواهان قرارداد سیاسی جدید شد که در سایه آن بتوان دولتی توانا و دارای حاکمیت کامل شکل گیرد و بتواند به بحران ها پایان دهد.

او همچنین گفت: باید عراق از سیاست محورهای بین المللی دور نگه داشته شود تا بتواند نقشی فعال را در استقرار صلح و امنیت در منطقه ایجاد کند.

رئیس جمهور عراق در ادامه تأکید کرد: تحمل عواقب درگیری ها، شکست های سیاسی، فساد و بازی با قدرت برای آنها غیرممکن است.

او همچنین گفت: هیچ راهی برای کوتاه آمدن در خصوص حاکمیت عراق وجود نداشته و سلاح تنها باید در دست دولت باشد.
گفتنی است پیشتر نیز مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در نشست سالانه اتاق عملیات مشترک این کشور اعلام کرده بود: نهاد‌های دولتی وظیفه دارند با فرماندهی اتاق عملیات مشترک همکاری کنند تا بتوانیم امنیت را به کشور بازگردانیم.

مصطفی الکاظمی همچنین در سخنانش بر ضرورت حفاظت از مرزها، اجتناب از پوشیده نگه داشتن اطلاعات امنیتی، افزایش تلاش برای از میان برداشتن تسلیحات خارج از چارچوب قانون و شبکه‌های سازمان یافته تبهکار در کشور تاکید کرد.

الکاظمی ضمن تذکر درباره زمان برگزاری انتخابات پارلمانی، به اهمیت تامین فضای امنیتی مناسب برای برگزاری انتخابات اشاره کرد. وی گفت: کشور با چالش‌های عمیق و بزرگی مواجه است.

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عراق برهم صالح مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد

به گزارش خبرآنلاین، رسانه آمریکایی گزارش داد دیدار «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با «خاویر میلی» رئیس‌جمهور آرژانتین، خشم کاخ سفید و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده را به همراه داشته است.

میلی و ترامپ در حاشیه «کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران» در ماه فوریه با یکدیگر دیدار کردند و مسئولان تبلیغاتی ترامپ تصاویر این دیدار را در فضای مجازی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا؛ خبرگزاری آکسیوس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد ملاقات میلی و ترامپ از قبل برنامه‌ریزی نشده بود؛ بلکه پس از ورود رئیس‌جمهور آرژانتین به واشنگتن، مسئولان این کنفرانس به او اعلام کردند ترامپ قصد دارد قبل سخنرانی‌اش، با وی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت خارجه آمریکا از این دیدار که در سال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برگزار شد، متعجب شدند. همچنین آکسیوس گزارش داد سفیر آمریکا در آرژانتین بعدها درباره این دیدار در یک نشست خصوصی به وزیر خارجه آرژانتین گلایه و اظهار کرده است که کشورهای خارجی نباید در انتخابات آمریکا مداخله کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امسال در پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد و از حزب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ و از حزب دموکرات جو بایدن رقبای اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898431

دیگر خبرها

  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه