Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید امیر سامع، معاون خدمات شهری شهرداری قم با ارائه گزارشی از وضعیت روزبازار‌های قم اظهار کرد: ساماندهی روزبازار‌ها و فروشندگان محلی در قم به ویژه در حوزه زیرساختی و نظم دهی به فعالیت آنان از دو سال پیش آغاز شده است.

او افزود: بررسی‌ها در آن مقطع نشان داد که ۱۳ روزبازار در قم وجود دارد که سابقه فعالیت برخی از آنان به ۲۳ سال قبل بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامع اضافه کرد: از این تعداد روزبازار، دو مورد تعطیل شد و انتقال ۵ مورد دیگر نیز در دستور کار قرار گرفت و به وقوع پیوست.

 معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین بیان کرد: معضلات قبلی روزبازار‌ها به ویژه در نظم ساختاری و زیرساختی به کلی مرتفع شده است، اما در عین حال باید اذعان داشت که برخی از روزبازار‌های قم همچنان به تغییر وضعیت به حالت مطلوب‌تر نیاز دارند که روزبازار‌های تهرانی مقدم، جمهوری و کلهری از آن جمله است.

او عنوان کرد: از اسفندماه پارسال و هم زمان با آغاز شیوع بیماری کرونا، بحث ضرورت نظارت بیشتر بر فعالیت روزبازار‌ها باز هم مورد توجه ویژه قرار گرفت و مقرر شد تا ساعت کاری و تعداد این روزبازار‌ها محدود شود.

سامع افزود: همچنین برای افراد فعال در این اماکن، کارت تردد صادر شد تا امکان نظارت بهتر و بیشتر وجود داشته باشد.

 معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به این که رعایت فاصله گذاری و نفروختن محصولات فله بخش دیگری از قوانین فعالیت در روزبازار است، تصریح کرد: اطلاع رسانی قوانین و مقررات کرونایی به افراد فعال در این اماکن به شکل مستمر و در عین حال، حضور و فعالیت ناظرانی از مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و برخی دیگر از نهاد‌های مسئول در این حوزه ادامه دارد.

او تأکید کرد: مجموعه مدیریت استان بر این نکته اذعان دارد که ساماندهی روزبازار‌ها بهتر از تعطیل کردن آنان است، اما در عین حال رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ضرورت حفظ سلامت مردم نیز از اولویت‌های غیرقابل انکار است.

سامع در ادامه سخنان خود بیان کرد: نظارت‌های روزمره بر فعالیت روزبازار‌ها به شکل جدی تر در حال اجرا است و این نظارت‌ها، تذکر‌ها و اخطار‌های مختلفی را نیز به دنبال داشته است.

 معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: البته اگر تذکر‌ها و اخطار‌ها به نتیجه مطلوب نرسد، آن گاه اسامی افراد خاطی در لیست ورود ممنوع روزبازار درج و از ادامه فعالیت این افراد جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در قم ویروس کرونا شهرداری قم روزبازارها معاون خدمات شهری شهرداری قم روزبازار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر

به گزارش خبرآنلاین ،فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی گفت: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

جماران در خبری نوشت:فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898377

دیگر خبرها

  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • واکنش شهرداری به تمرین مختلط در لواسان
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم