Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@21:20:06 GMT

کدام کشور‌ها واکسن چینی خریداری کرده‌اند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۲۹۷۸۱

کدام کشور‌ها واکسن چینی خریداری کرده‌اند؟

رویداد۲۴ رسانه‌های چین گزارش دادند که میزان اثربخشی و کارآیی واکسن سینوفارم ۷۹ درصد تشخیص داده شده و سهولت دسترسی و قابلیت مصرف آن به استاندارد سازمان جهانی بهداشت و اداره ملی نظارت بر داروی چین رسیده است.

زنگ ییکسین، معاون کمیسیون ملی بهداشت چین پس از صدور پروانه برای واکسن سینوفارم گفته است که این واکسن را اکنون می‌توان برای واکسیناسیون "اقشار و گروه‌های پرخطر" در برابر ویروس کرونا مورد استفاده قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه "South China Morning Post" گزارش داده است که واکسیناسیون ۵۰ میلیون شهروند چین با این واکسن پیش از آغاز جشن‌های سال نو چینی در ماه فوریه ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است.

به گفته سینوفارم، واکسن مجوز گرفته در دو نوبت باید تجویز شود. این واکسن با ۷۹ درصد کارایی بعد از واکسن‌های بیوان‌تک با ۹۵ درصد تاثیر و مُدرنا با ۹۴ درصد کارایی قرار گرفته، اما تاثیر و کارآیی آن بالاتر از واکسن آسترازنکا قرار دارد.
بیشتر بخوانید: تاکنون کدام واکسن‌های کرونا موفق به دریافت تاییدیه مصرف شده‌اند؟مزیت واکسن چینی این است که برخلاف واکسن‌های دیگر به دمای خیلی پایین نیاز ندارد و این امر انتقال و نگهداری آن را تسهیل می‌کند.

اندونزی و برزیل توافقنامه‌هایی برای خرید این واکسن با چین منعقد کرده‌اند. اکنون پاکستان نیز از خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم خبر داده است.

سایر کشور‌های در حال توسعه نیز امیدوارند که از چین یا روسیه واکسن بخرند.

با وجود توزیع واکسن چینی در برخی کشور‌ها منتقدان می‌گویند که چین برای جلب اعتماد نسبت به کارآیی این واکسن بایستی اطلاعات دقیق‌تر آزمون‌های واکسن دولتی سینوفارم را به طور شفاف رسانه‌ای کند.

به گزارش دویچه وله، ویروس‌شناسان و اپیدمی‌شناسان، اما با جدیت توصیه می‌کنند که انواع هرچه بیشتری از واکسن به طور همزمان معرفی شوند و پروانه بگیرند تا واکسیناسیون به شکل برابر در سطح جهان انجام گیرد. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 واکسن کرونا ویروس کرونا ویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد

دکتر روح الله سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: ایمن‌سازی یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی محسوب می‌شود و بنابراین نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه قابل توجه است.

وی افزود: پس از تامین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تاثیر عمده‌ای در کاهش مرگ و میر و ناتوانی نداشته است.

شکری گفت: در حال حاضر در کشور کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: به برکت فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور و در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برمی‌داریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده است که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود و این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است.

وی اضافه کرد: این بیماریها، یکی از علل اصلی مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان است و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: این واکسن بصورت تزریقی در سن ۲ماهگی، چهار ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • آماری هولناک از حیوان گزیدگی در کشور