Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: منطقه به سمت شکست اسرائیل و اهداف آنها پیش خواهد رفت. مساله عادی سازی اسرائیل که از سوی کشورهای کوچک منطقه انجام می‌شود کف‌های روی آبی است که قطعا از بین می‌رود.

به گزارش ایسنا،آیت‌الله اعرافی عصر امروز پنج‌شنبه (۱۱ دی ماه) در وبینار بزرگداشت مقام والای شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت که به همت و همکاری حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، مرکز جهانی اهل بیت(ع) و مرکز جهانی تقریب و مذاهب اسلامی  برگزار شد، ‌با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: اگر به سنت و سیره این بزرگان به خصوص حاج قاسم نگاه کنیم می‌بینیم که ایشان مردی اخلاقی به تمام معنی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه، افزود: این اخلاق شامل اخلاق فردی و اجتماعی و معاشرت خوب و مجموعه‌ای از خصلت‌های اخلاقی و مبری بودن از رذیلت‌های اخلاقی است. حاج قاسم مردی اخلاقی به تمام معنی بود. از نظر اجتماعی، همیشه آغوشی باز و صمیمی و مهربان داشت. با اینکه اهل توجهات معنوی و اقدام در عرصه‌های بزرگ عمل بود، ولی در معاشرت‌ها و روابط اجتماعی، یک الگوی کامل اسلامی بود.

آیت‌الله اعرافی  با بیان این که حسن خلق و روی گشاده و صمیمیت و مهرورزی و احترام به دیگران و تواضع و فروتنی از خصایلی است که یک جامعه را سعادتمند می‌کند، تصریح کرد: ویژگی دیگر ایشان، ویژگی‌های عبادی و توجهات ایشان بود و این شهید بزرگوار از توجهات معنوی و رموز و اسرار عبادت و بندگی برخوردار بود. ایشان در جلسات آرام و بدون اینکه نمود و ظهوری داشته باشد در حال ذکر بود.در بسیاری از روزها روزه دار بود و در نماز هم اهل معنویت و حال عبادی بود.

وی حاج قاسم را دارای  روح و روانی روشن و روحی پاک برشمرد که  همیشه در کنار همه وظایف گسترده فرهنگی و نظامی و سیاسی همیشه اهل ذکر بود. سردار شهید سلیمانی ضمن اینکه یک نظامی برجسته بود؛ تفکر راهبردی سیاسی و علمی و فرهنگی و اجرایی داشت. برخی شخصیت‌ها تک بعدی هستند یا ابعاد محدودی دارند. ولی ابعاد امنیتی و نظامی ایشان در شعاع یک نگرش کلان اجتماعی و سیاسی بود. همچنین گفتمان انقلاب اسلامی که یک گفتمان کلان بین‌المللی است را با  تمام وجود حس کرده بود و به زوایای آن نیز وقوف داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد:  نکته چهارمی که در وجود ایشان به شکل برجسته متبلور بود آن است که ایشان یک شخصیت معرفتی بود. ایشان درکنار کارهای نظامی به مقولات فرهنگی اهتمام می‌ورزید و درکی درستی داشت.

وی افزود: نکته دیگر آنکه بر اساس گفته‌های صاحب نظران نظامی، ایشان دارای یک تفکر نظامی فوق العاده بود. به گفته همرزمان شهید، ایشان به محض دیدن یک نقشه نوع آرایش نیروهای خودی و دشمن و نوع عمل در صحنه نظامی را توضیح می‌داد و به همین دلیل تاکتیک‌های دقیقی را همیشه انتخاب می‌کرد.

آیت‌الله اعرافی اظهارکرد: همچنین ایشان در کنار ایده پردازی و طراحی‌های گسترده و عمیق، مرد میدان و عمل بود. ممکن است کسی فرمانده طراحی خوبی باشد، ولی در صحنه حضور نیابد. ایشان هیچگاه حضور در صحنه را رها نمی‌کرد. شهید سلیمانی  یک کاریزمای عجیب شخصیتی داشت. سخن و نفوذ کلام وی بسیار عجیب بود. کلام ایشان قاطع، شیرین و جذاب بود. ایشان حتی زبان عربی را هم در حدی خوب صحبت می‌کرد و سخنانش همه را جذب می‌کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، افزود: حاج قاسم دارای یک رویکرد و شخصیت دیپلماتیک بود. ضمن اینکه ایشان دارای یک شخصیت نظامی شناخته شده بین‌المللی بود و در زمره چهره‌های نظامی بزرگ تاریخ قرار می‌گرفت. قدرت دیپلماسی عجیبی داشت.

آیت‌الله اعرافی اظهارکرد: در کنار ایشان باید به بزرگی و عظمت شخصیتی چون ابومهدی المهندس که از بزرگان جبهه مقاومت در عراق به شمار می‌آید، اشاره کنیم. ویژگی‌های خاصی که در این گفتار از حاج قاسم ذکر شد به شکل و مراتبی در وجود شهید ابومهدی نیز متجلی بود. ولی شهادت حاج قاسم موجی آفرید که اهداف ایشان را دنبال می‌کند و منطقه به سمت شکست اسرائیل و اهداف آنها پیش خواهد رفت.

وی گفت:  مساله عادی سازی اسرائیل که از سوی کشورهای کوچک منطقه انجام می‌شود کف‌های روی آبی است که قطعا از بین می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله اعرافی آیت الله اعرافی حوزه های علمیه شهید سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن

مرجع تقلید شیعیان گفت: توجه به موضوع تفسیر قرآن بویژه منابع عامه و پاسخگویی به شبهات، در کنار دروس فقه و اصول لازم و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با آیت الله نوری همدانی مرجع شیعیان جهان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر توجه به وضعیت درسی طلاب گفت:  توجه به موضوع تفسیر قرآن بویژه منابع عامه و پاسخگویی به شبهات، در کنار دروس فقه و اصول لازم و ضروری است. 

در ابتدای این دیدار آیت الله اعرافی گزارشی از وضعیت حوزه علمیه ارائه کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد | نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟
  • ببینید | تصاویری دیده نشده از گریه‌های سردار زاهدی هنگام سخنرانی حاج قاسم سلیمانی