Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@10:28:17 GMT

خواص جالب دم‌کردنی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۷۰۰۵

دانشمندان دانشگاه نیوکاسل با بررسی عادت‌های تهیه دم کردنی‌ها در سالمندان به خواص تازه‌ای پی بردند. ناطقان: به نقل از دیلی‌میل، در مطالعات جدید محققان دانشگاه نیوکاسل نشان داده شد که دم کرده خوب می‌تواند باعث افزایش تمرکز و عملکرد در افراد بالای ۸۵ سال شود.

در  این مطالعه دانشمندان با بررسی  افرادی که بالای ۵ لیوان چایی می‌نوشند به ویژه سالمندان دریافتند نوشیندنی‌های دم کردنی قدرت تمرکز و عملکرد را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق شواهد مهارت‌های روان حرکتی که با مغز در ارتباط است مانند رانندگی و کارهای روزمره در این نوع افراد بسیار بهتر و با سرعت بالایی انجام می‌شود.

در گزارش‌های اخیر، از چایی به عنوان کاهنده فشار خون و کلسترول و تا حدودی کاهش وزن یاد شده بود.

ادوارد اوکل، محقق دانشگاه نیوکاسل اعلام کرد که ما نمی‌دانیم که تنها نوشیدن چایی تاثیرگذار است یا عادت‌هایی که در طرز  تهیه چای باعث وجود دارد باعث بهبود روان شناختی در سالمندان می‌شود.

او گفت: مهارتی که ما در این گروه سالمندان می‌بینیم ممکن است نه تنها به دلیل ترکیبات موجود در چای باشد، بلکه ممکن است از تاثیرات طرز تهیه یک فنجان چای باشد.

محققان با مطالعه عادات نوشیدن چای در هزار فرد بالای ۸۵ سال که در خانه‌های خود زندگی می‌کنند، دریافتند کسانی که بیش از پنج فنجان چای در روز می‌نوشند در برخی آزمایش‌های شناختی عملکرد بهتری دارند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خواص ، دم کردنی ها ، سالمندان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواص دم کردنی ها سالمندان دم کردنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص و فواید خرما + فیلم

خرما با کنترل سطح کلسترول خون و چربی پایینی که دارد، در رژیم‌های لاغری جای می‌گیرد. همچنین وجود خواص خرما برای لاغری اسید‌های چرب غیراشباع، التهابات مرتبط با چاقی را کاهش داده و وزن را کنترل می‌کند. هر ۱۰۰ گرم خرما حاوی ۷ گرم فیبر است که فیبر هم به کاهش وزن کمک می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خواص جکوزی برای پوست
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • اعتراف جالب اوسمار درباره دوران جوانی و فوتبال بازی کردنش
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳