Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه در تماس تلفنی همتای کویتی گفت که مسؤولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی در منطقه بر عهده واشنگتن خواهد بود.

به گزارش برنا، «شیخ احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت در گفتگوی تلفنی خود در آغاز سال میلادی جدید با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین مسائل روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی در تامین ثبات و امنیت فراگیر به دور از دخالت بیگانگان، به برخی از تحرکات مشکوک و شیطنت‌های ایالات متحده در منطقه، اشاره و اظهار داشت: مسؤولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی بر عهده واشنگتن خواهد بود.

سه شنبه نهم دی ماه نیز وزیر خارجه قطر تلفنی با ظریف گفت و گو کرده بود و وزیر امور خارجه ایران مسؤولیت هرگونه عواقب ماجراجویی در منطقه را به عهده آمریکا خوانده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین روز پنجشنبه در واکنش به تحرکات نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس در پیامی توئیتری نوشت: به جای مبارزه با کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ و همراهانش میلیاردها دلار را برای به پرواز درآوردن (بمب‌افکن‌های) بی۵۲ و اعزام ناوگروه به منطقه ما به باد می‌دهند. اطلاعات به دست آمده از عراق حاکی از توطئه‌ای برای ساخته و پرداخته کردن بهانه‌ای برای جنگ است.

وی در ادامه تاکید کرد: ایران به دنبال جنگ نیست اما آشکارا و بی‌درنگ از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مسئولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی در منطقه بر عهده واشنگتن وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ متقابل، فوری و گسترده همراه خواهد بود

دومین گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان انجام شد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آلمانی خود، در تشریح عملیات مقتدرانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عملیات حداقلی و دقیقی را علیه مراکز نظامی رژیم اسرائیل که از آنجا به سفارت کشورمان در دمشق حمله شده بود، انجام داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تقبیح مواضع حمایتی آلمان از رژیم صهیونیستی، افزود: اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی‌های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده خواهد بود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران هشدار به رژیم اسراییل برای تفهیم پیامد‌های ناشی از عبور از خطوط قرمز است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان ساخت: امیدواریم تلاش آلمان به جای محکومیت اقدام مشروع ایران، متمرکز بر توقف جنگ در غزه و برقراری صلح و امنیت پایدار از مدیترانه تا دریای سرخ باشد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این تماس ضمن تاکید بر ضرورت انجام هر چه بیشتر گفتگو‌ها در این دوران پُرمخاطره، اظهار داشت: تحولات اخیر باعث افزایش تلاطم شدید در منطقه شده و نشان می‌دهد تنش‌ها رو به افزایش است؛ لذا معتقدیم تلاش‌های مشترک ما باید متمرکز بر جلوگیری از گسترش دامنه تنش باشد.

بربوک افزود: ما هر روز تلاش می‌کنیم که این جنگ پایان یابد و راه دستیابی به صلح پایدار نیز هموار شود.

دیگر خبرها

  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد/ پیام مهم تهران به تل آویو و واشنگتن
  • امیرعبداللهیان : اگر اسرائیل دست به هر ماجراجویی بزند، پاسخ بعدی ما قاطع، فوری و گسترده‌ خواهد بود
  • پاسخ ایران به تکرار ماجراجویی صهیونیست‌ها قاطع و فوری خواهد بود
  • امیرعبداللهیان: ماجراجویی اسرائیل پاسخ فوری در پی خواهد داشت
  • امیرعبداللهیان : ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ متقابل، فوری و گسترده همراه خواهد بود
  • امیرعبداللهیان: ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ متقابل، فوری و گسترده همراه خواهد بود
  • ادامه ماجراجویی اسرائیل با پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ همراه خواهد بود
  • اگر رژیم اسراییل به ماجراجویی ادامه دهد، پاسخ گسترده خواهد بود
  • اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده‌ خواهد بود
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه / امیرعبداللهیان: مواضع آمریکا ناشی از رویکردی متناقض و دوگانه است