Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ، با انتقاد از فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، گفت: تدوین فرمول قیمت‌گذاری خودرو باید مبنای اقتصادی، پایه علمی و کارشناسی داشته باشد، در حالی که در تعیین فرمول، برای قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت مبنای خاصی وجود ندارد و ابهام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویافزود:تصمیم جدید شورای رقابت باعث افزایش قیمت خودرو‌های موجود در بازار و آشفتگی آن شده است، نمی‌توان برای حل مشکلات شرکت‌های خودروساز فشار قیمتی را به مردم تحمیل کرد، نباید با ایجاد افزایش قیمت، انتظار کنترل بازار را داشته باشیم، نکته دیگر اینکه نباید فراموش کرد در مدت اخیر نرخ ارز و فولاد که در قیمت خودرو موثر بوده نیز کاهش یافته است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان خواستار لغو مصوبه شورای رقابت شد و ادامه داد: اگر قرار باشد مدیریت بازار صرفا در اختیار تولیدکنندگان باشد قطعا برای حفظ منافع خودشان تصمیماتی می‌گیرند که به ضرر مشتریان خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه عملکرد شورای رقابت در تعیین فرمول جدید شتابزده بود و شاخص‌های واقعی در آن لحاظ نشده است، تصریح کرد: باید در فرمول جدید شورای رقابت تجدیدنظر شود و از نظر مجلس این شیوه، دارای ایراد است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ١۴٠٠ مجلس، با تاکید بر اینکه وزیر صمت باید به موضوع افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت ورود کند، گفت: بخشی از هزینه‌هایی که امروز از جیب مردم برای خودرو پرداخت می‌شود، ناشی از عدم مدیریت صحیح هزینه ها است.

زارع یادآور شد:علیرغم گفته‌های شورای رقابت، مبنی بر اینکه فرمول جدید این شورا برای افزایش قیمت برخی خودروهاست، اما این افزایش در قیمت مابقی خودروهای بازار نیز موثر بوده و التهاب بازار را بیشتر می‌کند و نباید فراموش کرد گرانی خودرو ممکن است تاثیر روانی بر رشد سایر کالاها نیز داشته باشد از طریق کمیسیون ویژه جهش تولید و کمیسیوم صنایع و معادن این بحث پیگیری می شود چرا که با افزایش تولید خودرو و کاهش بهای تمام شده می توان قیمت های بسیار کاذب خودرو را کاهش داد ./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: افزایش قیمت شورای رقابت فرمول جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۳۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در مورد قیمت پژو پارس، شورای رقابت مسؤول است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی وزیر صمت امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران در مورد حواشی پژو پارس و وضعیت سامانه یکپارچه اظهار کرد: سیاست شخصی من این است که ما در وزارت صمت سیاست گذار هستیم ما مجری نیستیم. مسؤولین وقت با راه اندازی سامانه یکپارچه قصد داشتند کمترین تخلف را در فروش خودرو داشته باشیم و حداکثر نظارت اعمال شود.

وی افزود: در حال حاضر به سمتی می‌رویم که اساساً دغدغه خودرو را از دوش مردم برداریم و مردم مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند.

علی آبادی ادامه داد: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

وی همچنین در مورد گارانتی خودرو اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

تکمیل می شود…

کد خبر 6085687 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • واکنش شورای‌رقابت به افزایش ۱۵۰میلیونی قیمت پرشیا
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پرشیا
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • واکنش شورای رقابت به افزایش ۱۵۰ میلیونی قیمت پژو پارس
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • وزیر صمت: در مورد قیمت پژو پارس، شورای رقابت مسؤول است
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد