Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_ همرزم سردار سلیمانی گفت: حاج قاسم همیشه جلو و در وسط میدان بود و از آنجا می‌گفت: تخریب‌چی، اطلاعات، مهندسی بیا! در سنگر نمی‌نشست که به نیروها دستور جلو روی بدهد! - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سلسله برنامه‌های دهه بصیرت توسط سازمان بسیج رسانه استان قزوین در حال برگزاری است که امشب میزبان سردار حسین‌زاده، مهندسی لشکر 14 ثارالله و هم‌رزم و نیروی حاج قاسم سلیمانی در سالهای دفاع مقدس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داغ علمدار مقاومت در منطقه و جهان اسلام پس از گذشت یکسال هنوز سرد نشده است و یاد و خاطره سردار سلیمانی همیشه زنده است، مردم آنقدر احساس قرابت با این بزرگ مرد دارند که همگان او را "حاج قاسم" خطاب می کنند.

سردار محمدحسین حسین زاده گفت: اگرچه همیشه انتظار شهادت سردار را می‌‌کشیدم اما شنیدن خبر شهادتش در صبح روز جمعه، دنیا را بر سرم آوار کرد و قطعاً مقارن شدن روز شهادت سردار با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اتفاقی نبوده زیرا در طول عمر مبارکش میزان ارادتش به حضرت زهرا سلام الله علیها برای اطرافیان به سختی قابل باور بود.

معاون سازمان بنیاد شهید: سردار سلیمانی یک دیپلمات برجسته و تاثیرگذار در جهان بودسردار سلیمانی شاگرد و پرورش یافته مکتب حسینی بودروایتی از دوره متفاوت مبارزات سردار سلیمانی با اشرار مناطق جنوب شرق

هر که می‌خواهد جلودار باشد باید از همه جهت خطر کند و فدایی باشد

هم‌رزم شهید سلیمانی گفت: سردار مادرزادی اسطوره و علمدار به دنیا نیامد بلکه در اثر اعمال و خودسازی‌ها به اسطوره ایران و جهان اسلام تبدیل شد، از وجود حاج قاسم در طول عمر مبارکش آموختیم که تا آنجا که می‌توانیم دنباله‌رو راه بزرگان و ائمه معصومین(ع) باشیم که سعادت در آن است.

وی اشاره کرد: اولین‌بار که با نام حاج قاسم آشنا شدم در منطقه‌حمیدیه، عملیات بیت‌المقدس بود دیدم که ماشینی که سقف آن با گلوله کاتیوشا از بین رفته‌است به سمت ما می‌آید، شنیدم همه می‌گویند این ماشین فرمانده تیپ است، حاج قاسم، همیشه در عین شجاعت، خاکی‌بودن و بی‌ریا بودن در وجودش موج می‌زد.

سردار حسین‌زاده ادامه داد: همیشه شاهد تکریم و تواضع بسیاری از مقامات کشوری و لشگری در برابر حاج قاسم بودم، اما حاج قاسم می‌گفت: نه‌مال و نه‌مقام هیچ یک ارزشی ندارد وهمین شد که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از مکتب سازی حاج قاسم یاد کرد.

همرزم سردار‌سلیمانی گفت: شهید سلیمانی همیشه خود را فدایی ولایت می‌دانست و رفتار او اتمام حجتی بود برای همه همرزمان و سربازان، همیشه امام و جلودار بود و در وسط میدان و از دل خطر، نیروها و همرزمان را دعوت به مبارزه می‌کرد، هرگز در سنگر نمی‌نشست تا دستور بدهد که بروید در میدان و با دشمنان مبارزه کنید.

وی اشاره کرد: پس از بمباران‌شیمیایی‌حلبچه در ارتفاعات ملخ‌خور مستقر بودیم که برای شناسایی مهندسی به منطقه رفته بودم که در دل برف و بوران دیدم که چند نفر از سمت عراق به سمت ما می‌آیند، نزدیک‌تر که شدند حاج قاسم، سردار محسن رضایی و چندین فرمانده لشگر را دیدم که برای شناسایی به عمق عراق نفوذ کرده و در مسیر برگشت بودند،هر کسی می‌خواهد جلودار باشد باید از همه جهت خطر کند و فدایی باشد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استانداری قزوین بسیج صدا و سیما شهید سپهبد قاسم سلیمانی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استانداری قزوین بسیج صدا و سیما شهید سپهبد قاسم سلیمانی سردار سلیمانی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد

کتاب «سربلند میدان» که به سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی می‌پردازد، با گذشت شش ماه برای سومین بار تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. - اخبار فرهنگی -

امروز بیست و نهم فرودین ماه، سومین سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است که بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

سردار حجازی بیش از 40 سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.

بعد از شعادت شهید حجازی کتاب سرگذشت و زندگی ایشان در دستور کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس قرار گرفت و بعد از گذشت یک سال، کتاب «سربلند میدان» به نویسندگی سعید علامیان منتشر شد و در پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» در پنجم مهرماه سال 1402 رونمایی شد.

کتاب «سه چهارده» رونمایی شد

حال با گذشت شش ماه این کتاب برای سومین بار تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

یکی از نکات قابل توجه در چاپ جدید کتاب «سربلند میدان» تغییر طرح جلد آن است.

کتاب «سربلند میدان» حاصل 80 ساعت گفتگوی نویسنده با چهل‌ویک نفر از همرزمان، همکاران، آشنایان و اعضای خانواده سردار شهید محمد حجازی است. بیست‌ویک نفر دیگر هم راویانی هستند که روایت آن‌ها را از منابع مکتوب استخراج کرده است.

کتاب «سربلند میدان» متشکل از 19 فصل است که از تولد تا شهادت سردار حجازی را روایت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک هایی استفاده شد؟
  • روایت متفاوت خبرنگار صدا و سیما از دیدار با سردار حاجی‌زاده
  • شهید آوینی نگاه ما را نسبت به موضوعات تغییر داده است
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • آغاز عملیات ساخت بلوار شهید سلیمانی در مهریز
  • راه شهید سلیمانی در مبارزه با اسرائیل ادامه دارد