Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش، با رایج‌ترین نمادهای موجود در پرچم کشورها، آشنا شوید و بدانید منظور از آنها چیست و از کجا آمده‌اند.

بیشتربخوانید

چند کشور نامشان از "د" تا "ژ" آغاز می‌شود؟

پرچم آرژانتین

پرچم آرژانتین از دو نوار افقی به رنگ آبی روشن و یک خورشید در مرکز تشکیل شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورشید که چهره‌ای انسانی دارد، به عنوان خورشید ماه مِه شناخته می‌شود که نشان‌دهنده استقلال کشور و خدای خورشید قوم اینکا است. رنگ آبی نمادی از آسمان روشن است و سفیدی که دور خورشید است، یادآور برف سنگین سفید آند است.

پرچم استرالیا

طرح اصلی پرچم استرالیا در سال ۱۹۰۱ از میان گروهی از آثار شرکت‌کنندگان در یک رقابت ملی انتخاب شد. شش سر ستاره نشان دهنده وحدت شش ایالت و قلمروست، در حالی که Union Jack نشانگر جایگاه استرالیا در کشورهای مشترک المنافع است و تاریخ شهرک‌سازی در استرالیا توسط انگلیسی ها در ۱۷۸۸ را یادآوری می‌کند.

پرچم برزیل

پرچم برزیل برای نخستین‌ بار در ۱۵ نوامبر ۱۸۸۹ به تصویب رسید. سبز روشن نشانگر جنگل‌های سرسبز و مزارع وسیع برزیل است. نماد اصلی در مرکز، ستاره‌ها و یک توپ آبی، ثروت برزیل را از طلا نشان می‌دهد. کلمات موجود در نماد کره‌زمین Ordem e Progresso نماد ترتیب و پیشرفت است.

پرچم کانادا

پرچم کانادا پرچم قرمز و سفید کانادا با برگ میانی اولین پرچمی است که تاکنون توسط قانون به عنوان پرچم ملی شناخته شده است. در سال ۱۹۶۴، نخست وزیر کانادا کمیته‌ای برای حل مشکل نداشت پرچم در کانادا تشکیل داد و سرانجام تصمیم گرفت تصویری از یک برگ افرا، که برای اولین بار به عنوان بخشی از آرم اسلحه برای انتاریو و کبک استفاده است، در طراحی پرچم استفاده کند.

پرچم فرانسه

پرچم فرانسه دارای سه نوار عمودی است: آبی، سفید و قرمز. این رنگ‌ها از پارچه‌ای گرفته شده بودند که پادشاه لوییز شانزدهم هنگام سخنرانی در یک گردهمایی عمومی در پاریس در طول انقلاب، آن را پوشیده بود.

پرچم ژاپن

پرچم ژاپنی که به Nisshoki معروف است، مستطیل سفید با دایره قرمز در وسط است. دایره قرمز نماینده خدایان خورشید در اساطیر ژاپنی به نام آماتیراسو است که بنیانگذار ژاپن و سلف امپراتورهای آن است و سمبل آینده‌ای روشن می‌باشد. 

پرچم مکزیک

بر اساس افسانه آزتک‌ها که در ابتدا ساکن زمین بودند، این پرچم یادآور تاریخ مردم مکزیک است. سبز نشانگر امید است، رنگ سفید نشان‌دهنده صلح است و قرمز به معنای شجاعت و قدرت است. پرچم مکزیک در ۱۶ سپتامبر ۱۹۶۸ به تصویب رسید. 

پرچم انگلستان

نماد موجود در پرچم انگلستان به سال ۱۸۰۱ بر می‌گردد و به Union Jack معروف است. خطوط قرمز متقاطع نمایانگر قدیس‌های ولز، اسکاتلند و انگلیس هستند.

پرچم آمریکا

به عنوان شکوه‌قدیمی شناخته شده‌است و از زمان آغاز چندبار طراحی مجدد شده است. پرچمی که امروز می‌شناسیم شامل ۵۰ ستاره و ۱۳ خط است. ستاره‌ها نماینده همه ایالت‌ها در فدراسیون هستند و نوارها سیزده مستعمره انگلیس را نشان می‌دهند که استقلال خود را از پادشاهی انگلیس اعلام کردند.

منبع: گردشبان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جالبترین ها عجیب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقانی که اقدام به سرقت میلیاردی از خانه دو نفر از ایرانیان مقیم کانادا در شمال تهران کرده بودند، خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار علی ولیپور گودرزی درباره جزییات این پرونده اظهارکرد:‌مدتی پیش زن جوانی به پایگاه یکم پلیس آگاهی مراجعه و اعلام کرد که ساکن کشور کانادا است و برای عیددیدنی به ایران آمده است، اما زمانی که وارد خانه‌اش در نیاوران شده متوجه شده که سه تخته فرش ابریشم، دو تخته تابلوفرش، دو عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای و آینه‌شمعدان نقره‌ای به‌ارزش تقریبی ۴۰ میلیارد ریال از خانه‌اش به سرقت رفته است. پس از اخذ اظهارات شاکی و با توجه به حساسیت موضوع، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پا در صحنه سرقت گذاشته و متوجه شدند خانه روبه‌روی منزل مورد دستبرد که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده است، هدف سرقت قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از سالم بودن درهای ورودی خانه داشت که این خود نشان از آشنا بودن سارقان با محل بود برای همین، شک کارآگاهان به سمت سرایدار ساختمان که چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند کار خود را ترک بود، رفت. بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان متوجه شدند که سرایدار مذکور پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیماً به‌صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده اما در این میان با سه نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج بوده در ارتباط است.

وی افزود: تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه سه مرد جوان را شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضایی موفق به دستگیری آنها در یک عملیات پلیسی شدند. متهمان که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجهه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی با سرایدار اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: سردسته این باند معترف شد که در گذشته حدود هشت سال در این برج سرایدار بوده و از حضور یا عدم‌حضور ساکنان در خانه‌شان مطلع بوده است. هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با دوستش و دو نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کرده و چون کلیدها را در اختیار داشته بدون آسیب به در وارد خانه شده است. 

ولیپور گودرزی با بیان اینکه چهار سارق طی مدت زمان ۲۰ روز،شش مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفته و هرچه توانسته بودند، سرقت کردند، گفت: این افراد پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودشان تقسیم کرده بودند. در نهایت با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهمان به همراه پرونده متشکله و برای برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند و تلاش برای دستگیری متهم فراری نیز در حال انجام است.

tags # سرقت سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • هنرمندی که برای صهیونیست‌ها خط و نشان کشید/ پرچم‌دار هنر انقلاب
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل