Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-نوبخت در بازدید از بزرگترین تونل خاورمیانه در آزادراه تهران ‌شمال، از تکمیل مسیر رفت منطقه۲ این آزادراه تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

محمدباقر نوبخت در بازدید مشترک با رئیس بنیاد مستضعفان از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال، با اشاره به میزان اعتبار تخصیص داده شده برای تکمیل این قطعه از آزادراه، اظهار کرد: از آخرین بازدید ما از منطقه ۲ آزادراه تهران شمال که در تیرماه انجام شد، تا امروز ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای این قطعه از آزادراه سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با تکمیل منطقه یک آزادراه تهران شمال، حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر به سمت شمال کاسته شد و با تکمیل قطعه ۲ نیز بیش از ۵ کیلومتر از مسیر تردد به سمت شمال کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به احداث بزرگترین تونل کشور و خاورمیانه در قطعه ۲ آزادراه تهران شمال افزود: در حال حاضر این تونل که بیش از ۶۴۰۰ متر طول دارد، در مراحل نهایی قرار دارد و تا یک ماه آینده، عملیات عمرانی این تونل تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قطعه دوم آزادراه تهران شمال که طولی معادل ۲۲ کیلومتر دارد و بیش از ۹۰ درصد آن، تونل است، انشاءالله تا پایان دولت دوازدهم مسیر رفت آن تکمیل می‌شود و برای اتمام کل آزادراه تهران شمال، تنها ۴۷ کیلومتر باقی خواهد ماند.

نوبخت اضافه کرد: دولت مصمم است تا با همکاری بنیاد مستضعفان تا پایان امسال ۳۴۰۰ میلیارد تومان را برای تکمیل قطعه ۲ آزادراه تهران شمال سرمایه گذاری کند و خوشبختانه تمامی برنامه ریزی‌هایی که از قبل انجام شده در حال تحقق است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به همزمانی این بازدید با نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: ما خوشحالیم که در سالروز شهادت سردار سلیمانی، این پیام را به دشمنان ایران می دهیم که یاران حاج قاسم، نه تنها برای تامین امنیت کشور، بلکه برای تامین رفاه و آسایش مردم، شبانه روزی در تلاشند و علی رغم تمام خباثت‌های دشمنان، ما در مسیر پیشرفت قرار داریم.

وی با تقدیر از بنیاد مستضعفان در همراهی با دولت برای تکمیل آزادراه تهران شمال گفت: لازم است تا از همکاران بنیاد مستضعفان که بسیار پرانگیزه و با نشاط در کنار دولت هستند تا طبق برنامه ریزی، کار‌ها انجام شود تقدیر و تشکر کنم.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه هزینه احداث قطعه ۲ آزادراه تهران شمال، بیش از پیش بینی‌ها و برآورد‌های اولیه بوده، گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه، هزینه احداث قطعه ۲ آزادراه تهران شمال، ۲ هزار میلیارد تومان بود، ولی با توجه به تورم کشور، برآورد ما این است که این رقم تا ۳۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: دولت و بنیاد مستضعفان که هر کدام ۵۰ درصد این سرمایه گذاری را متقبل می‌شوند، مصمم هستند که با تخصیص هرچه سریعتر، این پروژه به اتمام برسد چراکه با طولانی شدن زمان پروژه، تکمیل آن گرانتر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رئیس سازمان برنامه و بودجه قطعه ۲ آزادراه تهران شمال بنیاد مستضعفان میلیارد تومان تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۲۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان از بهره‌برداری پروژه روشنایی ناژوان حدفاصل میدان باغبان تا جاده سلامت شماره یک با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست شهروندان مبنی بر تأمین روشنایی مسیر دسترسی میدان باغبان (ابتدای خیابان الفت از سمت میدان سهروردی) به جاده سلامت شماره یک و سه (حاشیه جنوبی زاینده‌رود)، بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان حدفاصل میدان باغبان تا جاده سلامت شماره یک در دستور کار واحد بهینه‌سازی، نگهداری و تعمیراتِ اداره خدمات شهری مدیریت ناژوان قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه شامگاه ششم فروردین سال جاری همزمان با شب ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به بهره‌برداری رسید و با تأمین روشنایی مورد نیاز بر اساس استانداردهای فنی، درخواست شهروندان اجابت شد.

مدیر ناژوان شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه روشنایی ناژوان با اجرای ۴۵۰ متر طول حفاری، کابل‌کشی و نصب ۱۴ عدد فونداسیون و پایه شش متریِ دوطرفه، ۱۴ پروژکتور ۷۰ وات و LED ۱۴ عدد پروژکتور ۱۰۰ وات LED ضمن در نظر گرفتن شرایط بهینه مصرف برق و انرژی، با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

قائلی تاکید کرد: مسیر مذکور روشنایی نداشت، از این‌رو با اجرای این پروژه امنیت تردد استفاده کنندگان از مسیر مذکور به‌طول حدود ۵۰۰ متر طول و عرض ۱۶ متر بالغ بر ۸۰۰۰ متر مربع از عرصه تأمین شد.

وی گفت: اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌ها با تلاش و همت بی‌وقفه همکارانم در مدیریت این مجموعه ادامه دارد و خبرهای خوب اتمام پروژه‌ها به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 739518

دیگر خبرها

  • فاز اول پل بسیج اردبیل شهریورماه امسال به بهره برداری رسد
  • بهره برداری از فاز اول پایگاه پرتاب فضایی چابهار در سال جدید
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج _ قزوین
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • ◄ آخرین وضعیت راه های کشور؛ ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس
  • کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد
  • وضعیت راه های کشور؛ آزادراه تهران– شمال، محور چالوس و هراز بسته شد
  • بهره‌برداری از پروژه روشنایی ناژوان با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار
  • وضعیت راه‌های کشور؛ آزادراه تهران – شمال، محور چالوس و هراز بسته شد