Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@22:25:55 GMT

احتمال عرضه اولیه ۷ نماد، در هفته آینده!

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۸۳۴۸

بعد از یک اصلاح سه ماهه بازار سرمایه، این بازار از ۲۰ آبان ماه تقریبا به یک روند صعودی بازگشت و دوباره این روز‌ها یک روند اصلاحی دیگری را طی می‌کند.

به گزارش بورس تابناک، وضعیت بورس که بهبود پیدا کرد شاهد سه عرضه اولیه در پاییز ۹۹ بودیم. سه نماد چخزر، وکبهمن و بوعلی در پاییز سال جاری به نماد‌های عرضه اولیه شده در سال ۹۹ اضافه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپال نیز در آستانه عرضه اولیه قرار گرفته بود که به دلیل شرایط بازار یا دلایل دیگری، چون قیمت گذاری نامناسب از عرضه اولیه آن در حال حاضر صرف نظر شد. به هر حال در مجموع حدود ۲۳ نماد در سال جاری عرضه اولیه شده است که اگر نماد کیا که دارای عرضه اولیه خاص بود را نیز در نظر بگیریم در مجموع ۲۴ نماد در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری عرضه اولیه شده اند.

نکته بااهمیت عرضه اولیه‌های سال جاری این است که برخی از این عرضه اولیه‌ها با اصلاحات قیمتی و روند نزولی که داشتند رفته رفته به قیمت‌های عرضه اولیه شده خود نزدیک می‌شوند. برخی از آن‌ها حتی یک منفی دیگر تا رسیدن به قیمت‌های عرضه اولیه فاصله دارند. شاید شاخص‌ترین این نمادها، سیتا است.

سیتا تنها ۶ تومان تا عرضه اولیه دوباره!

سیتا که از زیرمجموعه‌های شستا محسوب می‌شود در تابستان سال جاری به قیمت ۱۵۷۵۰ ریال عرضه اولیه شد. این نماد که تاکنون یک بار تا آستانه پایین‌تر رفتن از قیمت عرضه اولیه پیش رفته بود، حالا روز گذشته یک بار دیگر در یک قدمی، عرضه اولیه دوباره قرار گرفته است! با توجه به معاملات روز گذشته سیتا، قیمت پایانی این نماد بر روی ۱۵۸۱۰ ریال بسته شد که تنها ۶۰ ریال (۶ تومان) تا پایین‌تر رفتن از قیمت عرضه اولیه فاصله دارد! یک منفی دیگر این نماد را دوباره عرضه اولیه خواهد کرد!

۶ نماد دیگر چقدر تا سقوط به قیمت‌های زیر قیمت عرضه اولیه فاصله دارند؟

۶ نماد دیگر نیز فاصله قیمت اندکی تا رسیدن به قیمت‌های عرضه اولیه شده و سقوط به زیر این قیمت فاصله دارند. این ۶ نماد و فاصله قیمتی آن‌ها تا عرضه اولیه دوباره عبارت است از:

امین ۱۶۰ ریال (۱۶ تومان)، ثامید ۳۱۰ ریال (۳۱ تومان)، وسپهر ۳۷۵ ریال (۳۷.۵ تومان)، ثبهساز ۴۲۰ ریال (۴۲ تومان)، بگیلان ۶۸۴ ریال (۶۸.۴ تومان)، آبادا ۱۶۸۰ ریال (۱۶۸ تومان).

حالا باید در هفته آینده منتظر ماند و دید که معاملات این ۷ نماد و سایر نماد‌های عرضه اولیه چگونه دنبال خواهد شد. آیا روند نزولی آن‌ها ادامه خواهد یافت و این روند آن‌ها را تا زیر قیمت‌های عرضه اولیه شده خواهد کشاند یا اینکه حقوقی‌های آن‌ها به حمایت از سهام خود برخواهند خواست و از قیمت‌های عرضه اولیه شده این نماد‌ها دفاع خواهند کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا عرضه اولیه سیتا ثامید وسپهر کواکس ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی واکسن ایرانی کرونا قیمت های عرضه اولیه شده سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳ تا ۱۴ هزار خودرو در سامانه عرضه شده که افراد هم آنها را انتخاب کردند، تصریح کرد: در حال حاضر خودرو‌های زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودرو‌ها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودرو‌های جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودرو‌های برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روز‌های آینده عرضه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • چه تعداد عرضه اولیه امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟