Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: ۱۸ پروژه آب و فاضلاب با اعتبار ۸۳ میلیارد و ۹۷۷ میلیون تومان در دهه فجر در قم افتتاح می‌شود و ۶ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان کلنگ زنی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی جان صادق پور امروز در نشست خبری به مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس شرکت‌های آب و فاضلاب در 11 دی‌ماه 69 با اشاره به اقدامات انجام‌شده این شرکت در استان اظهار داشت: قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب با مفاد ایجاد و بهره‌برداری تأسیسات مربوط به توزیع آب شهری و همچنین جمع‌آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها در داخل محدوده قانونی‌ شهرهای هر استان به عهده شرکت مستقلی بنام شرکت آب و فاضلاب استان مصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: قبل از تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب، این خدمات عمدتاً تحت نظر شهرداری‌ها انجام می‌شد که با توجه به گستردگی فعالیت در حوزه شهری و برخوردار نبودن رده‌های ستادی از حمایت‌های علمی و تخصصی لازم و وجود چالش‌های متعدد این رسالت به شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو انتقال یافت که تحول بسیار بزرگی در این حوزه به شمار می‌رفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی نیز به‌عنوان زیرمجموعه وزارت جهاد سازندگی از سال 74 تصویب و در سال 77 تأسیس و در سال 82 به وزارت نیرو ملحق شد و در سال 98 با شرکت‌های آب و فاضلاب شهری یکپارچه شدند و یک شرکت یکپارچه به نام شرکت آب و فاضلاب استان شکل گرفت.

وی با اشاره به وضعیت تأسیسات آب و فاضلاب از سال 71 تا 99 خاطرنشان کرد: افزایش انشعاب آب از 118 هزار نفر به 370 هزار نفر و افزایش انشعاب فاضلاب به 126 هزار متر و رسیدن طول و خط انتقال آب به 3 هزار و 382 کیلومتر و طول شبکه و خطوط انتقال فاضلاب به 1027 و احداث مخازن با ظرفیت 401 هزار مترمکعب از جمله پیشرفت‌ها در طول این سال‌هاست.

صادق پور عنوان کرد: احداث 4 باب تصفیه‌خانه آب، احداث 5 تصفیه‌خانه فاضلاب، توسعه سامانه تله‌متری در کل شهر قم، احداث 4 واحد آزمایشگاه پیشرفته و پوشش کامل سامانه GISو ارائه 28 خدمت از طریق سامانه 122 بخشی از تحولات اخیر است.

وی در مورد مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در سال‌های 92 الی 99 نیز ابراز کرد: توسعه و بازسازی شبکه و خطوط انتقال آب به طول 713 کیلومتر و توسعه و بازسازی شبکه و خطوط انتقال فاضلاب به طول 361 کیلومتر از آن جمله است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: در این مدت تعداد حوادث آب و فاضلاب شامل 142 هزار و 202 مورد و فروش انشعاب آب و فاضلاب شامل 140 هزار و 623 مورد بوده است.

وی در خصوص مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر گفت: بهسازی و نوسازی و محوطه‌سازی تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 ، افتتاح پروژه آب‌رسانی 17 روستا با جمعیت 14588 نفر و پوشش 2524 خانوار با اعتباری 13.3 میلیارد تومان و حفر یک حلقه جاه در روستای جعفریه با ظرفیت 25 لیتر در ثانیه از خدمات انجام‌شده است.

صادق پور تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌ها احداث مخازن زمینی در کهک به ظرفیت 2950 مترمکعب در بخش کهک و 1000 مترمکعب در بخش دستجرد در قاهان و احداث 17.3 کیلومتر خط انتقال به طول 15 کیلومتر در بخش کهک و 1.9 کیلومتر در بخش جعفریه و 0.4 کیلومتر در بخش دستجرد است.

150 میلیارد تومان برای اجرای فاضلاب شهری اردبیل اختصاص یافت20هزار انشعاب فاضلاب در بافت تاریخی بوشهر واگذار می‌شوداستاندار: بودجه برق و پروژه‌های آب و فاضلاب گلستان افزایش 2 برابری داشته است

وی یادآور شد: اجرای خط انتقال اضطراری فاضلاب مسکن مهر به طول 4 کیلومتر و اجرای خط فاضلاب بیمارستان فرقانی به طول 1.8 کیلومتر و نصب و راه‌اندازی سیستم حفاظت هوشمند تأسیسات علوی و تصفیه‌خانه آب و بازسازی 2 مورد فیلترهای تحت‌فشار تصفیه‌خانه آب و عملیات تعویض شیرآلات فرسود رینگ 1400 غربی در محدوده یادگار امام و اصلاح و بازسازی شیر تخلیه خط 1400 رینگ غربی در محدود پل یادگار امام از جمله این اقدامات است.

صادق پور عنوان کرد: از دیگر خدمات نیز بهسازی 7 حلقه چاه در شهر قم و مقاوم‌سازی خط انتقال 15 خرداد و 80 روستا در 6 نقطه در برابر حوادث طبیعی و اصلاح شبکه فاضلاب خیابان شاه ابراهیم به طول 300 متر و تکمیل فرایند ارائه خدمات مشترکین به‌صورت الکترونیکی و تست آنلاین کنتورهای مشترکین و استقرار سامانه خدمات مشترکین در روستاها و راه‌اندازی دستگاه‌های قرائت کنتور هوشمند در روستاهاست.

وی خاطرنشان کرد: آب‌رسانی سیار به تعداد 74 روستا و یکپارچه‌سازی  و توسعه نرم‌افزارهای مدیریت اطلاعات مشترکین، اتوماسیون اداری، اطلاعات مکانی شهری و روستایی و سیستم مدیریت اطلاعات مدیریت Mis در بخش شهری و روستایی و راه‌اندازی قرائت موبایلی در روستاها نیز بخشی از این خدمات در سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در مورد پروژه‌های مهم و در دست اجرای شرکت بیان کرد:تکمیل مجتمع آب‌رسانی قمرود با اعتبار 100 میلیارد ریال و احداث مجتمع آب‌رسانی کهک شامل آب‌رسانی به روستای کرمجگان با اعتبار 88 میلیارد ریال و حفر و کف شکنی 4 حلقه چاه با اعتبار 8 میلیارد ریال و احداث نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی منابع معصومیه با اعتبار 12.5 میلیارد ریال از جمله این طرح‌هاست.

وی افزود: ایجاد نیروگاه برق‌آبی 400 کیلوواتی منابع سالاریه با اعتبار 30 میلیارد ریال و توسعه و بازسازی شبکه آب آشامیدنی به طول 71 کیلومتر با اعتبار 365 میلیارد ریال و توسعه و بازسازی شبکه فاضلاب به طول 20 کیلومتر با اعتبار 170 میلیارد ریال از پروژه‌های در دست اجراست.

صادق پور تصریح کرد: مهم‌ترین توفیقات شرکت در سال گذشته نیز شامل کسب رتبه برتر در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی در بین دستگاه‌های اجرایی استان قم سال 98 و کسب رتبه اول در عرصه پژوهش و فناوری در بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری کشور در سال 98 و کسب رتبه برتر آموزشی در بین دستگاه‌های اجرایی استان در ارزیابی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

وی بیان کرد: 18 پروژه آب و فاضلاب با اعتبار 83 میلیارد و 977 میلیون تومان در دهه فجر در قم افتتاح می‌شود، همچنین 6 پروژه با اعتبار 16 میلیارد و 770 میلیون تومان کلنگ زنی می‌شود.

انتهای پیام/457/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم توسعه و بازسازی شبکه شرکت های آب و فاضلاب میلیارد ریال میلیون تومان تصفیه خانه خط انتقال صادق پور آب رسانی پروژه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور

پروژه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا دارای دو سد بتن-غلطکی و لوله انتقال آب ۱۹ کیلومتری است. نیروگاه تولید برق این طرح در عمق ۷۵۰ متری زمین جای دارد.

پروژه چند منظوره اومااویا، همچنین ۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سریلانکا را تحت آبیاری قرار می‌دهد.

طرح چند منظوره اومااویا در جنوب شرقی سریلانکا و ۲۰۰ کیلومتری شرق کلمبو، پایتخت این کشور و در منطقه ای نسبتا محروم و خشک قرار دارد. این پروژه عظیم و منحصر به فرد شامل ساخت «۲ سد»، «تونل انتقال آب» و «دو واحد نیروگاه زیرزمینی برق آبی هریک ۶۰ مگاوات (در مجموع ۱۲۰)» می شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • نیروگاهی که ایرانیان در سریلانکا ساختند!
  • نیروگاه ساخت ایران در سریلانکا چه خصوصیاتی دارد؟ + تصاویر
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است